{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Styrt.. {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens!:-D
Hvad er det værste i har været ude for i heste verdenen?
Jeg har ikke oplevet noget, udover det sædvanlige ting så som, at blevet trådt over foden, og vrinsket i øret smiley er også blevet bidt i øret, haha smiley er også blevet sparket i numsen smiley
Når hvad har i oplevet?
Det kan være alt fra som at blive trådt over foden, til at få en hest over sig smiley

Hilsen Signe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styrt..
  • #1   13. aug 2013 Jeg blev en gang smidt af en hest, som derefter trådte på mig, lige under brystet - altså ved ribbenene. Det var ikke sådan vildt behageligt, og kostede mig en del skavanker nogle år efter smiley

• #2   13. aug 2013 Det værste var nok, da jeg første gang skulle prøve ringridning. Moonlight blev forskrækket, da jeg fik ringen og jeg faldt af og fik hjernerystelse. Kunne først huske noget, da jeg kom hjem og lå i sofaen. Tør bare ikke tænke på, hvad der kunne være sket med lansen.

For nogle år siden havde jeg en 1-års pony til låns. Om vinteren lavede jeg en snemand på folden, og da jeg bøjede mig ned for at rulle en snebold, fik jeg et ordentlig nap i røven af den lille bandit. Men det er nok mere en lidt sjov oplevelse smiley

• #5   13. aug 2013 Puha, det lyder okke så rart smiley

• #6   13. aug 2013 Uhh, tror da det var den dag, jeg fik et ordenligt ''Knock Out'' af en af staldens hingste.
    Det sortnede lige et øjeblik. Det er ihvertfald det værst fysiske, indtil videre.
    Psykisk, er vi et helt andet sted o.O

• Tölt Kongen
    Tölt Kongen Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #7   13. aug 2013 Det værste jeg har prøvet det var idag da jeg skulle stige op på min ismule så sat hun i trav og jeg mistet balancen da jeg var halvt oppe på hende, så jeg faldte af og hat fået et kæmpe mærke på hoften smiley

• #8   13. aug 2013 Hm ja, har ikke oplevet noget alvorligt.

- Er blevet bedt i numsen af en fjordhest da jeg skulle rense den forhov.
    - Blevet trådt over foden adskille gange.
    - Blevet sparket på hoften af et føl.

Det væreste var nok dengang jeg kom til at slå hovedet op i en bjælke ude på rideskolen, det havde ikke noget med nogle former for heste/ponyer at gøre, jeg var bare en klovn da jeg ville gå under den. Det kostede mig en hjernerystelse og en uge i sengen, med nedrullede gardiner og solbriller på konstant. smiley

• Tölt Kongen
    Tölt Kongen Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #9   13. aug 2013 Piger bruger i ikke hjelm og sikkerheds staldstøvler? smiley

• #10   13. aug 2013 Mit værste er at da jeg var ude at gå med min Shetlænder vallak, så gik vi op ad en stå som første op til nogle bakker.
    Da vi så skulle ned af den sti igen, statte han i hrtig gallop, og jeg blev nød til at løbe med ned, da jeg ikke kunne holde ham.
    Og så snublede jeg og var halt besvimet..
    Der kom en bil lige inden det skete!!
    Hesten løb jo bare vidre,.. og det var det eneste jeg tænkte på, så jeg rejste mig så hurtigt op jeg kunne, og gik efter ham, heldigvis fik jeg fat på ham igen, da han bare var løbet hen på en græsmark og græssede!
    Så gik vi hjem og så så planterne var røde og blå, træerne lilla og husene helt andre farver end normalt :o)
    Jeg fik heldigvis ikke andet end et par grumme hudafskrabninger og måske en hjernerystelse:)

• #11   13. aug 2013 Jeg var færdig med at ride og skulle lige kort med en veninde ind i stalden efter noget inden jeg skulle hjem også var bjælken der lige pludselig. smiley

• #13   13. aug 2013 Da jeg faldt af, og så gik jeg ind i stalden med hesten og blev sparket smiley

• #14   13. aug 2013 mit værste fald, var da jeg var ude og bade med min gamle hest og den så gik i panik og begyndte at løbe igennem søen, hvilket resulterede i at den væltede og jeg endte under den og blive trådt to steder i maven...

det blev til 4 brækkede ribben og 3 trykkede, og eg red alligevel 1,5 times tur hjem på hest, da man jo ik er pivet smiley

• #15   13. aug 2013 For 8 år siden faldt jeg af en hest, brækkede 6. Nakkehvirvel, fik voldsom hjernerysrelse, besvimede, og blev kørt på hospitalet...Det første lægen fortalte mig, da han havde set røngten billederne, var at jeg havde været fandens heldig, havde bruddet været i 7. Nakkehvirvel havde jeg været død på stedet...fedt..

• #16   13. aug 2013 Da min part styltede med mig og faldt bag over og var tæt på og ramme mig:( eller den gang stjerne kylede mig af med hovedet først lige ind i barierrene hvor jeg fik en lille hjerne rystelse og så bidt og sparket og lidt af de små ting:-(

• #17   13. aug 2013 Det værste jeg har oplevet, var egentlig også lidt sjovt. Hæhæ! Fik det faktisk på video, men min veninde rystede så meget med hånden og var så koncentreret på hendes hest der ikke ville stå stille (hæhææh typisk ham. ^^) at vi ikke helt fik selve faldet med.

Men min part besluttede sig for at tage hovedet ned i galoppen. Hun bukkede ikke men da jeg red uden sadel så mistede jeg lige balancen og røg over i den ene side. Bum bummelum. Landede på hovedet først, og det blev lige sort i 2 sek. men ellers skete der heller ikke mere. Havde også ondt i hovedet i en dag eller to efter, men kom ikke på skadestuen eller noget. ^^

Og da jeg kiggede op stod Líf bare og stirrede på mig lidt ala. "Hvad laver du dog dernede? Nu havde vi det jo lige så sjovt?" Når hun bliver overgearet galop tager hun åbenbart hovedet mellem benene xDDD

• #18   13. aug 2013 Da jeg faldt ned på en nylagt muslingeskaldsbane. Min arm blev nærmest revet op af faldet, men Rico er sgu så sød, at ham kan man ikke blive sur på. Især ikke, når han kigger på en med de der store, brune øjne smiley

• #19   13. aug 2013 Da jeg i 2005 landede under en Frederiksborg hoppe der stejlede og fik overbalance - Det gav en uge på rigshospitalet og en lang operation da min bækken var brækket flere steder og var kompliceret.

Eller da jeg sidste år fik et uheldigt fald fra hesten, og forstuvede nogle nakkehvirvler og trykkede nogle nerver.

Ellers har jeg fået kvast fødder (inde jeg købte støvler med sikkerhedssnude i) bidt, sparket, faldet af div. steder og generelt bare fået knubs.

• #20   13. aug 2013 Jeg ved ikke helt om det værste jeg har oplevet var dengang jeg faldt af min fjordhest Tanja og brækkede håndleddet eller da jeg røg af Disa og trykkede nogle ribben..
    Lige meget hvad gjorde det i hvert fald møg ondt begge dele xD

• #22   13. aug 2013 Da mig og min ene pony væltede over en tripplebar til træning for ca 1 år siden. Jeg faldt af og min pony faldt/snublede, så han faldt:-'(
    Han ventede heldigvis til jeg var oppe:-)
    Siden da er jeg ikke så glad for tripplebare:-(

• #23   13. aug 2013 Da jeg på vores ridelejr 2013 skulle ud og køre min shetter part Mille i sulky. Det gik som det plejede, indtil at gjorden knak midt over, sulkyen vippede tilbage, jeg faldt af og Mille jordede væk. ude i skoven. Vi fandt hende og udstyret længere henne af en sti, hvor vognen var mast fuldstændig skæv, lå på hoved, gjorden på selen som sagt var knækket, og dagen efter opdagede jeg at Mille også var fyldt med rifter og dybe sår på det ene bagben :(... den oplevelse kunne jeg godt have undværet

• #24   13. aug 2013 Puha:-/
    Jeg har også prøvet hvor jeg red, og lige pludselig faldt jeg af, jeg fik hjernerystelse og kan ikke huske jeg er faldet af kun at jeg ligger på sofaen smiley men kan godt huske hvad jeg lavede den dag ellers smiley

profilbillede
  • #25   13. aug 2013 Det værste jeg har lavet har kostet mig to fortænder, og en knæskade, som jeg nu er opereret for..
    hesten stak af, og jeg valgte at springe af da jeg ikke kunne stoppe den, og jeg vidste hesten 200 meter længere henne ville lave en 90 graders vending udover vejen i galop = enten kom der en bil, eller også ville hesten vælte, og der skulle jeg ikke være med!
    Jeg røg en tur på skadestuen på spineboard og krave, røg hurtigt af spineboardet oppe på skadestuen. men lå med krave på, og fik taget røntgen og scanning af nakken, da de frygtede den var brækket. Fik krave på kl 16 og fik den først af igen kl 21. før havde de ikke svar på mine undersøgelser, grundet et alvorligt trafik uheld. Også tog jeg en tur akut til tandlægen dagen efter, og få lappet lidt på mine tænder, først i dag 2 år senere er mine tænder færdige..
    Men har redet i 11 år, og altid på de lidt vanskelige heste og der er sket noget alvorligt, men det har så også lidt sat hold på de vanskelige heste smiley . og har ikke redet fast i 2 år.. men er ikke blevet bange for det smiley

• #26   13. aug 2013 Det værste jeg har prøvet, var en Shetlænder hingst der bed mig i skulderen helt ned til knoglen, har i dag stadig et 2 cm ar af det. (Den bed igennem 2 jakker....) Og nogle dage før da bed den mig i ansigtet da jeg striglede hans mane...
    Ja hingsten har næsten ik været i hænder så det er et typisk adfærd og kan ende rigtig galt hvis man ikke passer på. Ellers så er jeg jo faldet af forskellige heste en milliard gange XD Uden videre store skader... min mor derimod faldt af hesten hvorefter den hoppede over hende og slog en fortand af hende ud.

• #27   13. aug 2013 I har da godt nok nogle væmmelig historie smiley

• #30   13. aug 2013 Var til springstævne på min daværende pony. Hun var ung, og jeg var ret uerfaren. Hun ender med at snuble efter en oxer og lave en kolbøtte, med mig på ryggen. Jeg brækker kravebenet, får hjernerystelse, og 2 hovmærker på det ene ben. Jeg husker det ikke som slemt overhovedet, eller at det gjorde ondt - men fik da et kort blackout.
    Det er ikke helet ret pænt, og det stikker ret grimt ud - men så har jeg et evigt minde fra min lille pony-prinsesse smiley
    Har aldrig rigtig slået mig i nærheden af de smukke dyr! Men er som mange andre blevet nappet i fingrene og benene, trådt over tærene, fået en skalle ved at få et hestehoved slået op i mit - men det hører vel bare til rytterlivet! smiley

• #31   13. aug 2013 Av.. smiley

• #32   13. aug 2013 At falde af ned i et spring som teenager, hvor jeg fik hjernerystelse, trykkede ribben og brækket kraveben.

Ride tur, som voksen. Blev kylet af ned i asfalten og hoften hoppede ud af led:-(

Kommentér på:
Styrt..

Annonce