943 visninger
|
Oprettet:
Styrt.. {{forumTopicSubject}}
Godaften folkens!:-D
Hvad er det værste i har været ude for i heste verdenen?
Jeg har ikke oplevet noget, udover det sædvanlige ting så som, at blevet trådt over foden, og vrinsket i øret er også blevet bidt i øret, haha er også blevet sparket i numsen
Når hvad har i oplevet?
Det kan være alt fra som at blive trådt over foden, til at få en hest over sig
Hilsen Signe
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.156
For nogle år siden havde jeg en 1-års pony til låns. Om vinteren lavede jeg en snemand på folden, og da jeg bøjede mig ned for at rulle en snebold, fik jeg et ordentlig nap i røven af den lille bandit. Men det er nok mere en lidt sjov oplevelse
mar 2013
Følger: 7 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 94
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Det sortnede lige et øjeblik. Det er ihvertfald det værst fysiske, indtil videre.
Psykisk, er vi et helt andet sted o.O
jun 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
sep 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 70 Svar: 312
- Er blevet bedt i numsen af en fjordhest da jeg skulle rense den forhov.
- Blevet trådt over foden adskille gange.
- Blevet sparket på hoften af et føl.
Det væreste var nok dengang jeg kom til at slå hovedet op i en bjælke ude på rideskolen, det havde ikke noget med nogle former for heste/ponyer at gøre, jeg var bare en klovn da jeg ville gå under den. Det kostede mig en hjernerystelse og en uge i sengen, med nedrullede gardiner og solbriller på konstant.
jun 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
jan 2012
Følger: 77 Følgere: 86 Heste: 10 Emner: 537 Svar: 3.226
Da vi så skulle ned af den sti igen, statte han i hrtig gallop, og jeg blev nød til at løbe med ned, da jeg ikke kunne holde ham.
Og så snublede jeg og var halt besvimet..
Der kom en bil lige inden det skete!!
Hesten løb jo bare vidre,.. og det var det eneste jeg tænkte på, så jeg rejste mig så hurtigt op jeg kunne, og gik efter ham, heldigvis fik jeg fat på ham igen, da han bare var løbet hen på en græsmark og græssede!
Så gik vi hjem og så så planterne var røde og blå, træerne lilla og husene helt andre farver end normalt :o)
Jeg fik heldigvis ikke andet end et par grumme hudafskrabninger og måske en hjernerystelse:)
sep 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 70 Svar: 312
dec 2011
Følger: 37 Følgere: 28 Heste: 2 Svar: 419
dec 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Heste: 9 Emner: 9 Svar: 64
det blev til 4 brækkede ribben og 3 trykkede, og eg red alligevel 1,5 times tur hjem på hest, da man jo ik er pivet
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 1.893
feb 2013
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 189 Svar: 1.662
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1921 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Men min part besluttede sig for at tage hovedet ned i galoppen. Hun bukkede ikke men da jeg red uden sadel så mistede jeg lige balancen og røg over i den ene side. Bum bummelum. Landede på hovedet først, og det blev lige sort i 2 sek. men ellers skete der heller ikke mere. Havde også ondt i hovedet i en dag eller to efter, men kom ikke på skadestuen eller noget. ^^
Og da jeg kiggede op stod Líf bare og stirrede på mig lidt ala. "Hvad laver du dog dernede? Nu havde vi det jo lige så sjovt?" Når hun bliver overgearet galop tager hun åbenbart hovedet mellem benene xDDD
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
nov 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 7 Emner: 24 Svar: 227
Eller da jeg sidste år fik et uheldigt fald fra hesten, og forstuvede nogle nakkehvirvler og trykkede nogle nerver.
Ellers har jeg fået kvast fødder (inde jeg købte støvler med sikkerhedssnude i) bidt, sparket, faldet af div. steder og generelt bare fået knubs.
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 1.320
Lige meget hvad gjorde det i hvert fald møg ondt begge dele xD
feb 2012
Følger: 85 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 13 Svar: 319
Han ventede heldigvis til jeg var oppe:-)
Siden da er jeg ikke så glad for tripplebare:-(
jul 2012
Følger: 13 Følgere: 23 Heste: 5 Svar: 363
mar 2013
Jeg har også prøvet hvor jeg red, og lige pludselig faldt jeg af, jeg fik hjernerystelse og kan ikke huske jeg er faldet af kun at jeg ligger på sofaen men kan godt huske hvad jeg lavede den dag ellers
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 752
hesten stak af, og jeg valgte at springe af da jeg ikke kunne stoppe den, og jeg vidste hesten 200 meter længere henne ville lave en 90 graders vending udover vejen i galop = enten kom der en bil, eller også ville hesten vælte, og der skulle jeg ikke være med!
Jeg røg en tur på skadestuen på spineboard og krave, røg hurtigt af spineboardet oppe på skadestuen. men lå med krave på, og fik taget røntgen og scanning af nakken, da de frygtede den var brækket. Fik krave på kl 16 og fik den først af igen kl 21. før havde de ikke svar på mine undersøgelser, grundet et alvorligt trafik uheld. Også tog jeg en tur akut til tandlægen dagen efter, og få lappet lidt på mine tænder, først i dag 2 år senere er mine tænder færdige..
Men har redet i 11 år, og altid på de lidt vanskelige heste og der er sket noget alvorligt, men det har så også lidt sat hold på de vanskelige heste . og har ikke redet fast i 2 år.. men er ikke blevet bange for det
nov 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 188
Ja hingsten har næsten ik været i hænder så det er et typisk adfærd og kan ende rigtig galt hvis man ikke passer på. Ellers så er jeg jo faldet af forskellige heste en milliard gange XD Uden videre store skader... min mor derimod faldt af hesten hvorefter den hoppede over hende og slog en fortand af hende ud.
mar 2013
nov 2006
Følger: 173 Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 869
Det er ikke helet ret pænt, og det stikker ret grimt ud - men så har jeg et evigt minde fra min lille pony-prinsesse
Har aldrig rigtig slået mig i nærheden af de smukke dyr! Men er som mange andre blevet nappet i fingrene og benene, trådt over tærene, fået en skalle ved at få et hestehoved slået op i mit - men det hører vel bare til rytterlivet!
mar 2013
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 883
Ride tur, som voksen. Blev kylet af ned i asfalten og hoften hoppede ud af led:-(
Styrt..