{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyreplageri igen - Halalslagtning.
  • #1   21. jul 2013
    Bare lige for at folk ikke går helt amok, det er ikke fra Danmark.
    I Danmark bliver koen skudt først, så den er hjernedød - de dør ikke helt af det også bliver halsen skåret over, samme med heste, sådan burde det være. Da boltpistolen ikke slår dyret ihjel.


  • #2   21. jul 2013 Ja, halalslagtning viser igen hvor forfærdelige vi mennesker er.
    Ligesom pelsning af levende dyr, hundekampe, hanekampe osv osv osv.
    Vi mennesker er sgu de værste skabninger på denne jord.


  • #3   21. jul 2013 TS:spiser du kylling?

  • #5   21. jul 2013 Sofie er det først gået op for dig nu at halal slagtning er at skære halsen over så blodet kan løbe ud?

    Grunden til det gøres sådan er kødet skal være "rent"


  • #7   21. jul 2013 Lykke nu er alle ikke mishandlere... Man skal bare støtte de rigtige...

    At spise kød gør ikke en til mishandler


  • #8   21. jul 2013 Tina:

    Nej, det er det ikke. smiley
    Men det er bare for at vise folk, hvordan det forgår nogle steder.

    Om det er i Danmark eller ej er da fuldstændig ligegyldigt, det skal stadigvæk stoppes.


  • #9   21. jul 2013 Jeg prøver så vidt muligt at undgå alt kød.
    Den minimale mængde kød jeg spiser er økologisk.
    Min mælk er også økologisk, og jeg prøver på at drikke så lidt af det som muligt.
    Mine æg er fra mine egne høns der har en stor hønsegård hvor de kan gå og skrabe i jorden. Har overvejet at skaffe mit kød fra dem, men når jeg selv går og fodrer dem er det lidt..... ja.


  • #10   21. jul 2013 Kan se du holder hund lykke.. Du er dyremishandler fordi du holder din hund i fangenskab... Den er ikke en fri hund og lever naturligt... Alt der hedder læder vare som sko, tasker, bælter, sofa ovs må du ikke have da det kommer fra dyr.

    Du må ikke bruge sæbe, makeup, shampoo ovs fordi det bliver testet på dyr også er du også dyremishandler...

    Hvad er det dog for noget at pålægge mennesker du ikke kender? En vegetar der spiser æg, ost og drikker mælk er da lige så meget mishandler som den der spiser kødet... Så skal man jo være vegeaner og intet med dyr overhoved, heller ikke dyr i fangenskab....


  • #11   21. jul 2013 Og ts man siger altid en bøn til dyret før og efter man har skåret.

  • #12   21. jul 2013 For at mindske smerten må dyret hverken føle sult eller tørst i tiden op til slagtningen.
    Dyret bør håndteres med ro og venlighed for ikke at blive nervøst.
    Andre dyr må ikke slagtes i dyrets nærvær.
    Kniven skal være så skarp som overhovedet muligt, men må ikke skærpes i dyrets nærvær.
    Snittet skal være hurtigt og præcist.
    Strube og spiserør gennemskæres sammen med halspulsåren, men rygmarven må ikke beskadiges.
    Derudover må man under ingen omstændigheder skære i dyret eller flå det, før de allersidste, naturlige krampetrækninger er ebbet ud.


  • #13   21. jul 2013 Kritikken af halalslagtning har gået på, at dyrene ikke bedøves før slagtningen, hvilket ifølge kritikkerne skulle gøre det til en inhuman praksis. Muslimer hævder selv, at denne slagtemetode er mere ren og mere skånsom mod dyrene end vestlige slagtemetoder. Forsøg på Den Veterinære Højskole i Hannover viser i øvrigt, at bedøvelse med boltpistol forud for slagtning skulle være mere smertefuldt for dyrene end halalslagtningen selv er. Disse undersøgelser er dog snart 40 år gamle, og er tilbagevist i utallige rapporter. Senest en gennemarbejdet videnskabelig rapport, betalt af EU år. I 1980'erne tillod imamer fra Islamisk Kulturcenter i København, at dyr kunne bedøves med ikke penetrerende boltpistol inden slagtning, så en del af det kød, der sælges som "Halal" (tilladt) er slagtet på vilkår for dyrene, der svarer til den almindelige slagtning.


  • #14   21. jul 2013 Bønnen: Slagtningen af dyret er en religiøs, rituel handling, der indledes med ordene "I Allahs Navn, den Barmhjertige, den Nådige" (?????? ????? ?????????? ??????????, bismillah, i-rahman, i-rahim)

  • #16   21. jul 2013 Det også synd for mennesker der dør... Nogle skal dø for andre kommer til. Det normalt mennesker spiser kød såvel løven spiser gnuen hvor de kvæler den... Hajer flår en op fordi de tygger ikke. Jamen naturens gang er hård, de stærkeste overlever, bare ikke i vores verden der overlever de svage også.... En ting i livet som er sikkert er vi alle skal dø en dag... Også dem omkring os

  • #18   21. jul 2013 Syge mennesker. Man kan kun ønske dem samme død.

  • #19   21. jul 2013 Tina a -

    Kan fornemme, du ikke synes halalslagtning er synd. Pyha, det er godt nok forfærdeligt.

    Om de beder en bøn eller ej er jeg da fuldstændig ligeglad med. Du kan se i videoen at dyret lider og prøver at komme fri og undslippe. Du kan se hvordan dens øjne klemmer sig sammen af ren smerte. Det her er dyremishandling!!
    Koen er i smerte og dør en langsom og pinefuld død.. Så giver jeg altså en bøn fuck fingeren ...



  • #20   21. jul 2013 Ts jeg kan ikke se videoen på min iPad og svarer derfor kun ud fra hvad jeg har set...

    Men en veganer der skal til at spille religiøs og få andre der spiser kød til at fremstå dårligt kan få mit pis i kog.... Det fint du ikke spiser kød og produkter af kød... Men lad vær og vær hellig når du selv har dyr i fangenskab.....

    Jeg har også set nogle videoer hvor det ser voldsomt og ulækkert ud... Både fordi det har været sløve knive og gjort forkert... Men har også set det foregå rigtigt og der går det skisme stærkt...

    Jo jeg syntes det synd for dyr der lider, meeen at gå op imod så stor en religion er lig med bare at være ham med Muhammed tegningerne...

    Sine hvis blodet kunne løbe på en måde så det ikke blev forgiftet af div. Midler (bedøvelse, aflivningssprøjten) og derved bliver uren (vi må heller ikke spise heste der er aflivet med sprøjte)

    Men for dyrenes skyld måtte man godt give dem en bolt pistol inden da så man var sikker.... Siger ikke det ok det de gør, men ingen kan gøre noget ved det.... Kun i dk kan vi gøre noget ved det og der er også stramme regler da de skal have bolt pistoler først....


  • #21   21. jul 2013 Haha.. Hvor har jeg skrevet jeg ikke spiser kød? smiley jeg spiser kød - økologisk eller fra en privat, jeg ved der slagter ordenligt og humant.

  • #22   21. jul 2013 Det var lykke Theis der kaldte en for mishandler hvis man spiste kød... Men personen holder selv hund men er veganer også er der noget der er forkert for mig...

  • #23   21. jul 2013 Hun har vel heller intet imod hestehold hvis hun er herinde.. smiley

    Men jeg vil sige der stadigvæk er pænt stor forskel på at holde hund, hvor den bliver behandlet ordenligt, motioneret, dyrlæge på den osv osv. end at pelse et dyr levende eller slagte en ko ved at den forbløder... ret stor forskel smiley


  • #24   21. jul 2013 Jo jo men man skal ikke prædike om at dem som spiser økologi hvor man ved dyr har haft det godt inden slagtning er dyremishandlere.... Og man skal ikke prædike om man er veganer hvis man holder dyr da det er imod det at være veganer

Kommentér på:
Dyreplageri igen - Halalslagtning.

Annonce