{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Flytte heste skal skal ikke? {{forumTopicSubject}}

På forhånd undskyld hvis det bliver lidt rodet.

Lige nu står jeg på en lille selvpasser stald med 8 heste, blandt andet en dame og hendes datter, de har sammen 2 heste, da datter skal starte uddannelse flytter hun sin hest, og moren flytter derfor også sin hest, de er dem jeg snakker mest med og de eneste jeg er sociale med. Og moren sagde at der var 2 ledige bokse der hvor hun flytter hen så jeg kunne bare flytte min med, Men!

Så er der lige det med pengene jeg har regnet samme at jeg lige nu giver i alt 1651 om måneden, det nye sted vil det blive 2895 hver måneden.

Stedet jeg står nu har.
En lille mørk stald der er beskidt og kold.
En stor bane med 4 spring.
og så har vi 1-3 udluknings vagter hver uge.

Det nye sted har.
Ride hus.
stor udendørs dressur bane.
stor udendørs springbane.
og lyse bokse.
En Kæææmpe fold.

Jeg tror det nye sted vil være bedre for min hest da han så han flytte med sin bedste ven (morenshest) og der er stor fold osv, og dog er han lige fladet så godt til der hvor vi står nu..

En sidste ting er tiden, Der hvor han står nu er der 5 km fra mig, og 12 km fra min kæreste, Det nye sted er der 7,5 km fra os begge to, Med bus er det ca det samme, men jeg cykler altid, hvis jeg kan.

Jeg har et job, så jeg har råd. Men så også kun lige hvis jeg flytter ham.. Hvad ville i gøre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte heste skal skal ikke?
  • #1   23. jun 2013 jeg ville nok vælge at flytte med de andre

• #2   23. jun 2013 hvorfor ikke flytte så? smiley lyder som om du allerede lægger op til du virkelig gerne vil flytte. (hvis man sætter et for og imod skema op) hvis hesten flytter med sin ven vil han nok også hurtigt falde til et nyt sted. Passer stald i en luksus stald hvor pensionærer direkte kan se og mærke hvor meget deres hest trives i moderne lyse og storer bokse. Og har heste der er gået fra at kunne finde på at sparke mm. til at værer ganske søde pga. de trives så meget smiley håber det hjalp dig lidt med beslutningen.

• #3   23. jun 2013 overvej lige økonomien endnu en gang smiley
    hvis du kun liige har råd til det flytning der, skal du så spare et andet sted? er det muligt i længden?

• #4   23. jun 2013 Jeg ville uden tvivl flytte:-)

• #5   23. jun 2013 Flyt hvis du har råd?

• #6   23. jun 2013 Snak med de to andre om det om i evt. kunne finde et sted der var en anelse billigere men alligevel ikke for langt væk
    For mig lyder det nemlig som om det er prisen du er lidt imod

• #7   23. jun 2013 Flytte den.....Medmindre du skal LIDE under det økonomisk...Men klarer du dig fint økonomisk og kun må undvære "luksus" (biograf, nyt mærketøj, byture) så flyt din hest da hesten (i min verden) ALTID kommer først:-)

• #8   23. jun 2013 Kan du klare den højere opstaldningspris og stadig have råd til at leve? Til at give gaver? Til at gå ud engang imellem? Til at betale dyrlægen, hvis hesten bliver syg?
    Hvad sker der, hvis du bliver arbejdsløs?

Det lyder meget tillokkende, det nye sted - men hvis det betyder at du skal undvære alt for meget, så er det måske ikke lykken i længden.
    Mht den kolde og beskidte stald, som du står i nu, så kan du naturligvis ikke gøre noget ved temperatuen - men du kan gøre noget ved skidtet smiley

• #9   23. jun 2013 uden tvivl flytte! smiley hvis du er sikker på at økonomien kan klarer det

• #10   23. jun 2013 Jeg ville også flytte, hvis det var mig, men kommer jo selvfølgelig an på ambitionsniveauet. Men lyder til der er bedre træninsmuligheder=mere rideglæde og valuta for pengene og ikke mindst bedre forhold for din hest. Jeg har lige flyttet min fordi den ikke trivedes hvor den var og kan mærke kæmpe forskel, ud over at jeg også har bedre træningsmuligheder, så en gladere hest og bedre træningsmuligheder=en glad hestemor=endnu gladere lille hest;o) Jeg betaler også mere, ca. 700 kr., men det gør jeg gladelig og sparer andre steder, ud over en betydeligt mindre risiko for skader både med hvordan min hest bliver håndteret på opstaldningstedet, men der er heller ingen psyko-ponyer der jagter den, hun er så glad for sin nye flok og mere social end hun plejer;o)

• #11   23. jun 2013 Jeg syntes at de 1300+ om måneden lyder lidt vildt, ville nok hellere se mig om efter et helt tredje sted så. Selvom man har hest så skal der altså være plads i økonomien til lidt sjov engang i mellem.
    Jeg ville overveje meget om jeg kunne undvære 1300 kr. hver måned !
    Men hvis du mener din økonomi kan klare det, så flyt hesten det lyder som om det er det du gerne vil, men du ved jo ikke om der kommer nye mennesker til i den stald hvor du står nu, det kunne jo være det var nogen du kunne snakke med smiley

• #12   23. jun 2013 Vunsen normalpris i stor Kbh hvor der er ridehus koster. 2000 + også afhænger det om hvor mange ridebaner, hvor meget foldtid, hvor meget man selv skal ovs.

• #13   23. jun 2013 Jeg syntes du skal give det en chance hvor du står nu. selvom en hest får en fin ny boks behøver den ikke falde bedre til. det væsentligste for hesten er at den kan finde ro. hvis din hest trives i en lille stald kan det jo godt være den ikke trives når den flyttes til et større sted. men du bestemmer jo selv

• #14   23. jun 2013 Det økonomiske kan godt gøre rundt, men ja det er kun det økonomiske der trykker.. Jeg ville ikke være i tvivl hvis jeg havde lidt flere penge. smiley

Kommentér på:
Flytte heste skal skal ikke?

Annonce