1.824 visninger
|
Oprettet:
*Anne Sofie Pold Linneberg*
6. mar 2008 Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 109
6. mar 2008 Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 109
Seriøs ride efterskole? {{forumTopicSubject}}
Hej (:
Jeg går og overvejer lidt at tage på efterskole efter sommerferien, men synes det er lidt svært at finde ud af hvilken jeg skal tage på?
Jeg søger en efterskole hvor der er en god ridelinje, med seriøs undervisnig. Jeg rider på LA niveau i både spring og dressur og vil gerne have noget ud af mine sidste pony år, så jeg er ikke intresseret i hygge ridning.
Da jeg er ret sent ude er der ikke mange tilbage med pladser.
Jeg har kigget på Aalestrup naturefterskole, Ranum efterskole, Klank efterskole og Ladelund efterskole.
Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer og meninger om efterskolerne (:
maj 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.152
Der er dygtige underviserer og derudover bestemmer du selv hvordan du prioriterer din tid til hesten
maj 2006
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 1.670
Undervisningen er niveau-delt, så er der fag man har svært ved kommer man til at have timer med andre på ens eget niveau, og kan få den hjælp man har brug for.
Og de 3 rejser man er på i løbet af året er for fedt! Jeg udviklede mig rigtig meget på det år, og især også på mine rejser.
Desværre tog selve skolen ikke ridelinjen særlig seriøst, var det ikke for Ib (viseforstander og står for ridelinjen), så ville det slet ikke fungere..
Stald Rønbjerg hvor vi havde hestene, er et super lækkert sted! Fede tur muligheder, lækre stalde og ride-faciliteter. Underviser Poul Hove tager ihvertfald sine ryttere rigtig seriøst, men vil rytterene ikke tages seriøst - jamen, så er det tydeligt at mærke at han hellere vil ligge kræfter i de ryttere som faktisk gerne vil videre og lære noget. Poul har startet Grand Prix.
Karina som ejer stedet underviser også 1 gang om ugen, og hun er også super dygtig.
Tina, som er forstander for rideklubben er den BEDSTE i hele verden! Hun tog virkelig os til sig, hjalp når der var nogle problemer - og hun ville os kun det bedste. Havde vi brug for transport, jamen så stod hun der - altid parat til at hjælpe.
Hun har to gange i et nødstilfælde måtte rykke ud og køre til stalden fordi jeg var kommet til skade. Hun holdt mig i hånden da jeg skulle syes i knæet efter et styrt, og hun kørte mig tilbage på efterskolen da jeg styrtede i vandet med hesten.
Hun gjorde virkelig sit for at vi skulle have det bedste sammenhold i stalden!
Alt i alt, var jeg faktisk rigtig glad for Ranum - og igen, det var det bedste år i mit liv! Og jeg savner det hver dag, selvom det snart er 1 år siden jeg stoppede. Jeg kan næsten ikke forholde mig til at der snart starter et nyt elevhold på MIN efterskole :-))
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
mar 2008
Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 109
Hvor ligger de? vil helst blive i jylland (;
okt 2008
Følger: 72 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 673
mar 2008
Følger: 38 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 109
apr 2013
Følger: 27 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 196
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 46
okt 2008
Følger: 72 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 673
jul 2009
Følger: 62 Følgere: 63 Heste: 5 Emner: 30 Svar: 252
Man kunne ride i det niveau man ville, og i det tempo man ville. jeg var der i året 10/11 og der havde vi kun Poul Hove til spring, og han har lært mig en masse, da jeg havde en unghest med. jeg havde nogle enkelte private timer med ham hvor det bare gik frem af i timerne. Jeg fik af vide at jeg var den der havde rykket sig mest med min hest, men det var også fordi jeg kom med en hest der næsten ikke kunne noget, til næsten at være klar til LA1.
Rejserne var også vildt fede. Jeg var i Tjekiet, hvor vi red lange ture, på nogle meget kraftig ponyer. Den sidste rejse var jeg i Spanien, og det var en fantastisk oplevelse, da jeg boede på stedet. vi red bidløst op i nogle bjerge og igennem åer.
Det er virkelig en fed efterskole, mig og min rideveninde der oppe fra tager til Herning hvert år sammen
Man laver meget andet end at ride der oppe også. Det er en anderledes efterskole, hvor du virkelig får nogle uforglemmelig oplevelser ud af dit år
Seriøs ride efterskole?