{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Surt opstød! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!
Jeg er simpelthen lige nødt til at komme ud med det, til andre der forstår det..
Jeg var lige før ude at ride, og jeg kommer ud fra en lille sti, ud på en mindre grusvej, der fører ud mod landevejen.
Jeg standsede min pony, for at rose hende, da hun havde tøltet med mig en af de første gange. Mens vi står der, suser en blå bil rundt ude fra landevejen - uden at bremse overhovedet og direkte mod mig og pony. Pony går i panik, så jeg hoppede selvfølgelig af. Idioten i bilen kørte med åbent vindue, og fordi han var SÅ tæt på at ramme os, råber jeg efter ham: "Kør for helvede ordentligt, idiot!" og hvad gør svinet så? Ja, han sætter da farten op..
Og det skal lige siges, at vi står ovre i kanten af modsatte vejbane af, hvor han burde køre. Jeg bliver virkelig vred over mennesker, der kører så uhensigtsmæssigt!
Andre der har prøvet noget lignende? Jeg ved nærmest ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, jeg var nødt til at trække pony hjem og sætte hende direkte på fold, for hun var bare helt i panik..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Surt opstød!
  • #2   15. jun 2013 Når nu han var en idiot.. smiley
    Det var virkelig sindssygt tæt på, at jeg og pony var blevet kørt ned. Virkelig tæt på! Hvis ikke jeg havde stoppet hende, da vi var kommet ud fra stien, havde jeg måske endda ligget på vejen nu, med en pony der trængte dyrlæge - måske endda bare skulle aflives..

• #3   15. jun 2013 Jeg oplever det samme: Her for en uges tid siden skulle jeg ride 50m langs en vej for at komme op til skoven. 2 ud af 3 biler kører MEGET hurtigere end tilladt. Begge biler sætter endda farten op da de skal forbi Pori og mig. I den ene bil er der en masse unge drenge som har det mest åndsvageste grin i ansigtet. Ja, det er åbenbart mega sejt at køre vildt stærkt forbi en hest... Heldigvis er Pori fuldstændig kold over for trafik lige meget hvor stort og hurtigt det går;) . Kender mange heste der ikke ville acceptere den fart!

Der var én bil der tog farten af og kørte en stor bue uden om os. Wau hvad sker der oven i folks hoveder?

• #4   15. jun 2013 --Hvis ikke jeg havde stoppet hende, da vi var kommet ud fra stien, --
    du skal jo også stoppe op og se dig for, før I går ud. Og nej, ikke alle bilister tager hensyn.

• #5   15. jun 2013 Omg... Forfærdeligt hvordan folk kører altså! Og hvor lidt hensyn nogle tager. OK, at man sætter eget liv på spil - men også at sætte andres liv på spil, det er bare IKKE i orden! smiley

• #6   15. jun 2013 Zwick, læs min beskrivelse. Jeg havde stoppet hende op. Hvis ikke jeg havde stoppet hende igen i vejkaten på den lille grusvej, for at jeg kunne rose hende, og vi var gået videre, så havde han ramt os.

• #7   15. jun 2013 Og det handler sådan set ikke om, at han ikke tog hensyn. Havde der kommet en bil inde fra grusvejen, var han banket ind i den..

• #8   15. jun 2013 Træls, træls, træls...

Jeg har lige fået en fjordbolle. Jeg tog ud og ride hende i søndags. Folden jeg rider i ligger lige op til vejen. Jeg holder stille HELT oppe ved vejen, og hesten har røven mod vejen. Så kommer der ligepludslig en bil susende, og den HORNER os bare for fulde hammer! Den eneste der får et chok er mig, min mor og hestens foldkammerat. Kræet drejede jo knap nok ørene.
    Men hold da oooop hvor kunne det have været gået galt smiley

• #9   15. jun 2013 Ej, det er bare heller ikke i orden, Krikken og nybegynderen. Jeg forstår ikke, hvorfor nogle skal køre så grimt. Jeg bliver virkelig gal over sådan noget!

• #10   15. jun 2013 Min nabo, der bor længere nede af vores grusvej, kører også som død og helvede og har flere gange været ved at køre mig og mine heste ned. En gang hvor jeg var skridtede min gamle pony, kom han kørende stille og roligt it en gangs skyld, men valgte alligevel lige at skulle gasse op og lave hjulspin i gruset, da han var lige ud for os -.- spørg mig, om jeg blev hidsig!

• #11   15. jun 2013 Du kan tro jeg blev tosset!

Men nu er jeg ikke i tvivl om at dyret er trafik sikker ;o)

• #12   15. jun 2013 Da jeg flyttede min hest, var der intet ridehus på grunden. Så vi rider kun tur uden nogen form for afkrudtning.

Min hest er også blevet meget mere pivskid nu. Underligt, da den altid har været mega 'cool'.

Men altså. Har aldrig oplevet dumme bilister. Eller jo engang da vi skulle ride over en ret dum vej, som bøjede sig.

Ellers har alle sinket farten da de kørte forbi os her fornylig n_n

• #13   15. jun 2013 Lea - wow, der er virkelig godt nok mange, der oplever sådan noget da! Det er bestemt heller ikke første gang, jeg oplever noget lignende det i dag...
    Hvor er det dog irriterende med sådan nogle mennesker!

Krikken og nybegynderen - tja, det var da alligevel en træls måde at finde ud af det på! Men nu ved du det jo, så behøver man i det mindste ikke være bange for, om den skulle blive bange jo!
    Min er også helt trafiksikker.. Men da bilen kom kørende voldsomt hurtigt lige mod os, da gik hun altså i panik, og det forstår jeg ærlig talt godt!

• #14   15. jun 2013 Jeg oplever sjældent folk der sætter farten ned, det er faktisk for det meste traktorene der er så flinke at tænke på ponyen og mig..

• #15   15. jun 2013 Det var da altid noget, Cecilie.. Her findes der da også gode bilister, der både tager hensyn og kører ordentligt generelt, men der er godt nok også mange, der kører dårligt!

• #16   15. jun 2013 Bjørnebanden - hvor ubehageligt. Håber ikke det for galt for dig og din pony en dag.

• #17   15. jun 2013 Heldigvis er ponyens nerver af stål smiley

• #18   15. jun 2013 Det er jo godt! smiley

Kommentér på:
Surt opstød!

Annonce