{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.225 visninger | Oprettet:

Uhyggelige drømme... {{forumTopicSubject}}

Jeg har uger, hvor jeg hver nat vågner svedende og bange op. Mit hjerte banker hurtigt, jeg syntes at jeg ser noget i mørket og jeg er til tider ved at tude.
Og mareridtene... De handler ALTID - med meget få undtagelser - om Zombier. I drømmene så er jeg ikke altid "mig", nogengange er jeg en tilfældig person, andre gange er jeg noget, som jeg kender.
Det er det samme med dem, som er med i drømmen. Der er det også både kendte såvel som ukendte ansigter der optræder.
Og det med steder er også det samme. Kendte som ukendte.
Nogengange kan jeg genkende et mønster fra andre lignende drømme.
-Jeg er pludselig et eller andet sted
-En epidemi bryder ud
-Der er panik, men folk prøver at køre en normal hverdag
- På et tidspunkt bliver "trykket" for stort, og jeg flygter hjemmefra mod et "safe place" (det skal siges, at mit "safe place" næsten altid er et sted jeg kender, eller har været før på en eller anden måde)
-Og her "deler" den sig så; nogengange dør jeg på vejen, og jeg kan mærke at jeg bliver ædt, og efter lidt tid vågner jeg. Eller også når jeg frem til mit "safe place" hos nogen jeg føler mig tryg hos - har oplevet at det var hos min mormor fx - og Zombierne bryder ind og æder os. Og så den tredje mulighed, at jeg når frem til "safe place", bliver "reddet" og vågner.

Sidst på måneden, så har jeg fået så meget kontrol over mit mareridt, at jeg kan lægge mig ned, og "lade mig æde" og på den måde afslutte mit mareridt.

Min sidste drøm var hvor jeg var i skole. Ikke min skole, og jeg ved virkelig ikke, hvem jeg var i den drøm.. Men da jeg var på vej hjem, så blev jeg jagtet af en zombie. Jeg løber hjem og begynder at pakke mine ting, hvorefter jeg "fanger" en bus. Der møder jeg, underligt nok, Ron og Kim fra Kim Possibel. Som jeg åbenbart gik i skole med. Vi bliver overfaldet i bussen og ædt...

Det er meget, meget ubehageligt. Og jeg har prøvet hele måneder, hvor Zombierne "gnavede" sig ind i mine drømme HVER nat. Og hver gang vågnede jeg med paranoia, koldsved og hastigt bankene hjerte.
Og uanset hvor meget jeg skal tisse, så tør jeg ikke gå ud af min seng, og da slet ikke falde i søvn...

Nogen der er kloge på drømme og den slags?
For jeg forstår ikke, hvorfor jeg drømmer om zombier. Jeg er helt stoppet med gyserfilm, fordi jeg troede, at de måske fremprovokerede mareridtene. Men ganske nej. Drømmene forsætter bare... smiley
Nogen der kan hjælpe, for der har været en del gange, hvor jeg ikke har turde lægge mig til at sove, pga. det og jeg er ellers ikke bange for sådan noget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uhyggelige drømme...
  • #1   12. jun 2013 Lige en tilføjelse.
    Jeg forsøger i hver drøm at redde mine venner og bekendte før mig selv, hvilket ofte er grunden til, at jeg dør i mareridtene.

Desuden drømte jeg engang, at jeg var ejendomsmægler, og jeg var ved at vis nogen rundt i en klynge ældre boliger. Pludselig var alle de gamle zombier, og jeg blev jagtet rundt i ejendommen. Til sidst låste jeg mig inde på toilettet, men de kom kravlende ind af et lille toiletvindue, og en af dem krasede sig igennem døren.
    ((Bare for at fortælle om mere end en af mareridtene))

• #2   12. jun 2013 Jeg kender godt det med, at have mareridt flere nætter i træk, vågne op, have koldsved, være så paranoid, at jeg ikke tør gå ud at tisse, og det eneste der kan få mig til at sove igen er, hvis jeg har været ude at tisse.
    Det er særligt når jeg er stresset eller ikke har det så godt.
    For nogle uger siden, drømte jeg hele tiden, efter min kæreste var taget af sted til uni eller arbejde, at nogen gik rundt i lejligheden. Jeg var så sikker på at jeg kunne høre det (lyde fra overboen blev voldsomme i mine "drømme"), og kunne slet ikke finde ud af, om det var virkelighed eller ej. Det hjalp så at fortælle det til min kæreste, og at han så om morgenen fortalte, at han tog afsted og låste døren, så der var altså ikke nogen her, og jeg kunne føle mig tryg.

Så mit råd vil være, at finde ud af, hvad der kan få dig til at føle dig tryg.

Du er desuden ikke den eneste, der drømmer om zombier smiley http://superheltemor.dk/2012/09/om-zombie-apokalypser-igen/

• #4   12. jun 2013 kender det.. zombier er dog ikke min "tricker", men jeg har en drøm, hvor der er en mørk mand (sort klædt) som griner ondskabsfuldt og så jagter han mig, og når han så fanger mig, så kvæler han mig.. :S imens jeg kan mærke at han nyder det, for man kan høre han smiler.. -.- men lige inden jeg dør, giver han slip og så falder jeg.. som regel ned i vand, hvor jeg så kan skimte hans ansigt igennem vandet, men har stadig ikke fundet ud af hvem han er.. =/

• #5   12. jun 2013 First of all: du kan ikke drømme om "ukendte" personer eller "ukendte" steder - det er altid personer du har set eller steder du har været, som din underbevidsthed har "gemt". Underbevidstheden kan ikke digte på den måde smiley

Men har faktisk læst et sted, at det er sundt at have mareridt, det holder dig "skarp" og din hjerne letter trykket på en eller anden måde. F.eks. i stressede eller travle perioder. Er der noget, der på en eller anden måde tynger dig? Eller noget der går dig på? Eksamen e.l.? smiley det kan alt sammen være med til at presse din hjerne ud i mareridt.

Prøv evt. at læse lidt om Freud og drømmetydning - det skulle være ligeså godt, som at gå til psykolog smiley

• #6   13. jun 2013 Du kunne prøve at skrive til en drømmetyder smiley

• #7   13. jun 2013 død betyder ik afslutning, men ny begyndelse.

her er en kort forklaring på nogle af de symboler der er i din drøm.

død= ny begyndelse
    zombie= nogen eller noget der suger din energi
    safe place= Helle giver lidt sig selv.
    fremmede mennesker= sider af dig selv du ikke kender endnu
    huse= din krop og dit sind
    at du redder andre før dig selv= din omsorg for andre
    skole = lærdom og social aktivitet
    bil, bus osv = din transport gennem livet
    flugt= hvad flygter du fra?

drømme består af dagsrester, det er din hjerne der rydder op i dagens indtryk, dufte, følelser, lyde osv. det er slet ikke alt du er bevidst om, da meget af det forgår i din underbevisthed.
    at du kan huske hvad du drømmer er fordi du drømmer det i din REM søvn, og der sover du ikke ret tungt.

umiddelbart handler din drøm om at noget i din hverdag suger energi fra dig, og lige meget hvormeget du forsøger at flygte fra det så finder det dig og suger. du bør nok have mere fokus på dig selv i stedet for andre, tag vare på dig selv, for selv om du kommer til de steder hvor du bør have helle så er der noget der tærer på din energi.

• #8   13. jun 2013 Jeg drømmer altid at jeg taber mine tænder og så falder der maddiker ud af munden på mig..

Og mennesker uden ansigter.. Og flere maddiker ud af ansigtsåbninger..

Og så rådner jeg..

Alligevel irriterende at drømme sådan noget lort..

• #9   13. jun 2013 melanie>> det at tabe tænder betyder der noget man bør sige, noget man skla af med, eller noget man har sagt somman ikke burde... altså handler det om kommunikation.

maddikerne kan tyde på at din kommunikation er rådden, altså at du bør blive bedre tila t se, lytte og tale

• #10   13. jun 2013 Rikke - Mange tak for beskeden smiley Jeg kan nemlig ikke selv finde hoved og hale i det.. Jeg kan heller ikke finde ud af hvorfor jeg ser mennesker uden ansigt i mine drømme og hvorfor jeg rådner.. Altså, der falder store lunser af mig, men jeg er stadig bevidst om hvad der sker..

• #11   13. jun 2013 melanie>> ønsker du at være anonym??? er der sider af dig selv som du ikke kan se, eller vil se.... ting ved dig selv der falder af eller falder fra dig, sider af dig selv der er "rådne"

• #12   13. jun 2013 Rikke - Jeg er ufattelig dårlig til at mærke efter helt inde i mig selv. Er der noget jeg ikke kan lide eller finder ubehageligt, så bliver det pakket væk og gemt.. Men ja, underbevidstheden er ikke helt med på at gemme ting jeg ikke vil konfrontere.. Jeg ved dog ikke helt hvad det er jeg ikke vil konfrontere..

Alle mine drømme har noget at gøre med rådne ting eller bare døde ting/immobile ting..

Ved ikke om det har noget at sige omkring de søvnparalyser jeg får engang imellem? smiley

• #13   13. jun 2013 Melanie>> vi har vist talt lidt sammen før og jeg har hørt lidt om dig.tænker at hoveder uden ansigt er ting du ikke vil se på eller ting du ike vil vise verden

• #14   13. jun 2013 mette:
    Er ikke heeelt sikker på, hvad du mener. Men havde på et tidspunkt nok kontrol over drømmene til, at jeg vidste, at det var en drøm, og til at jeg kunne afslutte dem, netop ved at smide mig ned, lade mig æde og vågne. Men det kan jeg ikke mere :3

Lea Kristensen:
    Jeg ved godt, at de ikke er så ukendte, at jeg aldrig har set dem før.
    Men det er mennesker, som jeg bare er gået forbi, uden at lægge mærke til. Ligesom det er steder jeg bare er kørt forbi, uden at bide mærke i dem. Men her op til eksamenen, så har jeg færre af den slags drømme end nogensinde? Det kan jeg ikke forstå..
    Men alting går mig på pt. Min sygdom, min hukommelse, simpelthen alt! Jeg har aldrig været så stresset og usikker på mig selv, som her det sidste halve år. Jeg er bare forvirret, og føler at jeg er ved at blive sindssyg.. :3

• #15   13. jun 2013 Rikke Blume:
    Så sover jeg sjældent sådan rigtig dybt, for jeg husker stort set altid, hvad jeg drømmer.
    Tror jeg kan se, hvad du mener med din "bedømmelse" af min drøm. Jeg er generelt et ret asocialt menneske, og startede på efterskole. Det har så betydet, at jeg er blevet nød til at være mere sammen med andre. Det har været lidt af et pres. Jeg har ikke noget sted på skolen, hvor jeg kan være helt mig selv. Jeg har ikke rigtig et rum, som er mit, og hvor jeg kan være i fred. Jeg mangler lidt et helle. Jeg føler mig jaget rundt, og jeg skal en hel masse hele tiden..
    Og nu hvor jeg tænker over det, så er det altid de første dage på skolen - efter en hjemme-weekend - hvor jeg har de værste mareridt. Det stresser mig også, at jeg ikke kan nå det jeg skal, fordi mine roomies larmer mere end jeg er van til. De spiller høj musik, og larmer generalt. Jeg får ikke min søvn, og det stresser mig og gør mig sur :3

• #16   13. jun 2013 Desuden skal jeg måske begynde til psykolog, når min efterskole er overstået. Og det er jeg ikke helt okay med :3

• #17   13. jun 2013 det er fordi du er "åben" om natten. din realistiske evne er væk når man sover, det er derfor man drømmer.
    men aner ikke lige hvorfor du ikke kan slippe af med dem der smiley
    held og lykke smiley

Kommentér på:
Uhyggelige drømme...

Annonce