{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Svær beslutning:-/ {{forumTopicSubject}}

Hej hg:-)

Jeg har en fin lille vallak der er blevet meget halt, han har aldrig været syg eller skadet før! Så ville lige høre hvad i havde valgt:-)

Vi havde dyrlæge ude i går, og hun sagde at han enten skulle stå stille i 3 måneder og så se hvad der skulle ske efter om der er blevet bedre elle ingenting er sket:)
eller og man skal ofre 6000 på at få lagt blokader og finde ud af hvad det er så vi kam behandle det! (Vi har ikke rigtig pengene:()

Hjælp hvad havde du/i valgt?:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svær beslutning:-/
  • #1   31. maj 2013 Så længe min hest ikke lider og min pengepung siger ja ville jeg gøre alt.
    Længe leve forsikring.


  • #2   31. maj 2013
    Ladet hesten stå i de tre måneder også sparet sammen imens :o) evt. lånt at forældre.
    Eller forsikringen.


  • #3   31. maj 2013 Hvis ikke i har pengene er det vel bare at se tiden an, det kan jo sagtens være at han bare har lavet et forkert vred eller lign på folden..

  • #4   31. maj 2013 Altså vi har brugt over 10 000 kr. siden d. 28. december og indtil d. 5. maj på en helt alm. shetlænder. Han er intet specielt, har ingen fancy stamtavle, er ikke avlshingst, og de eneste resultater han har, er nogle gode mønstringspoint og nogle rosetter fra dyrskuer for at deltage.

    Men han var det værd, fordi han er ikke bare en pony for os smiley Han står lige nu stille i tre måneder med kodeledsforvridning, og det er dælme hårdt.


  • #5   31. maj 2013 Jeg ville vente og se det an. Blokader er ikke nødvendigvis af det gode og sometider virker det også lidt som om at dyrlægerne ved vi betaler hvad som helst for at gøre det bedst for dyre dyr - ja undskyld det kan lyde hårdt. men et eksempel er min gamle kat der var 14 år og holdt op med at spise og drikke - de ville tage ham ind og i drop og det ville for 4 dage koste 8000 kr. .... man står og er tudefuld og vil gøre alt, men jeg besindede mig (han var jo altså 14 år) og en blodprøve til 400 kr viste istedet at han havde katteaids og måtte aflives.....

    Ikke at din hyp er det samme, men prøv lige at slå koldt vand i blodet og se det an - måske er den fit for fight om 3 uger, ellers sparer du op i de måske 3 mdr og har pengene hvis det bliver nødvendigt.


  • #6   1. jun 2013 jeg ville lade den stå i de 3 måneder og så se om den blev bedre evt spare op til videre forløb hvis det bliver nødvendigt.. hvis det er en kodeledsforvridning eller hovledsforvridning kan de tage SINDSYG lang tid at få rengående igen. det tog 7 måneder for min hoppe, som dyrlægen faktisk var klar til at aflive der.

  • #7   1. jun 2013 Jeg ville lade den stå i de 3 mdr.. Har det lidt sådan med blokader, at de kun er til for at dyrlægerne kan tjene penge. Synes aldrig de finder noget konstruktivt de kan arbejde videre med. Så bliver det altid en ''vi prøver at...'', som heller ikke kan bruges til noget smiley

  • #8   1. jun 2013 Giv ham tid og se om ikke han får det bedre smiley
    Rigtig god bedring med ham smiley


  • #9   1. jun 2013 derfor man skal have dyrlæge forsikring med 100% dækning i dyrlægeregninger, har aldrig fortrudt det! og er fattig studerende, så har ikke råd til de store dyrlægeregninger, men min forsikring reder mig!

  • #10   1. jun 2013 Det er ikke altid en blokade virker har fx selv prøvede det men blokaden hjalp ikke bare en lille smule den gjorde så han fik mere ondt

  • #11   1. jun 2013 Hvis du ikke har pengene må du jo lade ham stå...
    men til en anden gang er det altså en rigtig rigtig god idé at ligge penge til side hver måned til dyrlægeregninger.. du skulle gerne have nogle tusinde stående til sådanne situationer som nu smiley

    god bedring til ham


  • #12   1. jun 2013 Jeg ville helt klart vælge blorkladen for at kunne lokalisere smerten, derefter kan man så lettere finde åresagen til haltheden og lave et mere præcist genoptræningsforløb.

    Pengene skulle jeg nok finde.


  • #13   1. jun 2013 hm. Jeg har haft gode oplevelser med blodkader.
    min første hest kunne vi ikke finde ud af hvad der var galt, så fik han blodkader i hasen og så var en frisk og haltede ikke hvilket så resulterede i han havde spat.
    Min nye hest havde leget på folden og var blevet så halt så halt, hun havde simptelhen forstuet noget i hoven. Dette kunne vi se vedhjælp af blodkader og røgten.

    Men helt seriøst, blodkader til 6.000?? Tror ikke jeg gav så meget


Kommentér på:
Svær beslutning:-/

Annonce