{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Svær beslutning {{forumTopicSubject}}

Jeg fik aflivet min elskede hest for to år siden og savnet er stadig stort. Jeg talte med avler om vi aftalte at lave en helsøster/bror. Desværre blev hoppen syg (meget forfangen) og tabte føllet. Det så meget sort ud med hoppen og hun var tæt på at blive aflivet. Da jeg endelig fik lagt drømmen på hylden og opgivet alt håb, bliver jeg kontakte igen af avler, hoppen har klaret det og de vil gerne gøre et forsøg mere.. Hvad siger I? Skal jeg gøre det igen? Avler har tilbudt mig at købe hoppen. Men jeg vil umiddelbart ikke købe hoppen eller betale det fulde beløb før jeg står med et levende føl.. Jeg kan ikke mærke i min mave hvad er rigtigt.. Håber I kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svær beslutning
  • #1   30. mar 2016 hvad fejlede hoppen? er der chancer for at den bliver syg igen ved en evt ifoling?

• #2   30. mar 2016 Hvis ikke du kan mærke om det er det rigtige, så er det ikke det rigtige..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #3   30. mar 2016 Du skal ikke gøre det - du er I tvivl ergo er det ikke det helt rigtige.

en helbror/søster bliver aldrig det samme som din gamle hest, så chancen for at du vil blive rigtig skuffet er desværre meget stor smiley

• #4   30. mar 2016 Enig med AMT.. Du får aldrig en hest om din gamle hest, så lad være!

• #5   30. mar 2016 Puha, nej det er aldrig sjovt at få aflivet en hest. Mén så længe du er i tvivl og ikke selv kan mærke hvad der er rigtigt og ikke er rigtigt - Hvis man kan sige det sådan, så er det ikke det rigtige. Du skal virkelig føle det er det du vil. Jeg kan godt forstå du er bange for at der vil ske noget uventet igen, hvad var grunden til det?
    - Som de andre siger, selvom det er en hel bror/søster, bliver det ikke din gamle hest udover at den så får samme forældre... Jeg havde ikke gjort det, hvis jeg sad med din følelse i maven.. smiley

• #6   31. mar 2016 Tak for svar alle : ) Hoppen var meget forfangen

• #7   31. mar 2016 jeg ville gøre noget helt andet du vil sammenline og sammenline i et væk
    VH
    Annette

• #8   31. mar 2016 Jeg ville ikke turde, en hoppe der skal lave føl skal have en hel del mad, og når hoppe allerede har været meget forfangen sidst, så ville jeg ikke prøve igen.

Føllet vil jo heller aldrig kunne blive en kopi af din gamle hest smiley

• #9   31. mar 2016 Jeg ville ikke turde lave føl på hoppen igen. De kan også godt blive forfangne i forbindelse med foling, og når den har været det en gang ville jeg ikke turde. Noget andet er også, om det er forsvarligt at lade hoppen bære på et føl smiley

• #10   31. mar 2016 Jeg ville heller ikke gøre det grundet forfangenhed.

Jeg har to søskende(heste) som er kopier af hinanden, men de er jo også både unge og uerfarne. Deres personlighed kan være meget ens her i de unge år, men de har jo hormoner og livserfaringen i vente og kan udvikle sig vidt forskellige de næste mange år, så jeg ville ikke lave en ny, for at erstatte en mistet hest. Selv hvis de blev ens i look og sind, ville der bare være alt, alt for meget usikkerhed fremover, især for hoppens vedkomne.

-men ellers, hør din dyrlæge ad, og giver han grønt lys for hoppens vedkomende så lad avler beholde ejerskabet på hoppen og køb kun føllet forlods.

• #11   31. mar 2016 ps hvis din hest blev aflivet grundet forfangehed eller manglende holdbarhed ville jeg bestemt ikke gøre det.

• #12   31. mar 2016 Det ville jeg ikke give mig i kast med, så hellere bruge noget energi på en af de mange andre heste der allerede er her. smiley
    føllet bliver jo ikke nødvendigvis en kopi af din egen afdøde hest smiley

Kommentér på:
Svær beslutning

Annonce