{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Total fustreret - tynd hest {{forumTopicSubject}}

Ork. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, min hoppe er alt for tynd, og kan simpelthen ikke få hende til at tage på smiley
Hun har selvfølgelig fået ormekur og er grundigt undersøgt af dyrlæge, men der er INTET!
Hun kom på en kæmpe græsfold med en god "veninde" i håb om at det hjalp, men der gad hun da ikke gå, så hun hoppede da bare over hegnet ind til de nøjsomme heste der går på jordfold, og der skal hun jo bare ikke gå.
Hun går ude på døgnfold og SKAL derfor være på græsset, derudover bliver hun fodret efter alle kunstens regler,men hun tager bare overhovedet ikke på. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre smiley
Havde lige brug for at komme af med mine frustrationer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Total fustreret - tynd hest
  • #3   30. maj 2013 hvad fodrer i med?
    er der tjekket tænder?
    er der taget ormeprøve efter der er givet kur for at tjekke op på om ormene er resistente?

• #4   30. maj 2013 Hej smiley
    Har du prøvet, at få en hestefys ud og se på hende? Jeg red en hest her i vinters som også bare var alt for tynd. Hun ville heller ikke tage på, hun blev sat op i foder og alt muligt men det virkede heller ikke. Det viste sig så at hun var spændt i hele ryggen og bagparten og allerede efter en behandling gik det frem af hun er virkelig ved at blive pæn igen smiley

• #5   30. maj 2013 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=362884420436852&set=a.362884400436854.85705.247619641963331&type=3&theater

Det her viser min stakkels Ziggy, da han kom til mig sidste år - og to udviklingsbilleder. Der er endnu et billede i albummet, som Pavo har oprettet, og det er et par måneder efter. Du kan jo selv se, hvordan han ser ud nu i min profil.

Jeg er sponsoreret af Pavo, men sponsorrytter eller ej står de ALTID klar til at lave en foderplan udviklet kun til din hest og dens behov. Ziggy fik 1.5 mål Pavo SportsFit morgen, middag, aften og 2 mål Pavo SlobberMash med 175g HealthBoost, 125g E'Lyte og 125g NervControl (Pavo Supplements) lavet på varmt vand to gange om dagen (som mellemmåltider mellem morgen og middag + middag og aften). Desuden ALT det hø/wrap han kunne spise. Det blev stoppet i ham, så der konstant var stråfoder i hans boks, idet dette reelt set ER det bedste foder, du kan give din hest.

Billederne, jeg linkede til ovenfor, taler vist for sig selv.

Han skiftede relativt hurtigt over på 1 - 1.5 - 1 mål SportsFit og Mash en enkelt gang om dagen ligesom mine andre heste. Nu får han så 1 mål Care4Life med til middag :=)

Jeg ville kontakte Morten Dueholm fra Pavo på konsulent@pavo-hestefoder.dk eller 40 47 28 38 - jeg er sikker på, de også gerne vil give et godt tilbud, hvis du kan give nogle udviklingsbilleder og siger, at jeg har henvist dig :=).

• #6   30. maj 2013 Hej alle sammen - prøver lige at svare jer alle i en besked, skriv endelig hvis der er noget jeg ikke får svaret på smiley
    Tænderne er selvfølgelig ordnet.
    Hun får Linamix, noget Müsli fra dyrlægen, olie og betfoer (staves?) efter anbefaling fra dyrlæge, hun spiser glædeligt sit foder, også alt sit foder selvom hun får meget.
    Der er taget prøve efter ormekur også, der er tjekket for blodorm og bændelorm over flere omgange, derudover er hun tjekket for mavesår.
    Hun har været igennem et forløb med både kiropraktor og hestefys, da hun i vinters begyndte at stejle - så på denne front skulle der helst heller ikke være noget smiley

• #7   30. maj 2013 Tak for det, jeg vil prøve at ringe til dem når jeg er færdig med eksamensprojekt på skolen, Caroline smiley

• #8   30. maj 2013 Min hest ligner meget godt din på day 1...

• #9   30. maj 2013 Får hun også stråfoder ud på folden, selvom det er en græsfold? For det har virkelig meget at sige, når hesten skal tage på. :=)

• #10   30. maj 2013 Nej, for hun står opstaldet ude,så det er desværre ikke muligt at hun kan få Hø/wrap på folden, da græsset jo er grovfoderet smiley

• #11   30. maj 2013 Så ville jeg investere i nogle miniballer, for hø/wrap er så ekstremt vigtigt for hestene - også selvom de går ude - og især når nu din er så tynd. Det vil Morten helt sikkert også sige til dig :=)

Så snart hun har taget på, kan man nok skære ned på det eller fjerne det helt igen, hvis hun opretholder vægten, men ellers er det et meget nødvendigt supplement i hestens foderplan. :=)

• #12   30. maj 2013 Kan hun godt bare få hø i nogle timer om dagen så? Hun går jo med nogle andre heste som bestemt ikke kan tåle at få mere, så kunne evt. sætte hende ind i nogle timer med noget hø/wrap, ved ikke om det ville hjælpe smiley

• #13   30. maj 2013 Ja, selvfølgelig! Tag en snak med Morten om det, han har sikkert også en masse gode ideer og forslag, når nu hun går på døgnfold :=)

• #14   30. maj 2013 Det vil jeg prøve smiley

• Lene G
    Lene G Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 4
    #15   30. maj 2013 Hej. Prøv at se på foderet fra Equsana, Cool Performance. Der er højt indhold af fedt, ingen havre og tilsat omega 3 - særligt beregnet til heste der har svært ved at holde huld. Min fuldblod har været for tynd gennem flere år, men efter at have fodret med dette hele vinteren er han for første gang i sit 15årige liv nu i rigtig fin foderstand inden han skal starte op på døgngræs. Jeg kan kun anbefale det og det er ikke særlig dyrt!!! Held og lykke

• #16   30. maj 2013 Det kan man købe ved vores foderleverandør! Så det vil jeg da prøve at tale med dem om! smiley

• #17   30. maj 2013 Jeg kan også anbefale dig Pavo. Fuldblodshesten i min stald er blevet fodret med "all sports" (tror jeg nok), og dette har haft en rigtig fin effekt sammen med wrap og hø. Hun er ikke blevet redet vinteren over, men har holdt muskler og ser meget fin ud.
    Dette er til trods for, at hun kun får stråfoder 1-2 gange i døgnet og får 2-3 gange krybbefoder.
    Ejeren er også bekymret for døgnfold, da hesten let taber sig på græs, da hun ikke gider at æde det, så hun får wrap ved siden af.

• #18   30. maj 2013 Hvis det var muligt ville jeg nok tage hesten ind fra døgnfold og forsøge at holde øje med hvad den spiser..
    og så ville jeg helt sikkert henvende mig til en foderkonsulent.
    nu kan jeg se at mange har gode erfaringer med pavo, men personligt ville jeg henvende mig til en uvildig som ikke hænger fast i kun at kunne rådgive ud fra et bestemt mærke, da jeg mener at det er vigtigere at hesten får det den har brug for frem for at den bliver fodret med et bestemt mærke foder..

jeg har selv haft gode erfaringer med at bruge havens sportsbrok (det er ikke helt havrefrit..) og linamix, samt en god lucerne med olie. Og en overgang brugte jeg også mælkeerstatningspulver som tilskud - DET var bare effektivt. der kunne jeg nærmest se fra dag 3 at der var forandringer!

• #19   30. maj 2013 Jeg har også en hest der har svært ved at holde hul, også selvom de har wrap/hø ad libitum. Men her har roepiller været løsningen. En gang om dagen får han en stor spand opblødte roepiller og så holder han sig så flot....:-)

• #20   30. maj 2013 Tusind tak for alle svarene! Det er ikke muligt at tage hende ind fra døgnfold, desværre.

Kommentér på:
Total fustreret - tynd hest

Annonce