Blogger
16. sep 2007 Følger: 226 Følgere: 2134 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
"Mindre regler, mere frihed!" admin LÆS {{forumTopicSubject}}
Efter hvor mange gange jeg har set, og hørt, fra folk at de faktisk er bange for at “poste” noget her inde på hestegalleri, efter der er kommet så mange regler, så er folk kun er op’s på reglerne og ikke det sammenhold og gode fællesskab vi engentlig skulle have været og har været før hen?
Men efter at jeg har haft en lang seriøs, hyggelig og ikke mindst super god samtale med Heiwa her inde fra, har vi nu besluttet at lave dette emne sammen, da vi faktisk har samme holdning om denne ting.
Alle de regler her inde vil vi væde på at ingen af os har 100 % styr på, og faktisk heller ikke adminerne har styr på dem og det nævner de også selv? Men hvorfor så lave så mange regler om alle unødvendige ting, hvis vi alligevel aldrig læser dem, og bliver uvenner over dem?
Der jo en knap som der spørger os om, vi gerne vil se alle off topic emner og forum inde på HG og der er vi altså selv uden om at der så kommer f.eks ask us, facebook, fototimer, lege og hvad der ellers kommer.?
Pga vi har valgt at tage det med emner og forum op, er vores grund fordi vi har lagt mærke til hvor mange der endelig bliver uvenner eller sure på hinanden omkring alle de regler?
Mig og Heiwa følger os faktisk fanget i en bombe af regler og at vores gode og dejlige sammenhold som vi en gang havde er gået ud i regler hele tiden...?? Vi synes også at hvis der skal være så mange regler om så mange ting burde adminerne også have meget mere styr på de ting som der kommer op i forum og andre steder. Vi synes helt ærligt talt at det er rigtig træls at I/vi skal have ondt i maven når I/vi opretter noget inde her inde om hvornår man næste gang så bliver angrebet? ?
Faktisk har vi også sammen lagt mærke til at der bliver gjort forskel på de mere “berømte” her inde, end de andre?
F.eks inde i et emne så lad os sige at Yrsa har sin mening om at man skal råbe og skrige af sin hest når den gør noget galt, og så kommer Ursula og siger det helt modsatte, så er Ursula mere berømt end Yrsa, så lyn hurtigt tænker Yrsa om igen og er fuldkommen enig med Ursula - fordi så kan alle lide hende. Dette sker rigtig meget og rigtig tit her inde, hvor at de folk som der faktisk holder fast i sin egen mening skal blive angrebet af de andre, også selvom at man siger fuldkommen det samme...?
Dette synes vi ikke er fair???
Heiwa og jeg har denne holdning “mindre regler, mere frihed!” ???
Reglerne har ødelagt rigtig mange ting herinde. Synes du også det??
maj 2006
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 1.670
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2134 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Men de regler jeg kommer til at tænke på. stemmer ikke overens med Yrsa/Ursula eksemplet. Det virker nærmere som kulturen i forum der bør ændres, og jeg synes faktisk ikke at den er så slem som den har været. Men der er da plads til forbedringer.
Blogger
Blogger
for der bliver lavet så meget forskel blandt alle os her inde, som vi ikke synes er fair.
maj 2006
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 1.670
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
Mth. det med "berømte": Kunne det tænkes at de fleste af dem, der er "berømte" er folk, som har stor erfaring med heste og kan argumentere ordentligt for deres synspunkter? Jeg oplever ikke, at folk giver andre ret, fordi de er "berømte", men fordi de er enige eller er blevet overbevist af den "berømtes" argumenter....
Blogger
Stine: Ja, det med marked har jo ALTID været på banen at det skal inden under marked, men synes faktisk først problemet er kommet efter vip er kommet på banen desværre...
Men har heller ikke sagt noget om marked.
jul 2011
Følger: 103 Følgere: 108 Heste: 12 Emner: 50 Svar: 2.965
- Syntes der er rigtig mange som skipper reglerne.. Bla. alle dem som laver annoncer i forum. Er ved at være godt trætte af dem.
jul 2011
Følger: 103 Følgere: 108 Heste: 12 Emner: 50 Svar: 2.965
Syntes ikke jeg ser det du lægger 'fremlægger' med at hoppe på toget. Dem som oftes er berømte er tit dem som er bedre til at forsvare sin mening, og holde fast ved den. Og så er der jo selvfølgelig dem som tar den nemme vej og hopper med der
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.585
Ja, der er mange regler...nogle måske mere nødvendige end andre og de kan sikkert diskuteres.
At nogle bruger her har fået en lille "kult" status har nu ikke altid med viden at gøre. Måske ved nogle af dem, men ved andre er det mere deres lidt flabede (direkte) måde at stå frem på...selvom det ikke altid er det mest fornuftige de kommer frem med.
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1921 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Derudover synes jeg også at reglerne er skyld i mange frustrationer og folk som bliver vrede på hinanden.
Jeg tænker lidt at hvis man laver et nyt emne - Det handler om hjælp til nogle ridestøvler, og personen skriver "HJÆLP" som indlæggets navn, så bombadere folk den stakkels person med "HUSK SIGENDE OVERSKRIFT" med 100 udråbstegn bagefter. Det er lidt meget at få i hovedet pga. én enkel fejl. En fejl vi alle kunne begå.
Jeg synes virkelig folk er stride ved hinanden når det angår regler. Hvis vi smutter ind på hunde/kattegalleri er der ikke sådanne overfladiske regler som herinde. Sådan noget som at man ikke må tigge likes eller ikke må reklamere for sine sider. Det er jo fint, så længe man skriver en overskrift, så folk SELV vælger om de vil ind i emnet. Jeg synes det minder for meget om et fængsel herinde hvor vi alle bliver overvåget godt og grundigt.
Jeg savner lidt det gamle HG - med mindre regler og mere venlighed.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
Jeg er 15 og har let ved at forstå en tekst, men reglerne står på en måde som en voksen ville have svært ved at forstå. De burde blive gjort mere kort, præcis og letlæselige i et sprog som alle forstår.
Jeg gad godt at vi havde et galleri som nogle af de andre sider. Gallerier hvor folk kan finde ud af en sigende overskrift, ved at man annoncerer i markedet og ikke forummet, ved at lege ikke skal fylde hele forummet og at ''Hvilke tricks til min hund'' ikke hører til i generel diskussion på Hestegalleri.
Men når der bliver oprettet lege konstant, annonceret de forkerte steder, skriver de forkerte overskrifter, osv. bliver det jo ikke til at være herinde. Og så er det jo klart at reglerne bliver nødt til at være her.
Vi bliver nødt til at arbejde sammen, hvis vi vil have et reglefrit galleri hvor der er til at være.
Og lad os nu for pokker da annoncere med vores fb sider og blogge! Der er folk herinde jeg rigtig gerne vil følge, men som jeg ikke ved om de har en fb side og hvad den hedder.. Så fjern dog den regel
Blogger
Blogger
Reglerne er nød til at være mere tydelige, da man ikke kan finde rundt i dem. Jeg kan heller ikke, så tror jeg heller ikke dem på 10 år kan.
Jeg synes det er ærgeligt at det hele bliver ødelagt på den måde som det gør. Det er som én stor ond cirkel, mere og mere bliver forbudt fordi flere og flere gør det. Så begynder folk at rette på hinanden og skælde hinanden ud og ups.. Så har vi ikke det hyggelige fællsskab vi havde engang.
Elsker hundegalleri for folk er virkelig venlige og hjælper gerne til! Vi er lidt mere emsige her!
Mht. facebook/blogge reglen så er det mærkeligt og unødvendigt at den blev lavet. Folk må vel selv uden om at de vil ind i det emne der tydeligt og klart står "Ny fotoside" på. Oprettede en gruppe til det formål, så folk med en facebookside kunne samles - men pludselig var det ulovligt og jeg måtte lave en gruppe på facebook for at få det til at kører... Årh..
jan 2013
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Den med hjemmesider/fansider har jeg det lidt ambivalent med. For hestefolk er noget af det mest flittige folk til at lave fansider, så vi kunne sikkert risikere at blive overstrømmet med emner som "følg Musse og jeg, i vores daglige færd på ridebanen, i dag red vi 23 runder" (Ja, overdrivelse...). På den anden side, så er der folk jeg gerne ville følge, men jeg får mig bare aldrig nosset sammen til at tjekke deres profil på HG.
Blogger
Den med fotosider. Ja.. Folk vil nok i starten gå amok med det - men de kan jo ikke blive ved vel? På et tidspunkt er der nok nogle der samler menneskerne til grupper (som jeg gjorde inden der kom en regel om det) så de kan reklamere derinde i stedet.
Ellers KAN man vel selv vælge om man vil ind i det emne eller ej?
aug 2011
Hvad med at lave nogle flere 'krydse af'-kategorier? Ligesom med off-topic emnerne.
Så kunne man gå ind i sine personlige oplysninger, krydse af at man gerne vil have vist emner med Facebooksider men man vil ikke have vist emner med lege.
På den måde kan folk selv bestemme om de vil se emner med lege og emner med blogge/sider.
Blogger
Især fordi systemet ville være langt mere overksueligt og folk ville ikke være så irriterede og nogle opslag med facebooksider/lege/blogge.
Jeg elsker selv at sidde og kigge på dem, men jeg må selvfølgelig tage hensyn til at ikke alle gør det. Vi skulle næsten give den idé videre og håbe den kan blive gennemført!
aug 2011
På den måde vil man nemlig kunne lave en usynlig mur mellem de seriøse HG'er og de useriøse HG'er
Blogger
Kan man ikke give det videre på en eller anden måde?
aug 2011
Spørgsmålet er hvordan, udover at håbe på at en overordnet kigger med her
Ifølge så mange andre er både HA'erne og Big Admind svær at komme i kontakt til
Blogger
Har lige skrevet til dem alle. Håber at de ser det.
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Og den med alle de lege i forum, hvor man så bare kan vælge ''off topic'' fra, det synes jeg overhovedet ikke er holdbart. Der kommer jo mange andre ting i ''off topic'' og jeg ville være ked af at miste alle de gode emner. Men jeg gider virkelig ikke glo på fototimer, ask us, mv. 20 gange om dagen. Jeg synes det er HELT ok, at det skal holdes i grupperne - dem der vil lege, kan melde sig ind i en gruppe og gøre det der.
sep 2009
Følger: 38 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 470
Blogger
Hvis legene skal være der så skal facebooksider og blogge også have lov.
Mange af de ting omhandler heste og da det jo hedde "Heste"galleri, må da der også være plads til det, uden at folk bliver irriteret. De fleste synes det er hyggeligt at følge hest og rytter igennem ild og vand.
Synes legene har mindre at gøre med Hestegalleri end facebooksider og blogger har med heste at gøre.
Blogger
Har heller aldrig selv gjort det som er beskrevet, men jeg har set at personer starter med at skrive det fuldstændig modsatte af den "berømte" og så skifter personen PLUDSELIG mening.
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
jan 2013
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Men ting som fototimer, ask us osv kan jeg fint forstå ikke skal være her.
Men regler er regler, og så må de overholdes.
jan 2013
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 244
2. Reglerne kan sagtens cuttes ned og gøres mere simple.
3. Jeg synes ikke at man burde kunne lave "likes" på HG, da der tilsyneladende er mange "likehunters", der skriver et eller andet smart for at få "likes". Jeg har set flere oplæg til emner der overhovedet ikke giver mening i forhold til konteksten.
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
Jeg har ikke tænkt mig at skulle diskutere/forsvare/argumentere for eller noget som helst andet i dette emne - blot give til kende, at vi har set emnet og "skriver os bag øret", hvad I kaster ud i luften...
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.585
Det har du faktisk ret i.
Måske det var en god ide alle reglerne blev skrevet tydelig ned, så der ikke kan opstå misforståelser omkring de eksisterende regler ?
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Jeg ville sansynligvis droppe HG mere eller mindre, hvis lege, stemmetigning, offentliggørelse af facebooksider ol. blev tilladt i forum. Fint at det holdes i grupper - så kan jeg da melde mig ind der hvis det interessere mig.
Faktum er bare at der er mere end 117 beliebers herinde ..... forestil jer hvad der sker hvis "stem på miiig!!" bliver tilladt og alle opretter et emne for at få jeres stemmer
Jeg har ALDRIG oplevet berømthedstendensen.. jeg synes ikke der er for mange regler, men de er for uklare
aug 2011
Jeg mener ikke at lege osv skal under off-topic men at de får en kategori for sig selv som man kan fjerne, på samme måde som off-topic emnerne
Og så synes jeg Dolnra har en god idé Så har folk ikke længere en undskyldning
Blogger
sep 2009
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Syntes dog også det burde være "lovligt" for os at reklamere med vores FB sider, i det mindste bare i den gruppe der er oprettet til det.
sep 2009
Jeg ville også synes at reklame for face-sider ville være fint i en gruppe beregnet til det. Men det er møgtræls når folk spammer andre grupper med det -.-
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Ja, men der er jo netop en gruppe der er beregnet til FB siderne, men den må vi ikke linke i.
Blogger
Jeg er både enig med Rynkerosinen og Ego. Lege, facebooksider, blogge mm. kan enten holde sig i grupper, eller også skal vi lave det system som Ego forslår.
Forstår ikke hvorfor det blev ulovligt, på et eller andet tidspunkt begynder folk jo at lave grupper for at samle dem som er interesseret i det. Og jeg tror det først rigtig begyndte lige inden det blev ulovligt.
Jeg kan godt lide Dolnra's idé for så kan ALLE være hundrede procent sikre på at de har overholdt reglerne! Savner det lidt. Men ja. Jeg synes virkelig Dolnra's idé er rigtig god, så har man ingen undskyldninger for ikke at vide hvad der står i reglerne, og så er der jo mindre og mindre der ville lave de dersens fejl.
Og som DD siger så kunne der godt være mere styr på f.eks udhængning. Altså hvornår er det udhængning og hvor er det ikke?
Men jeg forstår stadig ikke det med facebooksiderne, bloggene osv. Det har jo for det meste at gøre med heste, og det kunne da være fedt at følge personerne i deres liv med hesten. Og se udviklingen.
"Mindre regler, mere frihed!" admin LÆS