Ond i hjertet {{forumTopicSubject}}
Uha det blev lidt langt.. jeg håber at i er friske på at læse det igennem og komme med jeres vurdering alligevel!
Kærlighed gør ond og lige nu ved jeg ikke hvor jeg har mig selv.
Min kæreste igennem 1 år begyndte for et par dage siden at ignorere alle mine forsøg på kontakt eller meldte ud at han havde travlt og at han nok skulle ringe når han havde tid.
Han ringede aldrig og som dagene gik blev jeg mere og mere frustreret og vred over at der ikke var nogen udsigt til at det ville ændre sig. Det skal også siges at jeg lider af angst og er i en periode hvor jeg er meget ked af det. Min kæreste og jeg er ellers meget tæt og vi har været hinandens fortrolige og støtte igennem hele forholdet. Han har tendens til depression med han ikke haft symptomer i et par måneder.
Da jeg endelig fik fat i ham i går aftes over fb chatten lod det til at han havde tid, men han forklarede mig at han ikke ville ringe til mig fordi jeg har været for tålmodig.
I det sekund klappede det for mig. Jeg blev så vred og ked af det. Det var meget uhensigtsmæssigt men jeg fortsatte med at ringe til ham yderlige 20 gang i træk uden held. I raseri skrev jeg til ham at han kunne rende mig og jeg forbandede hans computerspil og klaver (det essentielle for ham) langt væk. Jeg forklarede ham at hvis han ikke ville være der for mig når jeg var led og tiggede om hans hjælp, var jeg usikker på om vi skulle fortsætte forholdet.
Efter den sms reagerede han endelig og kom med hundrede forklaringer på hvorfor at han ikke havde ringet til mig eller taget telefonen de sidste par dage. Forklaringerne lød på at han var faldet i søvn, skulle passe hunden eller hjælpe sine forældre. Han fortalte mig så at han virkelig syntes at det var en uacceptabel reaktion og ikke ville snakke med mig mere. Jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at forklare ham at det var af raseri og meget uhensigtsmæssigt reaktion. Jeg undskyldte overfor ham.
Jeg trådte et skridt tilbage og ventede på at han ville skrive til mig idag. Han skrev her til aften at han virkelig ikke vidste hvad han skulle tro om mig og at nu ville slukke sin telefon.
..jeg skrev en lang sms til ham hvor jeg igen forklarede mig og forklarede ham at det var et desperat forsøg på at få hans opmærksomhed. At grunden til at jeg blev så vred var fordi jeg havde lagt alt hvad jeg har i ham og at blive afvist, efterlod mig helt alene. Det var et sidste desperat forsøg på kæmpe.
Set tilbage lyder det måske ikke som den optimale måde at klare det på i går aftes. Men jeg tvivler på at han havde reageret hvis min tone havde været anderledes.
Nu har han slukket sin telefon og jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg kender ham godt nok til at han bliver fornærmet hvis jeg ikke gør mere. På den anden side har jeg svært ved at give ham hvad han vil have og møde op på hans bopæl. Det gør meget ondt på mig ikke at se ham.
Sikke et rod!
Jeg hungrer efter jeres vurdering for jeg er virkelig selv i tvivl.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.721
Som Melanie - jeg gad godt nok ikke bruge min tid, på en fyr/min kæreste, som ikke gad snakke med mig, så kunne han fandme rende mig et hvis sted!
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 565
Og tro mig, det er ikke altid de lyserøde skyer man flyver på.
Kærlighed er noget Gud skabte med fanden tager .. Det gør virkelig ondt men samtidig fantastisk dejligt.
Så hvor henne kan man placere det ? Hmmm ....
Men ihvertfald er drenge/mænd/knægte eller hvad nu vi vil kalde dem, nogen fantastiske væsner,
Men mit råd til dig er at smide is på, ikke alt den opmærksomhed fordi det er det de suger efter, de vil nemlig ikke give for/tabe ... De vågner og er nysgerrige nok (selv om deres telefon er slukket) for at se de beskeder han skal ignorere.
Hvis man ignorere den modsatte vej, og bare smider is på begynder de at bekymre sig og sniger sig tilbage
Tag den med ro og se om kærligheden blomstre videre på den evige gren
Tag en latte med veninderne og smid tankerne væk
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.935
Jeg ville slet ikke engang kunne tage det så roligt som du har gjort. Jeg synes din reaktion er ganske naturlig og forståelig, og jeg havde helt sikkert gjort det samme selv.
Jeg står uforstående overfor hans opførsel, jeg havde slet ikke accepteret at blive afvist på den måde, det er meget muligt at man kan falde i søvn og glemme at ringe, eller lige have for travlt et par timer, men i flere dage i streg det ringer nogen alarmklokker i mit hovede, og 99% af de gange hvor mine alarmklokker ringer så har jeg ret i ngoet er galt.
Det er fair nok at han har tendens til depression og at man kan finde på at lukke sig selv lidt inde når man har det skidt, MEN når man er i et fast længerevarende forhold så har man osse bare et ansvar for sin partner, og ligemeget hvor skidt man har det så kan man godt finde ud af at melde ud og forklare hvordan man har det og "upfront" sige jeg har det lige rigtig svært så jeg har brug for nogen dage med fred, eller hvor "du" (partneren) skal være ekstra omsorgsfuld og/eller forstående...
Det andet der det lyder i mine ører som om han distancerer sig. Og så har han fået drevet dig så "langt ud" at du netop reagerer meget uhensigtsmæssigt, og dermed har givet ham en undskyldning for at skubbe dig væk og sige, "Den opførsel kan jeg ikke klare (mere?!) og derfor må forholdet ende!"
Jeg siger ikke det er sådan, men jeg har bare desværre selv oplevet det et par gange på nøjagtig samme måde, fordi en partner har været for meget en kujon til at sige han ikke ønskede at være i forholdet længere.
(Jeg siger ikke han er sådan for jeg kender ham ikke, men det er ret typisk adfærd
---------
Hvis jeg var dig ville jeg overveje meget grundigt hvad jeg ville i fremtiden, om du ønsker at fortsætte jeres forhold. Han lyder i mine ører ikke som en der er værd at samle på desværre... Jeg bryder mig ikke om folk der trækker sig på den måde, uanset grund!
Specielt når de er i et forhold med et menneske som du (og jeg) der er lidt mere specielle i og med at vores angst er en meget hæmmende tilstand der gør at vi har behov for en partner der tænker sig om og er til at stole på ALTID!
Håber virkelig du finder ud af det...
Du er velkommen til at skrive privat hvis du har behov for at snakke om noget eller har spørgsmål.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Jeg lagde ham på is og efter et par timer kimede han mig ned og sendte mig tonsvis af sms'er og beskeder på nettet. Jeg nægtede at svare ham. Aldrig i livet om jeg gider sådan en opførsel, når han ingen grund havde til at skælde mig ud. Magtede slet ikke at han skulle skabe sig som en sindssyg kælling.
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Jeg er helt enig med de andre - hvis han ikke engang har haft tid til i det mindste at skrive en sms til dig, om hvorfor han ikke har tid/lyst til at se dig lige nu, så ville jeg nok også overveje, om han virkelig er det værd.
Min kæreste og jeg har været sammen 4 år, og vi snakker sammen HVER dag, uden undtagelser. Hvis han pludselig holdt op med at svare mig, ikke tog telefonen eller bare stoppede kontakten, ville jeg for det første bliver helt ekstremt bekymret for ham, og være bange for at der ville være sket ham noget. Så hvis jeg et par dage efter fik at vide, at han ikke lige havde tid, så havde jeg fandme også reageret som dig, hvis ikke værre. Det gør man altså bare ikke.
Som andre nævner, så har man et ansvar overfor sin partner, og det ansvar kan din kæreste åbenbart ikke klare. Jeg synes du skal måde op hos ham, og snakke med ham face to face, og forklare ham, at det er svært at acceptere det han har gang i, og bede ham overveje, om han synes I to skal være sammen.
Det bliver sikkert rigtig hårdt for dig, men ærlig talt, så har du fortjent meget bedre, end det han har gang i nu. Det håber jeg også du ved, du er virkelig ikke tjent med den behandling.
jun 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 317
jun 2009
Følger: 61 Følgere: 79 Heste: 9 Emner: 88 Svar: 405
Den hjalp mig faktisk med at smide min ekskæreste ud og hey! Jeg fortjener bedre end at blive ignoreret og det gør du også!
mar 2005
Følger: 63 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 74 Svar: 1.332
Er selv lige for en måned siden, blevet smidt "på gaden" af min nu eks, efter et år.. Og det kom som et kæmpe chok for mig, havde virkelig ikke set det komme.. Er så splittet og ødelagt indeni..
Så kender dine følelser for godt..
Ond i hjertet