{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

For ung til udvisning {{forumTopicSubject}}

Nogen der ser det pt. på DR2?

Kan anbefales :o). Møg trist dokumentar om et møg trist system vi har i DK på det punkt.

Der kommer hvert år mange udlændninge til Danmark, som er under 18 år, dem må vi ikke sende hjem igen før de er 18år så de er her ind til de får afslag.

Og de bliver på asylcenteret, fordi man ikke vil sluse dem ud i fx skole når de alligevel skal hjem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For ung til udvisning
  • #1   25. apr 2013
    Unge der iøvrigt ingen ledsagere har, dvs. forældrene er ikke med.

• #2   25. apr 2013 Tja -hvad foreslår du som alternativ+ For uanset hvordan systemet fungerer, er der brok.
    Bliver de sluset ud i samfundet, brokker folk sig når de udvises, for de har jo etableret sig og fået tilknytning til DK, og derfor er det helt urimeligt at sende dem hjem.
    Skal de blive på asylcenteret er det urimeligt fordi de ikke får adgang til uddannelse og et "normalt" liv

Og hvis ikke der er grundlag for at give asyl, så SKAL de jo altså hjem en dag -skal vi sende dem hjem med det samme når de er under 18? Det kan man jo så diskutere. Jeg har ikke nogen gylden løsning, det er jo triste skæbner uanset hvordan de behandles i DK.
    Men vi hverken kan eller skal give asyl til alle der kommer her og beder om det.

• #3   25. apr 2013
    Enten skal man skære behandlingstiden ned, så folk ikke når og lære en ny kultur og kende, et nyt system, sprog osv. ellers skal man pr. automatik give folk asyl hvis de er her i fx. over 4 år uden svar.

Ikke sidde i flere år og glo i uvished.

Jeg forstår iøvrigt heller ikke asyl reglerne, at dømme efter de underlige afslag der er blevet givet til folk der talte dansk så let, uden problemer, børn født i Danmark, opvokset i Danmark, som så ikke må bo i Danmark men skal sendes hjem til fx. Thailand som 5årig - hvor meget logik er der i og sende en 5årig uden mor og far til Thailand?

Eller skille en mor og far ad, der har været sammen længe, har lejlighed, børn osv. sammen også sende moderen hjem selvom hun har job og taler godt dansk? Giver ingen mening.

• #4   25. apr 2013
    Jeg syntes dog, uanset din holdning at du skal se den, så kan man i det mindste se hvordan livet er på sådan et center og tingene foregår.

• #5   25. apr 2013
    Det er sådanne sager jeg krummer tæer over;
    http://politiken.dk/indland/ECE1845973/hoejtuddannet-noerrebro-mor-udvist-efter-ti-aar-i-danmark/

• #6   25. apr 2013 Krikken -asyl gives sådan groft sagt, hvis der er fare for forfølgelse/tortur/død i eget land.
    Det gives IKKE på baggrund af tilknytning til DK eller dansker.

Hvis man ønsker at blive her fordi man f.eks. har barn med en dansker, føler DK er ens hjem eller what ever, så skal man ikke søge asyl, men kan indvandre på lige fod med alle andre (der er nogen krav for at få opholdstilladelse. Jegved ikke hvordan det fungerer i dag, men for maaaange år siden da min far kom hertil, var det bl.a. at han skulle have job, kunne læse, forstå og snakke dansk og have et vis beløb på jontoen for at vise at han kunne forsørge sig selv)

Der er forskel på at være flygtning (som kan søge asyl) og på at være indvandrer. Man kan sagtens flytte til DK uden at skulle søge asyl

• #8   25. apr 2013 Hov, og at behandlingstiden er for lang, kan jeg på ingen måde være uenig i. Det gælder jo stort set alle dele af vores samfund. Man kan sidde i årevis og vente svar på alt fra asyl til førtidspension osv. Sagabehandling i DK ER bare for sløv.

Forholdende på asylcentre kender jeg godt til. Det er jo noget der har været oppe mange gange. Men hvordan forholdende er på et asylcenter har jo ikke så meget at gøre med hvad vi skal stille op med "forældreløse" der ikke kan få asyl.
    -det er begge væsentlige debatter, men har ikke noget med hinanden at gøre.

• #9   25. apr 2013
    De regler der er for opholdstilladelse, er netop dybt godnat efter min mening;
    http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/familiesammenfoering/aegtefaeller/
    https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/permanent-ophold/

Alt for sort hvide opsat.
    Ligesom den prøve man skulle bestå om almen viden, er langt ude, de færreste danskere kan bestå.

• #10   26. apr 2013
    Og ja, Danmark har elendig behandlings tid.
    Ligesom de er elendige når det kommer til at komme til lommerne til at give folk flexjob, sygedagpenge eller andet. Der er desværre 117 grumme eksempler på folk i mine forældres kommune, der trods 117 lægeerklæringer har måtte dø af kræft, før de fik godkendt at få penge.

Velfærdsdanmark :o)

• #11   26. apr 2013 Klara -fordi mange af de kriminelle, fanatiske osv vi hører om, enten er blevet danske statsborgere, er født her eller er indvandrere, ikke asylansøgere. Derfor er de ikke så enkle at udvise.

Som asylansøger består behandlingen af din sag (igen lidt groft ridset op) af at vurdere om der er fare for at du vil blive forfulgt, tortureret eller slået ihjel i dit hjemland f.eks. af politiske årsager, pga krig e.l.. Hvis ja, så kan du få asyl, hvis nej, så kan du udvises

Hvis du er indvandrer har du (næsten) samme rettigheder som enhver anden dansker. Næsten, fordi det jo afhænger lidt af om du har fået dansk statsborgerskab eller ej. Hvis ikke, så er der self visse begrænsninger. Men man sendes altså ikke sådan uden videre hjem, som indvandrer. Men er man uden dansk statsborgerskab så KAN man sendes hjem ved grov kriminalitet, og vi ser da osse at det sker engang imellem, omend efter min mening ikke ofte nok

• #14   26. apr 2013 Krikken -reglerne for opholdstilladelse er nu ikek så tåbelige endda. Jeg har en tysk far som har boet her i omkring 25 år. Han har uden problemer fået opholds- og arbejdstilladelse og har haft det gennem alle årene.
    Han er ikke blevet dansk statsborger (endnu) da han ikke har haft lyst til at opgive sit tyske statsborgerskab og DK godkender ikke dobbelt statsborgerskab (det gør en del andre lande, herunder tyskland)

Indfødretsprøven er nu ændret, men den er stadig tåbelig. Men det er jo reglerne for at blive statsborger (= få indfødsret). Opholdstilladelsen kræver ikke den tåbelige prøve smiley

Min bror og jeg var tyske statsborgere som små, og har altså heller aldrig været truet med udvisning;)
    -hvis man opfører sig pænt (= ikke er kriminel), arbejder og betaler sin skat, så er der nu i reglen ikke de store problemer med at få opholdstilladelse

• #15   26. apr 2013
    Men selvom man ikke er kriminel, betaler sin skat mm. så er der jo eksempler på folk der får besked på at smutte alligevel eller som nævnt, børn født i Danmark på 5 år e.l der skal hjem.

http://www.bt.dk/danmark/efter-10-aar-i-danmark-napa-udvises-efter-kort-skaenderi

Flere sager, der er en del hvis man kigger rundt.

• #16   26. apr 2013
    Nå, jeg skal op kl. 6 i morgen og i stalden, så jeg hopper i seng :o)

• #17   26. apr 2013 Altså min Far og min Mor har boet i Danmark i 20 år uden problemer:) Vi er også udlænder, men vi blev født og opvokset i Danmark. Vi har Dansk statsborgskab og rødt pas alle sammen:) og jeg føler mig som en dansker og bliver også behandlet sådan;)

• #18   26. apr 2013 Michelle: Grunden til at din far ingen problemer har haft er jo at Tyskland er et EU land, og at der er fri bevægelighed i EU. Som EU borger kan man altså frit indvandre til andre EU lande. Hvis man kommer som indvandre fra et land uden fra EU, så er det straks meget sværere at få lov at blive.

Til det som emnet rigtigt handlede om, så syntes jeg at man burde give asyl til alle børn som kommer uden forældre.

• #19   26. apr 2013 Krikken -et barn, født i DK og med forældre der bliver i DK, sendes ikke hjem. Og den eneste sag der sådan lige popper op hos mig nu (måske flere gør det i morgen) er en sag hvor den danske "far" kun var stedfar og hvor den biologiske mor rejste hjem til Thailand og lod barnet blive i DK.
    Og ja det kan synes uretfærdigt og nogengange kunne man ønske lovgivningen mere fleksibel. Men et eller andet sted er det vel osse fair nok at et barn der ikke har familie i DK, ikke bare sådan lige kan dumpes her. Man kunne så håbe at stedfaren i den sag jeg kom i tanker om, kan adoptere barnet e.l. så det kan blive her.

Generelt kan man altså få/beholde sin opholdstilladelse hvis man opfylder betingelserne og overholder reglerne. Og bortset fra enkelte ting jeg ikke er så begejstret for (f.eks. at man kan beholde opholdstilladelse selvom man efter adskillige måneder ikke har lært sig den mindste smule dansk), så synes jeg i store træk ikke den er helt skæv... jeg har haft polske naboer indtil for nylig, jeg har bekendte fra England, en tysk far osv.
    alle som en har altså kunnet få og beholde deres opholdstilladelse... og deres børn er ikke sat på en flyver ud af landet uden forældrene smiley

Så jeg holder nu på at der må være særlige omstændigheder i spil, når et barn (som du nævner) sendes ud af landet uden forældre at ankomme hos osv

• #20   26. apr 2013 Michelle

Det kan du ikke sammenligne da man som tysker er EU statsborger og der gælder andre regler end for <b>ikke</b> EU statsborger.

Som EU statsborger har man heller ikke behov for at blive dansk statsborger for man har ikke de store fordele ud af at blive det. smiley

• #21   26. apr 2013 Ida -jeg er helt klar over at ikke alting er lige så nemt når man er fra et ikke-EU-land. En af mine tidl veninder blev git med en afrikaner (kan sgutte huske hvor i afrika han var fra) og det var da noget omstændigt at få ham herop. Men det det stod og faldt på for dem, var at hun skulle have 50.000 på kontoen (dokumentation for at hun kunne forsørge ham) eller han skulle have en arbejdskontrakt i Dk, hvad self ikke er så nemt når man bor i afrika og ikke taler dansk (endnu).
    -han kunne altså med andre ord, uden problemer få opholdstilladelse, han skulle blot have et forsørgelsesgrundlag.

En af min barndoms "voksen-venner" var gift med en fillipiner. Hun kunne osse, uden problemer, få og beholde sin opholdstilladelse (hun har i dag boet i DK i vel omkring 30 år).

Så igen -det er altså ikke normen at børn sendes forældreløse ud af landet, at folk som er født og opvokset her, bare uden videre sendes ud. I de tilfælde er der særlige omstændigheder der gør udslaget.

• #22   26. apr 2013 Tick Tack -der er nu faktisk en hel del fordele ved at blive dansk statsborger. Bl.a. fordi Dk har en hel del bedre folkepension end de fleste andre eropæiske ande jeg kan komme i tanker om;)

Selv blev jeg dansk statsborger fordi jeg ellers ikke kunne få SU...

-og så er det i øvrigt så mange år siden min far kom hertil, at reglerne dengang ikke var så forskellige endda om man kom fra EU eller ej -tilgengæld har det nok gjort det nemmere for ham at blive her.

Men tag et kig omkring jer. Der bor altså RIGTIGT mange udlændinge i DK som ikke er fra et EU-land. Mange af disse har et arbejde, og forsørger således sig selv og familien, de lærer sig dansk (i hvert fald sådan nogenlunde) osv.
    -og det er altså MEGET få tilfælde hvor de udvises... og i de tilfælde er der så i reglen en eller anden grund til det... osse selvom det kan synes uretfærdigt.

• #23   26. apr 2013 Michelle: Ved godt at børn født og opvokset i Danmark ikke sendes ud af landet uden forældre. Nu var det heller ikke det debatten oprindeligt handlede om, men flygtningen børn uden en ledsager. Det er flygtninge børn uden ledsager som jeg mener at man bør give asyl, fordi jeg ikke mener at man kan forvente at de kan klare sig alene, hvis de bliver sendt hjem.

• #24   26. apr 2013 Michelle

Du har desværre ikke ret.
    Pensionen får du når du bor i DK uanset statsborgerskab. Hvis man ikke har boet i DK 40/40 får man en brøkpension - også her underordnet om dansk statsborger eller ej.

SU får du også selvom du ikke er dansk statsborger, bare du har bopæl i DK.

• #25   26. apr 2013 Kender selv en der har boet på et asylcenter . Det er virkelig grusomt!!!

• #27   26. apr 2013
    En anden ting er, at de børn der er kommet her op alene, har siddet her i 4 år også får afslag, de har intet og komme hjem til. Ofte er der ingen familie, ingen steder og bo.

Kommentér på:
For ung til udvisning

Annonce