spædbarn og hest på samme tid {{forumTopicSubject}}
Hej alle mødre som har/haft spædbørn og samme tidlig har har/haft hest på en gang, hvordan klaret I jer igennem hverdagen med begge ting. ??
nu har jeg snakket lidt med min mor og hun spurgte mig så om jeg kunne klare begge ting og jeg sagde højt og tydeligt JA meget hurtigt uden og tænke før jeg sagde det da jeg aldrig kunne finde på og gå af med dejlige hoppe.
havde i det svært eller er det bare noget man tror fordi man aldrig har prøvet og sætte sig ind i det at have spædbørn og hest på en gang??. jeg har selv 2 dejlige parter, så hvorfor min mor lige skulle spørger mig om det har jeg ingen idé om
penge er intet problem over hovedet.
men jeg gad rigtig gerne høre jeres mini historie om hvordan osv i klaret jer med hest en lille baby
:)
takker på forhånd for jeres svar og rigtig god mandag til jer alle
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3055 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
Min mor har tilbudt alt hendes hjælp, dvs jeg kan enten i den tid jeg er ved hestene give mit barn til hende, eller omvendt hun passer mine heste nogle dage
Selvfølgelig kan jeg ikke fortælle dig om det er nemt, men sådan har jeg ihvertfald 'planlagt' det
nov 2010
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 55 Svar: 123
min mor vil selvf os hjælpe alt hva hun kan men hun er nok lidt bange for hvis jeg ikke får den tid min hest fortjener
aug 2012
Følger: 16 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 81
Jeg havde hest samme sted som min mor og det hjalp mig meget både med barn og hest og jeg kunne godt klare det, men red ikke så meget det første ½ år da min søn var helt lille..
nov 2010
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 55 Svar: 123
apr 2007
Følger: 98 Følgere: 103 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 313
Har ikke læst alle indlæg igennem, men har selv hest, og en datter på 2..
Man kan hvad man vil..
Skriv gerne pb hvis der er andet du vil spørge om..
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Heste: 24 Emner: 126 Svar: 1.174
og jeg var tilbage i stalden sadlen efter 14 dage....
og nej man kan ikke sætte en plan op hvordan man vil gøre når man får børn!!!
det er dem der bestemmer alt i starten! og derfor er det noget man finder ud af hen af vejen..
min datter er 5 mdr. nu og jeg er i stalden af 2 omgange og hver mandag køre jeg uden bebs (bliver passet af sin far) på rideskole med den ene af mine
men nej der bliver ikke brugt den samme mængde tid i stalden som før bebs...
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 584
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3055 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 931
Jeg havde året inden jeg blev gravid, pensioneret min gamle dressurhest pga. en seneskade i hæftningen på den dybe bøjesene, og i starten af min graviditet døde mit nye unge stjerneskud af tarmslyng. Bum så var jeg hesteløs... jeg købte en skøn plag på 5 mdr. som i dag er 3 år. I den tid der er gået har jeg redet en fantastisk oldenborg, som jeg låner af min veninde og kan bruge som min egen. Min søn kom også med på rideskolen og sov mens jeg red, men har valgt fuldstændig at droppe mit stævneliv, da jeg hellere vil bruge tiden i weekenderne på min familie.
Jeg tror simpelthen at det at miste den unge hest, som bare var så ridelig og talentfuld satte livet i perspektiv, det føltes så urretfærdigt hun skulle dø allerede, at man skal virkelig huske at nyde hver en stund med sine børn, for de er kun små en gang og tiden går så stærkt, og livet er så skrøbelig,t at man skal ikke vente til i morgen, med at fortælle man elsker nogen.
Når jeg får store børn engang og de ikke gider være sammen med deres mor og far mere så skal jeg til at ride stævner igen.
håber det giver mening, selvom det ikke var helt det du spurgte om.
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 66 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.452
Jeg rider ikke ret meget for tiden faktisk. Jeg går og overvejer at låne Jamiro ud, og så se om jeg ikke kan finde en mark at leje og så bare have et par af avlshopperne gående, for jeg får ikke taget tiden til at ride alligevel. Under alle omstændigheder vil jeg til at finde en part til ham.
Det er ikke fordi jeg ikke kunne gøre tage ud at ride hvis det var, for jeg kunne sagtens bare smutte i stalden når min mand er kommet hjem fra arbejde, men jeg vil hellere være noget mere sammen med min familie. Så ofte ender det med at vi faktisk bare alle tre tager ud og ordner bokse og laver foder, strigler måske lidt, og tager så hjem igen.
Hvis vi nu havde været heldige nok til at have hestene hjemme allerede ville jeg bare kunne tage ud at ride eller gå i stalden når Clare sover, i stedet for at sidde ved computeren, som jeg ellers gør nu
Men altså, det er et spørgsmål om at prioritere. Man kan ikke både blæse og have mel i munden, og hvert minut du er ude at ride er et minut mindre med dit lille barn. Og den tid der er gået kan du aldrig få igen. Jeg glæder mig bare til at have børn i størrelse så de kan tage med ud at ride - se dét må være lykken
spædbarn og hest på samme tid