{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Endnu en stjerne glimter nu så smuk. {{forumTopicSubject}}

Så fik himlen endnu en stjerne.
Denne gang blev det min kæreste's store dejlige Clydesdale hingst Howgillside Ideal Boy.

Vi flyttede ham i går til Arden fra Fyn,han tog køreturen på godt og vel 3-4 timer rigtig godt, vi kiggede til ham flere gange, og han stod og guffede hø i sig. Han lignede en, der nød rejsen i fulde drag.

Da vi ankommer til den nye stald, tog han de nye dufte med hans sædvanlige ophøjede ro, og guffede mere hø i sig inde hans nye boks. Efter ca. 45 min. kører min svigerfar og Jeg hjem til Fyn, min kæreste starter sin virksomhed fra i dag, så han blev jo deroppe.

De ringer til min kæreste fra stalden kl. 23 i går aftes. Boy har sidt sig i boksen, hans ben gav bare efter. De ville trække ham ud på staldgangen, da de mistænke kolik. De fik ham efter nogle forsøg op at stå, og ud på gangen, men her faldt han om igen. Sikker var en halv times kørsel væk, så de besluttede at ringe efter dyrlægen her og nu.
Dyrlægen gav han noget tarm afslappende, smertestillende, olie og han fik indlagt et drop.
I løbet af den næste times tid, så han ud til at være i bedring, så dyrlægen mente de skulle give ham chancen til morgenen.

Min kæreste fik fat i mig ved 01-tiden i nat, hvor jeg kunne høre Boy stønne af smerte igennem telefonen. smiley
Min kæreste sad sammen med Boy hele natten ude på det kolde staldgulv. De havde lagt en masse halm rundt om Boy, så han ikke skulle blive kold.

Ved 04-tiden ringede min kæreste og sagde, at han lige havde ringet til staldejer (Hende og manden var gået i seng) og dyrlægen, for nu synes han ikke Boy skulle lide mere. Der kom nu blod ud af fra tarmen på ham.

Så vores store dejlige hest fik fred tidlig i morges. 6 år gammel.

Vi tror ikke det "bare" har været kolik. Han har altid haft umådeligt svært ved at tage på, og denne vinter har været ekstra hård, så han har været ret sølle at se på. Han fik i efteråret konstateret mavesår, men det har været behandlet og skulle være i bedring. Han er blevet fodret med omtanke for mavesår siden sidste forår.

Da staldejer fodrede til natten ved 21-30 tiden så han frisk ud, gik lige til foderet og drak også. De gik så i seng, men en folingsalarm til en hoppe, der stod overfor Boy gik i gang 30 min. efter de var gået i seng, så de gik i stalden igen. 5 min. efter var kommet ned i stalden faldt han om inde i boksen.

Men nu lider han ikke mere. Min søde kæreste har siddet ved hans elskede hest hele natten, så han ikke skulle være alene.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en stjerne glimter nu så smuk.
Kommentér på:
Endnu en stjerne glimter nu så smuk.

Annonce