{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Pris for brugt udstyr? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil starte med at undskylde hvis dette emne ikke er tilladt i forum, men det er altså ikke lavet med henblik på at skulle sælge noget! smiley

Nej, men nu til sagen... Jeg har tit og ofte tænkt på hvad man kan tillade sig at tage for sit brugte udstyr og om folk i det hele taget vil købe noget de kun har set på et billede på nettet?

Jeg har selv en million underlag, grimer, gamacher og en masse andet "skidt" jeg ikke længere kan eller vil bruge. Så jeg overvejer at sætte det tilsalg herinde på HG, men får det simpelthen aldrig gjort da jeg tvivler på at folk vil købe det - også selv om det er velholdt og af rimelig kvalitet.

Personligt ville jeg ikke selv købe brugt udstyr på nettet, jeg ville være bekymret for at det man får hjem ikke kan sammenlignes med det man så på billedet. Desuden kan man jo næsten lige så godt gå ud og købe noget helt nyt selv, med de priser folk har for vane at sætte smiley

Men hvilke erfaringer har i med både at købe sælge og måske endda bytte udstyr? Hvad ville i tage for brugt udstyr og hvad ville i selv give? Er der overhovedet et marked for brugt udstyr her på HG eller kan man lige så godt opgive med det samme? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for brugt udstyr?
  • #1   25. mar 2013 Jeg ville personligt sagtens købe brugt udstyr og har også gjort det.
    Men det er en smagsag og det værste der kan ske for dig er at ingen vil købe det og så er det jo bare at sætte prisen ned.

• #2   25. mar 2013 Jeg køber også gerne brugt udstyr, men hvis der er mulighed for det henter jeg det helst selv så jeg er sikker på det er om det skal være

• #3   25. mar 2013 Jeg har den erfaring at man sagtens kan sælge og købe brugt udstyr her på HG, dog skal man forvente at nogle mennesker forsøger at sælge udstyr for værende af bedre stand end det reelt er, men sådan er det med et brugt marked, jeg forsøger oftest at købe de lidt dyrer ting her inde, da de oftest er prisen værd.
    Personligt har jeg den holdning, at så snart du har købt noget nyt, og tager det ud af butikken skal man vide det falde hvertfald 40% i værdi, (alt efter hvad det er selvfølgelig) Det er dog ikke alle der har samme holdning. Nu har jeg f.eks. en trense til salg, som er helt ny, har været prøvet på én gang, og ellers har den bare lagt her hjemme, nyprisen var 899,- og den vil jeg sælge for 400, det er et stort tab, men hvis man vil af med ting på HG så skal man ned i pris! Vil dog sige jeg har flest rigtig gode erfaringer med både salg, bytte og køb her inde smiley

• #4   25. mar 2013 Jeg handler selv store mængder brugt både tøj og hesteudstyr på nettet. Jeg har en enkelt gang købt et sæt tøjler herinde hvor spændet viste sig at være knækket og lædderet så udtørret at det ikke rigtig kan redes. Det er dog det tætteste jeg er kommet på at føle mig snydt.
    Ting så som grimer og standard underlag tror jeg kan være svært at sælge andet end som 'pakker'. Gør man dog sit forarbejde og undersøger prisniveauet før man opretter annoncen, så vil jeg mene man kan sælge det meste herinde. Specielt de lidt mere specielle ting.

Prisniveauet er generelt højt. Også for højt for brugte ting. Er en ting næsten ikke brugt ville jeg sige 4/5 af nyprisen. Er den synligt brugt ca. 1/2 af nyprisen eller mindre, og så skal man vide hvornår noget er for slidt og ødelagt til at man kan tillade sig at prøve at sælge det.

Hjelme, strigler, sko o.l. kunne jeg aldrig finde på at købe brugt af sikkerhedsmæssige, sundhedsmæssige og praktiske grunde.

• #5   25. mar 2013 Når jeg har penge til det køber jeg gerne brugt udstyr. smiley

Man kan tit finde noget brugt udstyr der næsten ser helt nyt ud, som næsten ikke koster noget, synes det er en fed måde at spare en masse penge på. smiley

Du kan jo altid sætte det tilsalg og skrive at du er åben for bud. smiley

• #6   25. mar 2013 Jeg vil gerne gøre, jeg ville nok bare bede om flere billeder på mobil osv.
    Men som du selv siger, så synes jeg folk har en tendens til at tro at de kun behøver trække lidt af prisen selvom det er brugt..
    For mig at se, så snart udstyr er brugt så er det kun det halve værd. Kigger selv efter gamacher og der er folk godt nok ikke ret gode til at sætte en ordentlig pris...

• #7   25. mar 2013 Det lyder som om jeg må tage nogle billeder af mit udstyr og sætte det tilsalg og se hvad der sker smiley

Men når i beskriver at man skal tage omkring halvdelen af prisen af lyder det rimeligt bortset fra at noget udstyr jo nærmest kan købes som et "coin offer", haha smiley Så er det jo nok en smagssag om hvor meget/lidt man skal tage for fx et godt brugt underlag som ikke fejler noget men kan ses er brugt... Sådan et ville man jo så lige så godt kunne smide ud vil jeg kunne regne ud.

Det giver jo ingen mening eller hvad? smiley

• #8   25. mar 2013 Altså dem hvor du tænker at det kunne du lige så godt smide ud, kunne du sende med gratis, hvis køber ønsker det. smiley

• #9   25. mar 2013 Eller donere til den lokale rideskole smiley

• #10   25. mar 2013 Jeg køber ret meget brugt udstyr, da det er væsentligt billigere end nyt, selvom det er brugt, fremstår det ofte som nyt.

• #12   25. mar 2013
    Gode billeder og en ordentlig pris.

Har lige solgt et hovedtøj fra riders company som kostede 500kr, til 200kr som ny pudset og ville gerne ha givet tøjler og bid med til den pris, men det ville køber ikke ha med.

Så for mig er det ½ pris eller under, når tingene er brugt mere end få gange. Er tingen ikke så meget brugt, så må man lige tjekke hvad andre har sat det til og hvor brugt deres er.

Ville dog aldrig selv købe noget der skulle sendes. Ligesom hvis jeg skal købe brugt, så skal det være billigt, så at give 600kr for en ny Kingslands trøje, nej tak.
    Og rimelig pris slf. et dækken til 100-200kr som er hullet, beskidt og skal syes en masse steder, nej tak.

Kommentér på:
Pris for brugt udstyr?

Annonce