{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Fair pris for brugt kamera? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley jeg står og skal have nyt kamera, så derfor sælger jeg mit nuværende. Jeg ved godt at det ikke er nyt og jeg ikke vil få alverdens for det, men det er stadig godt og det fungerer, og det er passet godt på (det er min lille baby hehe), så tænkte at jeg kan da prøve at sælge det.

Hvad vil i mene at jeg kan tage for det? hvad er en fair pris?
Det er et Nikon D5000 m. 2 orginale objektiver (18-55 og 55-200), købt i sommeren 2011.
Det har været brugt meget til hestefotografering, ergo været ved støv og sand, så en rensning er nok godt. Jeg har renset det grundigt efter hvert brug ved hest, men jeg kan selvfølgelig ikke rense det lige så godt som en butik kan.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fair pris for brugt kamera?
  • #1   23. apr 2018 For at finde en rimelig pris, må du finde ud af hvad dens shutter count er oppe på. Mener at på nogle kameraer kan du selv tjekke og på andre skal du tage det til en fotobutik som kan tjekke det.

Her kan du se hvad den gennemsnitlige Nikon D5000's shutter levetid er, udfra hvad brugere siger (den reelle levetid kan variere meget fra hvad forhandlerne påstår):

profilbillede
  • #2   23. apr 2018 Okay smiley Jeg forstår dog ikke det billede der hehe sorry

• #3   23. apr 2018 Prøv at søg "check nikon d5000 shutter count" på google, der kommer sider frem hvor du kan tjekke det ved at uploade et uredigeret billede, som du har taget med kameraet. Hvis du har mac kan du prøve om denne tutorial virker: https://www.youtube.com/watch?v=hct9KbYvu04 eller søge om der findes en ligende til PC.

• #4   23. apr 2018 Okay tak smiley

• #5   23. apr 2018 Det kommer som Celina ganske rigtigt er inde på, meget an på hvor brugt dit kamera er. dog er shuttercount kun en rettesnor og det vil aldrig kunne give et fulde perspektiv af hvor meget og hvordan kameraet er brugt. Hvis det var mit kamera ville jeg sætte det til 2500 pga af alderen, der er kommet mange nye og forbedret modeller siden du købte dit kamera. Nogle ville nok tænke at 2500 er i den lave ende, men man kan i dag for d7000 modellen inkl. objektiver til de 2500-3000 kr.

• #6   23. apr 2018 Min veninde hjalp mig nu smiley Shutter counten er på 120202

• #7   23. apr 2018 Okay, det er en meget høj shutter count. Dit kamera har garanti på at kunne tage mindst 100.000 billeder, ifølge Nikon. Det er du 20.000 billeder over. Dvs at kameraet KAN risikere kun at have 1 billede at tage tilbage. Det kan også have 100.000 flere.
    Folks erfaring er meget forskellig. Nogle har taget over 250.000 billeder eller mere, mens andres er døde omkring 100.000.

Så mit bud er, at tjekke hvad folk sælger samme kamera til på nettet og sammenlign, samt hav i baghovedet at dit kamera er meget brugt og har overskredet sin garanteret levetid og kan stoppe med at virke hvornår det skal være. smiley

Kommentér på:
Fair pris for brugt kamera?

Annonce