Andet syn på jeres ynglings heste/racer {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lille udfordring til os alle. Når folk spørger indtil racer, fx. fjordheste det ofte fjordhesteejerne der svare mest (selvfølgelig), og racen bliver rost til skyerne, den er jo næsten fejlfri som race det samme gælder araber, frieser, shetlænder ovs.
Som ejere kan vi godt blive forblændet af vores heste, specielt når vi taler om dem til andre, andre skal jo også helt synes at vores heste er awesome
Her er min lille udfording, skriv jeres ynglings race eller hest om I vil, og for hver positiv ting I skriver, skal I skrive noget negativt om dem/den.
Jeg lægger gerne ud:
Min ynglingsrace er P.R.E andalusieren.
Positivt: blid, lærenem og fyrig
Negativt: har svært ved at slappe af, er meget fremme i skoene og fyrig.
Uddyb gerne med eksempler. Husk dette er en udfordring til jer håber at I gider være med, nogle gange kan man lære noget
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Positivt: smidig, rummelig, samarbejdsvilling, dejlige gangarter. Hannoveraneren kommer til udtryk i hans "kolde" sind; han tager alt helt køligt og fornuftigt og hopper ikke for 'farlige' ting.
Negativt: han er indelukket, lider af humørsvingninger, hvis han ikke forstår det jeg beder ham om, lukker han af og spænder op, så man er nødt til at udsætte arbejdet i 10-15 min, indtil han "falder ned".
Jeg har somme tider beskyldt ham for at være skizofren eller lide af personlighedsspaltining, med den måde han fra den ene time til den anden kan skifte fra at være en irriteret og modvillig hest, til pludselig at være min bedsteven og super arbejdsvillig ...
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 510
Positivt: Arbejdsvillig, Knytter sig meget til sin rytter, Elsker at hygge (Ride tur og lege i ridehus fx.)
Negativt: Fremadgående, altid energisk (Også når man er meget træt, Opmærksomhedskrævende (Hele tiden/ Altid)
maj 2007
Følger: 64 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 109 Svar: 812
Positivt: Blide, gode børneponyer, lækker udstråling.
Negativt: Kan ikke rides af særlig mange gundet størrelsen, og til tider rimelig stædige.
dec 2004
Følger: 88 Følgere: 124 Heste: 8 Emner: 239 Svar: 1.004
De er stærke som en i H, og gør at de ikke er børnepony uden forældreopbakning.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
positiv:
stor og stærk, dvs. jeg kan bruge den til kørsel som jeg gerne vil
blid og rolig. bliver ikke vildt bange for ting og sager.
negativ:
ved ikke altid sin egen størrelse, så kan godt være klodset
møg besværligt at komme derop og sidde når man er 155 som mig ^^
mar 2011
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 213
Positiv: sød, rolig, frisk, god ved mindre børn
Negativ: diva, hysterisk, kan ikke lide katte og hunde, har sine egne meninger, stædig
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 158
Positivt: fremadgående, arbejdsvillig, livlig, vågen og opmærksom.
Negativ: varm i bolden, springer til siden, bliver forskrækket over INGENTING
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 61 Svar: 322
gode ting: fantastiske personligheder, gode bevægelser,har både rumelig gang og lyst til det hele, gejst, smukke,livlig,arbejdsvillig,
mindre gode ting: kan være lidt for livlige, bliver forskrækket over intet, hysterisk, lidt klodset, beslutsom, bange for sadel, tigger (lidt sødt)
apr 2010
Følger: 64 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 612
Posetivt
Søde, roligt sind, hypper, tung.
Negativt
Stærk, svær at styre, hypper.
aug 2010
Følger: 83 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 60 Svar: 339
Positivt: Dejligt sind, smukt udseende, lærenem, nem at arbejde med/samarbejdsvillig, gode allround heste/ponyer
Negativt: Kan have tendens til at trippe og slå med hovedt
apr 2010
Følger: 64 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 612
aug 2012
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 132
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.216
Positivt:
- Han er super hardcore på tur og er aldrig stukket af med mig.
- Han elsker at springe
- Han er sjov at lege med, fordi han er så lærenem og god i hovedet
- Han eeeeelsker vand
- Han har fået haflingerens man og hale
Negativt:
- Han bliver meget ivrig når han springer og jeg har ikke heeeelt lært at have ham under 100% kontrol
- Han er et madøre uden lige! Så på tur vil han meget gerne bestemme hvornår han spiser.
- Han er stærk og får til tider overbevidst sig selv om, at han bestemmer.
- Han bliver nemt rastløs og vil gerne lave noget, så han er ikke så meget til at nusse
Men samtidig har han også en super personlighed og er en fantastisk hest
Andet syn på jeres ynglings heste/racer