{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Andet syn på jeres ynglings heste/racer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille udfordring til os alle. Når folk spørger indtil racer, fx. fjordheste det ofte fjordhesteejerne der svare mest (selvfølgelig), og racen bliver rost til skyerne, den er jo næsten fejlfri som race smiley det samme gælder araber, frieser, shetlænder ovs.
Som ejere kan vi godt blive forblændet af vores heste, specielt når vi taler om dem til andre, andre skal jo også helt synes at vores heste er awesome smiley
Her er min lille udfording, skriv jeres ynglings race eller hest om I vil, og for hver positiv ting I skriver, skal I skrive noget negativt om dem/den.
Jeg lægger gerne ud:

Min ynglingsrace er P.R.E andalusieren.

Positivt: blid, lærenem og fyrig
Negativt: har svært ved at slappe af, er meget fremme i skoene og fyrig.

Uddyb gerne med eksempler. Husk dette er en udfordring til jer smiley håber at I gider være med, nogle gange kan man lære noget smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andet syn på jeres ynglings heste/racer
  • #2   16. mar 2013 Kan skrive lidt om en af mine yndlingsheste, da jeg som sådan ikke har en yndlingsrace smiley han er DV med en blanding af Hannoveraner/trakhener/fuldblod. I hans udseende er fuldblodsdelen mest til udtryk, men i hans sind er det mest trakhener-delen, så det er den jeg vægter.

Positivt: smidig, rummelig, samarbejdsvilling, dejlige gangarter. Hannoveraneren kommer til udtryk i hans "kolde" sind; han tager alt helt køligt og fornuftigt og hopper ikke for 'farlige' ting.
    Negativt: han er indelukket, lider af humørsvingninger, hvis han ikke forstår det jeg beder ham om, lukker han af og spænder op, så man er nødt til at udsætte arbejdet i 10-15 min, indtil han "falder ned".
    Jeg har somme tider beskyldt ham for at være skizofren eller lide af personlighedsspaltining, med den måde han fra den ene time til den anden kan skifte fra at være en irriteret og modvillig hest, til pludselig at være min bedsteven og super arbejdsvillig ...

• #3   16. mar 2013 Min yndlingsrace er New Forest smiley
    Positivt: Arbejdsvillig, Knytter sig meget til sin rytter, Elsker at hygge (Ride tur og lege i ridehus fx.)
    Negativt: Fremadgående, altid energisk (Også når man er meget træt, Opmærksomhedskrævende (Hele tiden/ Altid)

• #4   16. mar 2013 Min yndlingsrace er Shetlænder smiley

Positivt: Blide, gode børneponyer, lækker udstråling.
    Negativt: Kan ikke rides af særlig mange gundet størrelsen, og til tider rimelig stædige.

• #5   16. mar 2013 Jeg har altid haft en forkærlighed for Fjordhestheste, dette skyldes deres blide men stædig sind, en skøn hest med godt hoved, der stadig kan tændes, jeg personligt ville bare ønske at flere blev avlet lidt højere , men nu er jeg langbenet så en på 145 bliver næsten for lille.
    De er stærke som en i H, og gør at de ikke er børnepony uden forældreopbakning.

• #6   16. mar 2013 favorit: Shire

positiv:
    stor og stærk, dvs. jeg kan bruge den til kørsel som jeg gerne vil
    blid og rolig. bliver ikke vildt bange for ting og sager.

negativ:
    ved ikke altid sin egen størrelse, så kan godt være klodset
    møg besværligt at komme derop og sidde når man er 155 som mig ^^

• #7   16. mar 2013 Min ynglings hest er Musse

Positiv: sød, rolig, frisk, god ved mindre børn
    Negativ: diva, hysterisk, kan ikke lide katte og hunde, har sine egne meninger, stædig

profilbillede
  • #8   16. mar 2013 Har heller ikke en ynglings race, men en af mine ynglingsheste er: danskvarmblod/fuldblod.
    Positivt: fremadgående, arbejdsvillig, livlig, vågen og opmærksom.
    Negativ: varm i bolden, springer til siden, bliver forskrækket over INGENTING

• #9   16. mar 2013 ynglings race: welsh
    gode ting: fantastiske personligheder, gode bevægelser,har både rumelig gang og lyst til det hele, gejst, smukke,livlig,arbejdsvillig,

mindre gode ting: kan være lidt for livlige, bliver forskrækket over intet, hysterisk, lidt klodset, beslutsom, bange for sadel, tigger (lidt sødt) smiley

• #11   24. mar 2013 Fjordhest (har selv en):
    Posetivt
    Søde, roligt sind, hypper, tung.
    Negativt
    Stærk, svær at styre, hypper.

• #12   24. mar 2013 Arabisk Fuldblod:
    Positivt: Dejligt sind, smukt udseende, lærenem, nem at arbejde med/samarbejdsvillig, gode allround heste/ponyer smiley
    Negativt: Kan have tendens til at trippe og slå med hovedt smiley

• #13   24. mar 2013 Der skulle ikke havde været en sur smiley smiley

• #14   24. mar 2013 hvor hyggeligt at der kommer flere på smiley

• #15   24. mar 2013 Ja, specifik race ved jeg ikke helt, men min part er en dejlig blanding af haflinger og kanbstrupper og hans personlighed har da sine minusser og plusser smiley

Positivt:
    - Han er super hardcore på tur og er aldrig stukket af med mig.
    - Han elsker at springe
    - Han er sjov at lege med, fordi han er så lærenem og god i hovedet smiley
    - Han eeeeelsker vand smiley
    - Han har fået haflingerens man og hale smiley

Negativt:
    - Han bliver meget ivrig når han springer og jeg har ikke heeeelt lært at have ham under 100% kontrol smiley
    - Han er et madøre uden lige! Så på tur vil han meget gerne bestemme hvornår han spiser.
    - Han er stærk og får til tider overbevidst sig selv om, at han bestemmer.
    - Han bliver nemt rastløs og vil gerne lave noget, så han er ikke så meget til at nusse smiley

Men samtidig har han også en super personlighed og er en fantastisk hest smiley

Kommentér på:
Andet syn på jeres ynglings heste/racer

Annonce