{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Skole lockout d. 1 april - Kommer det til at ske? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige hørt om det der lockout der måske kommer til at finde sted d. 1 april og jeg er ikke særlig glad for det!

Jeg vil gerne have noget at tage min eksamen til sommer, så alt mit hårde arbejde det sidste halve år ikke er gået tabt.

- Hvad mener i om det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skole lockout d. 1 april - Kommer det til at ske?
  • #1   28. feb 2013 Er helt enig, det er da rart med lidt ferie, men slet ikke når man går i 9. og skal til eksamen.....

• #2   28. feb 2013 Min mor er skolelærer og siger at det ikke er helt sikkert, men næsten sikkert smiley Jeg synes også at det mega irriterende, da jeg går i 8. klasse og der er en masse jeg skal nå at lære, og have taget en prøve eksamen, så vi kan se hvordan det skal foregå til næste år smiley smiley

• #3   28. feb 2013 Har hørt at der er 95% chance for at det sker...

• #4   28. feb 2013 Det er ikke alle skoler, men udvalgte.

• #5   28. feb 2013 Det betyder at alle lærer bliver fyrret i en periode..

• #6   28. feb 2013 Rolig nu, i skal jo ikke til eksamer i skal blot til afslutnigsprøve fra folkeskolen? Altså vis jeres liv bliver ødelagt af det, så bare vent til i kommer videre i livet? I kan da bare studerer der hjemme, det sidste tid er alligevel bare reputation, så åben jeres bøger og gennemgå det i har svært ved.

Forstår ude mærket godt at lærene vil stærke.

• #7   28. feb 2013 Julie - Lockout, er hvor arbejdsplader, eller i det her tilfælde skoler, lukker alt arbejde ned. Lidt ligesom når medarbejdere strejker smiley

Nogle der ved, om det gælder handelsskoler og gymnasier også?

• #8   28. feb 2013 Hov overså lige det var en lock out, men min mening er stadig det samme. Lad vær med at panikke og studere hjemme fra.

• #9   28. feb 2013 Team grafik: Selvfølgelig bliver det meget vigtiger jo ældre man bliver. Men altså jeg frygter eksamen, da det er den første, og det for mig er meget vigtigt at få en god karakter. smiley

• #10   28. feb 2013 UDEN DIG INGEN MIG - Er helt enig!
    Min mor er også selv skolelærer(faktisk på den skole jeg går på, hun er bare lærer for 7. klasserne) og efter jeg har haft 2 rigtig hårde år i skole, så skiftede jeg skole i slutningen af 8. klasse og nu har jeg virkelig kæmpet det sidste halve år for at få indhentet alt det som jeg ikke lærte i 8. klasse og det vil jeg ikke bare lade gå tabt! smiley

• #11   28. feb 2013 Hvor længe vare det? Og tager de så den tid fra sommerferien eller noget?

• #12   28. feb 2013 Team Vihva: Det kan vare fra 14 dage til halv anden måned..
    Og nej, de tager ikke fra sommerferien.

• #13   28. feb 2013 Ane: Det er ikke en eksamen smiley Det er en afslutningsprøve - altså uanset resultat kan du komme videre i livet. Og som jeg siger studere hjemme - det gør vi andre smiley

• #14   28. feb 2013 Ved det godt, men den bliver kaldt eksamen på vores skole. smiley

• #15   28. feb 2013 Team Grafik - der er altså nogen, der skal bruge deres eksamensgennemsnit til at komme ind på forskellige gymnasier. Så er det altså rimelig rart med en eksamen.

Anyway, jeg har ikke hørt om det. Det lyder ret ekstremt. Det vil jeg heller ikke være tilfreds med! Er det kun folkeskoler? Og why?

• #16   28. feb 2013 Det må de ikke, for en eksamen kan man dumpe og derved skal man tage faget om. Dette kan man ikke i folkeskolen smiley Så dine lærer må ikke kalde det for en eksamen smiley Men bare rolig, det er ikke slemt

• #17   28. feb 2013 Håber virkelig ikke at det sker. Vil sgu gerne have mit afgangsbevis, så jeg kan komme ind på gymnasiet.

• #18   28. feb 2013 først vil jeg altså lige give team grafik ret, i kan ikke dumpe så det går ikke rigtig "udover" jer, og for det andet er det ikke jeres afgangsbevis i bruger når i skal i gymnasiet, det er jeres halvårs karakter smiley men kan godt forstå jer, jeg går også selv i niende og skal til at tage min afgangsprøve her til sommer og vil da også gerne have gode karakter, men tror godt man kan kan tage det roligt smiley

• #19   28. feb 2013 Det må skam også gerne ske på min skole....

• #20   28. feb 2013 Og ellers se på det som ekstra læseferie, så kan i indhente endnu mere før prøverne smiley

• #21   28. feb 2013 Amalie: eftersom det er en afgangsprøve skal du nok få dit bevis, uanset om snittet er under 02 eller over. Hvis dit snit er under vil jeg alligevel foreslå dig at tage 10. Med for de bygger det vel stadig over årskaraktererne også?! Altså skal der ret meget til for at ligge under 02. Desuden er det lærer der tilrettelægger emnerne i den mundtlige prøve, så mon ikke vedkomne giver jer emner I har gennemgået?

Har selv gået i 9. Og troede også prøven var den vigtigste i hele verden.... Det gjorde jeg. Også i gymnasiet, men sandheden er at så snart i kommer videre i verden er der ingen der kigger på det smiley bare slap af og tag det som indlæring til de næste eksaminer, fx på gym der åbner for uni, og for uni hvor det faktisk betyder noget nogle gange...

Ellers synes jeg at det er noget fis at lukke skoler på den måde! De burde kunne sætte sig om et bord pg snakke tingene ud i stedet for at lade det gå ud over eleverne...

• #22   28. feb 2013 Ulrikke N:

Mit snit er skam ikke ikke under 02, så det er ikke derfor jeg er bekymret. Men vi har altid på min skole fået at vide af alle vores lærere, at hvis vi vil på gymnasiet, så skal (!!) man have taget afgangsprøverne. Ellers kommer man ikke ind.

• #24   28. feb 2013 De har varslet om det men der er stor chance for det træder i kræft..
    Jo nogen tænker det er fedt? Nej det er det ikke, husk på at man skal have 200 skole dage årligt, så for hver dag der gå uden skole jo mere tager de af vores ferier som feks. sommerferien + en skolegang går i stå og hvis det så er lige op til afgangs prøverne så det sgu ikke så fedt..
    -Syntes sgu reageringen dummer sig lidt ved og lave måske lock-out.. smiley

• #25   28. feb 2013 Håber godt nok ikke det sker!
    Jeg går i 7. og har altid blevet mobbet i skolen...
    ENDELIG er jeg skiftet skole igen igen igen igen og er kommet godt med, er blevet SÅ glad for at gå i skole, så nu håber jeg ikke det sker!

• #26   28. feb 2013 jeg er lidt lost med hvad der sker. men jov de karakter er vigtige for at kunne komme på gym. jeg har selv lige været hos min UU-vejleder og hun fortalte det.

• #27   28. feb 2013 Team Grafik: Ja selvfølgelig er eksamen i 8. klasse ikke så vigtig da det bare er en prøve så vi kan se hvordan det fungere, men i en 9. klasses eksamen skal man helst have gode karaktere for at kunne få lov til at komme ind på fx et gymnasium, og jo det bliver også vigtigere og vigtigere jo længere man kommer´:) ( jeg går på privat skole) Jeg havde nu også tænkt mig at åbne mine bøger, og lærer noget selvom jeg ikke ville gå i skole et stykke tid smiley

Line Nielsen: Min mor er også lærer på den samme skole som jeg går på, og siger at lærerne ikke har så mange penge til at kunne strække længe, så det bliver nok ikke længe, men man mister alligevel tid til at kunne lærer noget i hvis det sker...

• #28   28. feb 2013
    Jeg kan ingen steder finde nogle karakterkrav til gymnasier, det er der ikke - det man skal er at man skal have et "egnet" stempel af sin UU-vejleder.

Læs på UG. http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/6til10_klasse/optagelse_til_de_gymnasiale_uddannelser.aspx#fold2

" Du skal have afsluttet 9. klassetrin i folkeskolen eller haft anden undervisning, der svarer til folkeskolens 9. klasse.
    Du skal have søgt om optagelse i direkte forlængelse af 9. eller 10. klasse.
    Du skal have aflagt folkeskolens obligatoriske afgangsprøver efter folkeskolelovens regler.
    Du skal have modtaget 2-4 års prøveforberedende undervisning i 2. fremmedsprog (fransk eller tysk). Har du haft det valgte fag som valgfag, skal du altid have aflagt prøve. Har du haft det som tilbudsfag, skal du kun aflægge prøve, hvis faget er blevet udtrukket til prøve. "

• #29   28. feb 2013 Ja, det kan godt være der ikke står noget om karakterkrav (og det jo hellere ikke det vigtige angående dette emne), men man for jo ikke stemplet hvis man dumper, jeg ved godt det er svært at dumpe, men den eksamen er vigtig for mig da jeg gerne vil have en uddannelse hvor man ca. skal have 10 i snit... og da jeg synes at denne eksamen vil vise mig godt, om det ville være noget jeg vil kunne leve op til eller ej er den vigtig for mig smiley Jeg tror at 9. klasses eksamen er vigtig for de fleste uden at skulle vide noget..

• #30   28. feb 2013 Men er det ikke noget med at de kan udsætte det til 1 maj? tidlig sommerferie generer ikke mig må jeg indrømme smiley

• #31   28. feb 2013 Selvom man er erklæret uegnet kan man komme til optagelsesprøve. De lader jo nok heller ikke bare vær med at tage folk ind fra de skoler, de tager højst sandsynligt hensyn til det smiley

• #32   28. feb 2013
    Hvis man ved at man ikke kan bruge 9 klasse til andet end at komme ind på en ungdomsuddannelse, så er den ikke vigtig ;o).
    Snittet man skal bruge for at komme på universitet og det får man via. gymnasiet og på gymnasiet falder en del folk alligevel 1-2-3 karakterer sammenlignet med folkeskole da niveauet jo er en del højere.

• #33   28. feb 2013 Ja, da jeg skulle på gym, mindes jeg altså et adgangskrav i form af et karaktergennemsnit. Der var i hvert fald nogen fra min klasse, der var til optagelsesprøve på gymnasiet, fordi de ikke havde matchende karakterer for at komme ind.
    Men det er jo ved at være mange år siden, så det kan da godt være, der er sket ændringer, eller jeg husker forkert.

• #34   28. feb 2013 Jeg ved godt at niveauet er højere på gymnasiet, men som jeg skrev før vil jeg gerne have en uddannelse, som enten er tandlæge eller dyrlæge, hvor man ca. skal have et snit på 10 for at blive det. Derfor synes jeg min 9.klasses eksammen er vigtig. Det kan godt være at den ikke var vigtig for dig (Krikken (nu med en lille brun spinkel araberfis)), men det er den for mig smiley Sådan har man forskellige meninger og sådan er det bare smiley Og da jeg ikke går på en "rigtig" folkeskole, men privat skole hvor man går meget op i at eleverne skal lære noget, er niveauet i den skole jeg går på lidt højere, end en normal folkeskole smiley

Men man har forskellige meninger og det er fair nok smiley

• #35   28. feb 2013 Er lige lidt dum... Hvad betyder det?:s

• #36   28. feb 2013
    Hvordan kan din afgangsprøve være vigtig for hvad du vil være, når det er gymnasiet der tæller og gymnasiet der skal give adgang? :o)

• #37   28. feb 2013 Jeg ved godt det er gymnasiet der gælder, men den kan måske pege lidt i retning om at hvis jeg skal have et snit på 10 og jeg har et snit på 5 efter min afgangsprøve om det er den uddannelse jeg skal have, da niveauet jo også bliver sværere på gymnasiet..
    Og jeg ved udmærket godt at når man skal ud og have job og uddannelse er det gymnasiet der gælder eller hvis man har taget en erhversuddannelse, svendebrevet. smiley

Og tak fordi at I sagde at man ikke behøvede at have de høje karakter for at komme ind på gym for det troede jeg, så det satte lidt en dæmper på smiley
    Så jeg ville bare sige med min afgangsprøve om mit valg af uddannelse er realistisk smiley
    Og det er bare min mening, og jeg kan se du har en anden mening og sådan er det smiley

• #38   28. feb 2013
    Forstår stadig ikke helt tankegangen, da fagene i gym er en del andre og sådan noget som fx. biotek har man ikke i folkeskolen så man ved ikke hvilken karakter man får i gym.
    Man ved selvfølgelig ofte fra start om man er naturvidenskabelig, sproglig eller samfundsfaglig men for de meste så kan de fleste klare fysik i folkeskolen selvom de ikke elsker det - det er noget andet at have kedelig biologi, NV, naturgeografi mm. på en del højere niveau som er dybt kedeligt.

Så for mig er det mere hvilke fag man foretrækker - er man ikke naturvidenskabeligt anlagt er det nok ikke dyrlæge man skal være.

• #39   28. feb 2013 Det er også iorden at du ikke forstå min tankegang smiley
    Jeg ved godt at fagene bliver meget svære og en del anderledes. Det vil jeg gerne give dig ret i. Jeg synes ikke vi skal køre den længere da vi ikke har samme meninger smiley
    Men jeg tror da at vi kan blive enige om at det fleste fag er kedelig? smiley

• #41   28. feb 2013 Folkeskolens afgangsPRØVE (læs ikke en EKSAMEN!) tæller ingen steder, det bliver ikke engang kigget på karakterne når man skal på gymnaiset. Karaktere bliver først vigtige på gymnaiset, og endnu vigtigere på de vidergående uddannelser eller ved svendeprøver for de tekniske uddannelser.
    Så snart man er startet på en uddannelse kan man praktisk talt krølle sit karaktereblad fra folkeskolen sammen, det betyder altså r*v hvad du har fået ude på arbejdsmarkedet.

• #42   28. feb 2013 Jeg synes det er fedt (som fremtidig lærer) at nogle af jer herinde går op i jeres skolegang! og selvfølgelig betyder en 9. klasses afgangsprøve da noget, og jo, det hjælper helt sikkert på at få adgang til gym. hvis man bare har en nogenlunde karakter smiley Hvis den ikke betød noget, hvorfor er den der så? Når jeg ser tilbage kan jeg da også godt se, at den var det mindste af alt det jeg er gået igennem siden da, men det er stadig en afslutning på 10 år i skole, og starten på et nyt kapitel. (y) til jer der går op i det! Og held og lykke med dem til sommer

Kommentér på:
Skole lockout d. 1 april - Kommer det til at ske?

Annonce