{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Status på lockout d. 1 april? {{forumTopicSubject}}

Jeg er gået lidt lost i det der lockout, så ville høre om i har en status på hvad der kommer til at ske, hvis det overhovedet kommer til at ske? smiley

Af hvad jeg har forstået så bliver alle lærer i Danmark fyret d. 1 april og må derefter slet ikke være på skolens område, indtil det hele er overstået.
Dette har jeg fået afvide af min mor, som selv er skolelærer. smiley

Men hvad så med eleverne?
Vi kan vel ikke komme i skole, når der ingen lærer er? smiley
Og hvad med dem som skal have taget afgangsprøve/eksamen?
Bliver den så aflyst eller bliver dato'en bare rykket?

Og hvad er jeres holdning til det her lockout? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Status på lockout d. 1 april?
  • #1   6. mar 2013 Det er ikke alle lærere det omhandler. Det kommer an på hvilken overenskomst de er under.

• #2   6. mar 2013 Der står noget her:
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1931817.ece

"Hver femte folkeskolelærer er tjenestemandsansat og bliver derfor ikke berørt af konflikten. De skal derimod fortsætte deres arbejde som planlagt. Har en klasse en matematiklærer, som er tjenestemand, får de altså matematik. Men det kan også skabe problemer.

- Nogle klasser vil få undervisning i ét fag og ikke andet. Hvis det er en 9. klasse, kan de komme til matematiktimerne og gå hjem bagefter. Men hvis det er de små børn, kan vi jo ikke bare give dem én time og så sende dem hjem, siger Anders Balle."

• #3   6. mar 2013 Vi har fået afvide af vores lærer at hvis det sker, får vi en masse papir arbejde vi skal lave og læse en masse:)

• #4   6. mar 2013 Det vi(min klasse) her fået af vide er at hvis det bliver til et lockout er at så må lærene ikke komme på skolen(de bliver ikke fyret). Men hvis lærene ikke på komme på skolen, kan eleverne ikke komme i skole også går det ud over forældrenes arbejde(de mindste klasser). Så der er så vid jeg har forstået ikke så stor chance for et lockout. smiley
    Men hvis det sker er det vidst noget med at 9klasse endten skal tage eksamerne sener, eller slet ikke. Så kommer man ''bare'' på fx. gymnasiet og har så ''bare'' mistet en del viden og eksamens erfaring... smiley

- det der med tjenestemand, der er kun 1 ansat på min skole smiley haha
    Det er det vi har fået fortalt, går selv i 9 smiley

• #5   6. mar 2013 Jeg har ingen opdates fra den der lockout, men jeg synes, ud fra hvad jeg har læst at det er noget værre vås. Fordi voksne mennesker skal lave sådan noget (ikke lærerne, synes det er ok at de stiller deres krav til den fremtidige aftale om arbejdstimer og så videre) Jeg synes mere at det er uansvarligt af dem der laver lockouten, især p.g.a. børn og unges skolegang. Og ja, som du skriver, hvad så med eksamenerne der vendter rundt om hjørnet? Jeg synes ikke det er velovervejet. Og hvad med ens forældre? De har jo ikke alle mulighed for børnepasning, eller at tage deres mindre børn med på arbejdet. I det tilfælde er jeg glad for at jeg går på privatskole, og ikke i folkeskole, da det (efter hvad jeg har læst) kun gælder folkeskoler. Men synes det er træls for børn og unge på folkeskoler.

• #7   6. mar 2013 Vi har fået afvide det også kommer til at ramme os hvis det er, og vi er en privat skole smiley

• #8   6. mar 2013 Nogen der ved om det kan ramme 10 klasser?

Og nogen som kan fortælle hvad det helt går ud på og HVEM det rammer? smiley

• #9   6. mar 2013 Vi har lavet en ordning, at hvis det sker, så er der nogle specielt udvalgte ældre elever (Deriblandt mig) som skal undervise/aktivere de mindre elever de timer vi ikke selv har lære på. Der er også forældre og bedsteforældre der kommer og hjælper. På den måde får vi det til at fungere hvis lockoutet bliver aktuelt smiley

• #10   6. mar 2013 Det vi har fået afvide er:
    Hvis lærerne bliver lock-out så får de ikke løn, ikke fyret bare ingen løn.
    Derfor arbejder de ikke.
    som flere har sagt dem der er tjenestemands ansatte kan ikke blive lock-out.
    Jeg syntes det er ret forvirrende! smiley

• #11   6. mar 2013 Alser hvis det sker så skal vi ikke i skole smiley
    Men så er det bare det at vi er igang med et skoleteater så hvis det sker så kan vi ikke opføre det til Skolefesten...

• #12   6. mar 2013 Helt ærligt kage, tager du dem ikke bare med i hjemmekundskab og bager kage hele tiden så? smiley

• #13   6. mar 2013 Julia: Problemet hvis vi ikke skal i skole er bare at så skal man gå i skole om aftenen, i weekenden eller i sommerferien...:)

Kommentér på:
Status på lockout d. 1 april?

Annonce