Efterlysning hest savnes! {{forumTopicSubject}}
Hej alle heste tosser! jeg vil gerne efterlyse en hest, jeg engang red på. Altså det foregår sådan at jeg startede til ridning da jeg var 9. Og så ca. Et halv år efter kommer den her fantastiske vallak til rideskolen(hvr) det er i hvert fald det man tænker når man ser ham. Et par uger efter spøger min ridelære mig om jeg vil ride nandor ja det han hedder. Ja siger jeg selvfølge lig og lige så snart vi vil hente ham i boksen kommer sandheden frem omkring Nandor. Han er ERNOMT hovedsky og bange. Min mor hjælper og får ham ud. Vi strigler og han er stadig bange han går lidt uroligt frem og til bage. Han kunne ikke lide at man skulle rense hove på ham eller andre ting med hovene. Min ridelære fortalte faktisk at de havde været nød til at bedøve ham for at rense baghove og så smeden kunne komme til.:( det var dog et mareridt. Nå videre , vi lage sadel på og det tog han ok. Så kom vi til hovedtøjet:( vi lagde som altid grimen ned om halsen på ham og så stak han hovedet op i luften, jeg vil tro to meter eller mere. Jeg ved godt det er en lang historie.... Nå jeg skulle så rideham og var forelsket..:) selv om at han gik af h. Til . Han gik ind mod midten han ville ikke sænke farten hvis han var i trav eller galop. Han skød så meget skulder at nogen gange så det ud som om at på lang siderne (i trav) lavede versade. Nå i galop skulle jeg have trækker på for ellers fik man ikke lov til at galopere. Skal lige nævne at der var jeg kun ti år gammel. Jeg red ham hver tirsdag i laaanngg tid.faktisk indtil han kom væk. Men vi fik så meget tillid til hinanden at jeg og min mor fik sær behandling. En dag da min mor bugede sig ned efter en strigle begyndte han at klø hende på ryggen med mulen det var så sødt:) nå han blev bedre og bedre men kun med mig og min mor. Min mor havede så fået et tilbud at ride ham i skoven om sommeren. Efter en dårlig oplevelse jeg fik på ham hvor vi skulle galopere uden trækker og så løb han bare i cirkler til sidst løb han så ud af den og synes vi skulle skifte galoppen så vi løb mod de andre.så stoppede jeg med at rude ham sådan som jeg havede gjordt. Cirka to måneder efter var det blevet besluttet at han skulle væk. Altså jeg var helt knust.... Så nu vil jeg gerne efterlyse ham.
Lidt om Nandor:
Navn: Nandor
Alder:9-10 ca.
Race: lipizzaner - blanding
Højde: ca. 160
Håber at der er nogen der kan hjælpe. Jeg elsker ham virkelig!
Hved godt at det er en meget lang tekst men det betyder meget for mig:/
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Lige oprettet?
apr 2004
Følger: 19 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 513
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 15 Emner: 4 Svar: 13
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 15 Emner: 4 Svar: 13