Ung mor? {{forumTopicSubject}}
Hey folkens, hvad syntes i om at teenager 16-20 bliver mødre?
- Jeg har ikke selv noget i mod det, hvis folk er voksne nok til at tag sig af det barn. Og så har jeg selv den holdning at man ikke skal blive skilt når man får et barn, er man voksen nok til at lave den, er man også voksen nok til at holde sammen og klare det. Men self, hvis fx. manden slår, kan jeg godt se det, men ellers syntes jeg man skal tag den op en voksen måde, og snakke det igennem. Alle skændes, alle bliver sure på hinanden, men så må man lige tag en puste pause i nogen timer, og så snakke tingene igennem, stille og rolig... Men ja, sådan går det jo ikke altid
Men hvad er jeres mening?
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
Er kærligheden væk - så går man fra hinanden.. Alt andet er spild af tid
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 89 Svar: 295
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.447
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
Jeg synes 20 er fint, men 16 årig?? det er simpelthen for tidligt...
jan 2007
Følger: 1 Følgere: 153 Heste: 11 Emner: 157 Svar: 519
Tak for jeres svar
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
Men jeg vil personligt selv have en fast indtægt, en fast bolig og en fast partner, når jeg skal have børn.
I de unge mødre, ser man jo også nogle gode, og nogle få knap så gode unge mødre. Nogle af dem der er meget unge, kan godt være bedre end dem der er ældre, det kommer jo an på personen.
Synes ikke man kan sige, at man ikke skal skilles, når man har børn samme. Hvad hvis kærligheden ikke er der mere? Er det retfærdigt, at børnene skal se på mor og far der skændes ofte?
Jeg er selv skilsmisse barn (min mor fik mig da hun var 23), og jo, jeg var ked af det i starten, men forstod det som årene gik, og nu er jeg da bare glad for det, har ikke kontakt til min far, da han ikke er værd, at have i livet.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
At blive sammen for børnene gavner ingen HELLER ikke børnene.. De kan få ar på sjælen af at være vidner til at mor og far bare er sammen "fordi det gør man bare" og slet ikke elsker hinanden..
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
mar 2007
jan 2007
Følger: 1 Følgere: 153 Heste: 11 Emner: 157 Svar: 519
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
At man skal blive sammen "bare" fordi man har børn sammen virker for mig helt hen i vejret. Min onkel har været "den sure onkel" for mig i rigtig mange år, hvor ham og hans kone blev sammen selvom de vist egentlig ikke kunne udstå hinanden. Så gik hun fra ham og pludselig var min onkel glad og harmonisk og har fundet en ny kæreste som også er skilt med to børn som ham selv, og han har virkelig fundet noget livsglæde og motivation frem igen. Og hvad deres børn angår, så burde de være blevet skilt for mange år siden, det havde været bedre for børnene.
Min mands forældre er også skilt, og hvis du spørger min mand, så er hele familien bedre stillet ved at de ikke er sammen længere. Det er jo heller ikke sjovt som barn når ens forældre ikke kan enes, det kan man jo godt mærke. Og nogen ting kan altså ikke reddes, uanset hvor længe man prøver.
mar 2007
Der er også nogle unge, der har noget fornuft i hovedet, og kan priotere, og ikke går i byen hver weekend
dec 2006
Følger: 117 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.300
JEG er ung mor forstået således, fik min datter da jeg var 20... og 14 mdr senere min søn... jeps er 24 nu og har 2. jeg vil da til enhver tid fratale en ung pige på 16-18 år at blive mor... og ihvertfald ikk dem der stadig bor under forældrenes vinger..
det at bliv mor er bestemt ikk en leg med dukker..
man går glip a SÅ meget... fester, venskaber og oplevelser og mange gange uddannelse...
vennerne f.eks mister man nemt da andre veninder ikk gider man ikk kan det vilde/sjove hele tiden fordi man skal passe sit barn...
og ang det med at ikk at blive skilt hmm ja det er fuldstændig uhørt, så selvom i ku slå hinanden ihjel og vrise og skænden dagen lang ville du forblive pga barnet??
jeg er selv iår efter 8 år med kæresten hvor af de 4 er med børn gået fra børnenes far, for det er da bestemt ikke børnenes tarv a forblive sammen det er da bedre at have 2 glade forældre hver for sig end 2 sure konstant???
jeg har intet imod unge mødre hvis man kan vokse med opgaven, men kan vi jo netop også se i de unge mødre ikk altid er tilfældet..
så min tanke er vær over 18 inden du overhovedet tænker de baner...
jeg fortryder overhovedet ikk mine 2 børn elsker dem og ville ikke være foruden dem, men men ville da gerne nu ha haft min ungdom lidt længere
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
Syntes for alt i verden at man skal undgå at få børne så længe man er under 18 år. Det er meget mulig at nogle 16 årige sagtens kan tage ordenligt vare på et barn, men tvivler på at der er mange 16 rige som har økonomi til et barn.
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
og det med ikk og blive skildt nå man har fået barn er noget pjat ingen er tjent med pg være sammen hvis man ikk ønsker det.. !!!
det få ingen noget ud af..
Man skal nemlig være voksen nok til og se nå oget fungere og ikk fungere.. så skal man snakke om det kan komme til og fungere kan det ikk jamen så må man skildes af og få det til og fungere på den måde..
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Jeg er 21 og er bestemt ikke voksen nok til et barn, derfor beskytter jeg mig i mod det, og skulle uheldet alligevel være ude så ville jeg få en abort. For helt ærligt, man skal da ikke sætte et barn til verden når man ikke er klar til det?
okt 2004
Jeg skal have børn når jeg er klar til det, ikke fordi jeg bliver tvunget til at skulle leve med et evt uheld.
okt 2004
Og man kan sagtens nyde sex uden at ville have et barn, mennesker har udviklet den "egenskab" at vi har sex for sjovt og ikke kun for at formerer os som så mange andre dyr. Derfor syntes jeg abort er okay - hvis man vel og mærke allerede beskytter sig mod gravidtet.
Dertil kan jeg jo sige at p-piller ofte skader fosteret og disse skader rammer faktisk i de tidlige stadier af graviditeten. Ja jeg har set mange deforme kattekillinger pga hunkatten fik p-piller mens den var gravid. Dette ønsker jeg ikke at opleve med et barn.
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
Jeg mener også man skal tage konsekvensen, men det er så enten en abort eller et barn, og det vælger man heldigvis selv. Jeg synes det er helt fair at sige at man ikke magter opgaven, hellere det end at bringe et barn til verden som man ikke kan sørge for. Dog mener jeg at hvis folk ikke bruger beskyttelse, så kan man heller ikke retfærdiggøre en abort på samme måde, men man skal self stadig have ret til den.
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 68
Min kæreste har taget "skade" at hans forældre var sammen og skændtes hverdag. Det endte tit med at det gik udover ham, da deres frustationer skulle ud. Idag er de ikke sammen og min kæreste er mere end overlykkelig for at de gik fra hinanden sidst istedet for at blive sammen. :-).
Ung mor?