{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ung mor??
  • #1   27. dec 2007 deres liv, deres valg.. Med andre ord rager det miig ? :b

• #2   27. dec 2007 Kommer an på hvordan du lige definere det at være ung mor smiley hihi

• #5   27. dec 2007 Kan se både fordele og ulemper. Mange mister deres ungdom ved det, andre forsømmer barnet fordi de holder fast i "den vilde ungdom" og andre klare den uden problemer smiley

Kunne bare IKKE se mig selv som mor nu eller bare om et par år. puha, det noget langt ud i fremtiden for mig i hvert fald :o)

• #6   27. dec 2007 det er jo folks eget valg, man skal bare tænke sig om inden man sætter børn på jorden, er du nu helt klar til det? Det er ikke bare noget der tager en måned men resten af livet...

• #8   27. dec 2007 Hmm?? Ja det er jo lige det?

Har en veninde på 19 som har en lille pige på et år... Hun er god nok til hende, men der er jo "mange" der mener at unge i en vis alders gruppe ikke egner sig til at være forældre?

• #11   27. dec 2007 janni: nej det skal man heller ikke, og selvfølgelig er man glad når man har fået børn, der vil altid være mange meninger om dette emne

• #12   27. dec 2007 min store brors kæreste fik min nevø da hun va 17 (3md. til hun var 18) Synes jeg da bestemt de har klaret lige så godt som en 'gammel' mor (:

• #13   27. dec 2007 hvad er en ung alder, 18-20-24-30 ??? lidt rart at vide, den video er meget dårligt lavet, og tror næppe den er sand.

Anita W

• #15   27. dec 2007 Ung er vel i alderen 14-25?

• #16   27. dec 2007 ja helt sikker og jeg tror desværre der er mange i dag som ikke tænker sig helt om inden de siger at de vil have barnet, jeg forstå ikke dem på 15-16 år at de kan sige de sagtens kan klare det`??

• #17   27. dec 2007 Tja...i bund og grund er holdningen ikke anderledes end til alle andre mødre...
    Hvis man bare som mor, ung eller "gammel" sørger for at kunne forsørge sig selv inden man får børn så synes jeg det er helt ok....forudsat selvfølgelig at man evner at give barnet kærlighed og omsorg....der er ingen forskel på det om man er ung eller gammel mor.
    Det eneste jeg kan have imod mange unge mødre er at mange tror det så er samfundet der har ansvaret for at trække dem igennem uddannelsessystemet eller smide penge til møbler etc. efter dem....men det gælder jo også en del "gamle" mødre....og en graviditet og børn er nu engang noget man selv har valgt (der er jo altid en risiko for graviditet ved at dyrke sex ;o)).
    Jeg selv har ønsket mig at få børn siden jeg var omkring 14 år....men fik dem desværre først da jeg var 28 og 30 år ;o))
    Omvendt synes jeg at de unge mødre der evner at tage en uddannelse eller et job og komme videre (som regel også uden faderen) samtidig med at de påtager sig døgnjobbet som mor...bare er super seje og dem bør vi alle tage hatten af for ;o)))
    Hilsen Mette (mor til 2 dejlige og vidunderlige "uheld" ;o))))

• #19   27. dec 2007 nej 25 år sys jeg bestemt heller ikke er ungt

jeg kender flere på min aler 21-22 der får nu og det sys jeg er okay

• #20   27. dec 2007 Så 23 smiley

• #22   27. dec 2007 I min mødregruppe er der en mor til 4 børn...hun har fået dem alle inden hun blev 25 ;o)))
    Hun bor sammen med faderen er gift og har allerede købt deres hus nr. 2 (ja altså efter at have totalrenoveret nr.1 har de solgt det og købt et nyt der skal renoveres).
    Det første barn fik hun med 19 år og så ellers med ca 1½ års mellemrum ;o))
    Hun har arbejdet mellem alle graviditeter...godt nok kun deltid men hun har en uddannelse i landbruget og er nu dagplejemor...hun er netop en af dem jeg tager hatten af for...selvom hendes overskud er rigtig irriterende for os andre "gamle"...der er nemlig som regel altid pinligt rent og hjemmebag i ovnen ;o)))

• #24   27. dec 2007 Jeg syndes 13 år er meget lavt, men jeg blev mor som 24 årig, og de var fint for os, især i dag hvor hun er teenager, kan jeg fint sætte mig ind i hendes problemer, hvor i mod, flere af dem der har ældre forrældre ikke kan.
    det er meget individuel hvornår man er klar, men min grænse går ved starten af tyverne.
    om man så har uddannelse m.m, er ikke så vigtigt, den kan man tage senere.

At få et barn, er et stort skridt, uanset om du er 20 eller 30, håber dem der er yngre har en god familie der kan hjælpe lidt til.

Knus Anita W

• #25   27. dec 2007 KÆFT EN PLAT VIDEO?
    har intet mod unge modre hvis bare de tænker over koncekvenserne af det.
    har jeg selv en veninde som har fået en lille pige i juli 07
    og det går da fint hun bliver 19 den 29 så det fint(:

• #26   27. dec 2007 den video har ikke en dyt med virkeligheden at gøre, så plat

• #27   27. dec 2007 Fødte min datter det år jeg blev 20 smiley ELSKER at have hende, ville ALDRIG være foruden

• #28   27. dec 2007 jeg er sq respekt for de unge mødre der påtager sig alt ansvar og passer og plejer de små . .

Selv er der ingen farer for at jeg bliver ung mor ! bryder mig ikke om små børn , og små børn bryder sig ikke om mig(:

• #29   27. dec 2007 personligt har jeg det også såen at hvis jeg blev gravid ville jeg abeselut heller ikke have det fjernet, medmindre der var noget galt med barnet

• #30   27. dec 2007 Johanne: denne video hørte måske ikke lige til her, hvorfor kan folk ikke acceptere et indlæg som er seriøst bare engang imellem

• #31   27. dec 2007 jeg ved jeg er meget ung (ikke mig der er beskevet i beskivelsen) men ja, jeg var mindst lige så klar som en på 35 med 3 barn smiley
    Min datter er det som blommen i et æg, og passer og plejer hende til ug. hun mangler INTET..:)
    er 20 nu, hun er 10mrd, et år til feb smiley

• #33   27. dec 2007 christel: i mine øjne er du ikke decideret en ung mor, i den alder burde man kunne tag vare på det man laver og derfor kan man også klare det man får 'rodet" sig ud i

• #34   27. dec 2007 Jeg synes ikke man kan sætte en grænse for hvornår man er for ung...jeg kender mange der er over 30 og som absolut ikke burde få børn nogensinde....omvendt kender jeg mange under 20 som sagtens kunne stå ved et eventuelt ansvar som mor med bådfe kærlighed, tryghed og omsorg etc...så alderen kan jeg ikke sætte grænse på ;o))) jo altså jeg synes det er synd for en evt. mor at få børn inden hun selv er blevet voksen og har prøvet de ting hun har lyst til med ungdommens øjne ;o)) det er bare ikke så fedt at komme hjem kl. 04.30 fra alletiders morgenfest når så babyen er vågne kl. 05.15 og er sulten og vil leges med ;o))

• #35   27. dec 2007 christel K
    Flot, godt gådet, håber ikke du fortryder dit valg.
    Knus Anita W

• #36   27. dec 2007 Theis.....for engang skyld er du og jeg enige ;o))) jeg synes videoen er ok....men det kan diskuteres om den skulle være i debatten.... ;o)) men nok om det...ville bare lige fortælle dig at vi to altså åbenbart også kan være enige om nogle ting her i livet ;o))

• #37   27. dec 2007 At de kan være ligeså gode mødre som ældre kvinder... der findes også elendige mødre der er 30...

Men se'følig skal de støttes hvis de har problemer... ofte er de jo også enlige, fordi det ikke helt var planlagt.

• #38   27. dec 2007 Janni:
    blev du planlagt gravid?

• #39   27. dec 2007 fortryder ALDRIG mit valg, ville være så uansvarligt..:)
    Elsker min datter mere end noget andet..! hun skal forkæles resten af livet.. Selvfølgelig til en hvis grænse.. og vil da klart også gerne have flere børn, gerne om en 2års tid, og gerne med samme mand, men må se om jeg ka få ham med på ideen..:) det straks være når han heller ikke er så gammel smiley og vi pt ikke er kærester..:P

• #40   27. dec 2007 he he, ældre kvinder på 30 he he, er en kvinde på 30 år ældre?? he he. undskyld min humor.

Anita W

• #41   27. dec 2007 syntes stadig man er ynger som 30 smiley min datters faster er gravid med sin første nu hun bliver 32..
    tro mig oldemor blev IKKE glad for at vi fik barn før hendes datter.. men tipoldemor derimod blev lykkelig for at opleve det..:)

• #42   27. dec 2007 Anita W: Jeg mente bare ældre end det man kan kategorisere som ung mor.... griner...
    Og ja, de næste 1½ år er dem på 30 nærmest pensionsmodne, derefter er de vi rene vårharere... he he..

• #43   27. dec 2007 Fint xD
    mine mor og far var selv 19år. da de fik mig xD

• #44   27. dec 2007 christel

hvor er det flot af dig, desværre er det jo det der sker når unge får børn for tidligt, kærligheden og ansvarer drukner i bleer og barne gråd,
    tro mig, var selv ved at falde i, men vi holder stadig sammen, efter snart 18 år, men der har været problemer, kæmp for din mand, og dit barn.
    lykke til.
    Knus Anita W

• #45   27. dec 2007 og så lad os grine lidt sammen, det gør det hele lidt nemmere.

he he, Anita W, ja jeg er lidt skør, og???

• #46   27. dec 2007 jeg kæmper også for at holde sammen, men desværre er han den type som ikke åbner sig, også har han brug for at komme oven på igen smiley men ja, vi har da været sammen under denne off periode.. det er ikke første gang smiley

• #47   27. dec 2007 christel
    du skriver at han har brug for at komme ovenpå igen, hvad med dig??

Anita W

• #48   27. dec 2007 Anita W: Du er en heldig kartoffel hvis du aldrig har oplevet at den ene part i et forhold er egoistisk og ikke tænker på at den anden part har det ligeså hårdt som én selv...
    Eller også har du bare så travlt med at være skør at de ubehagelige sider af livet præller af på dig... smiler.

• #49   28. dec 2007 Rikke
    selvfølgelig har jeg det, men man lærer og bliver lidt klogere hen af vejen smiley jeg smuttede væk fra part, da han kun tænkte på sig selv, og kritiserede mig meget, uden grund.
    jeg har oplevet mere end du tror, og med mindre du spørger, vil jeg ikke komme ind på det, men mit liv har ikke været let, men læreridt.
    har du spørgsmål, er du velkommen til at spørge.

Knus Anita W

• #50   28. dec 2007 Det var nu kun ment lidt i sjov Anita...

De færreste har levet et liv uden at blive såret...
    Personligt har jeg slet ingen kæreste lige nu fordi jeg ikke synes jeg kan få det til at vlrke med mænd. Er kommet til den erkendelse at jeg faktisk er lykkeligere uden en kæreste end jeg har været med alle dem jeg har haft.
    Hård erkendelse når man egentlig gerne ville få den slags til at fungere... men en dag kommer der forhåbentlig også en mand til mig - en der kan lave om på den statistik.

Og indtil da er det skønt at have så god tid til mig selv og min smukke hest... når man er single er det det perfekte tidspunkt at være egoistisk og kun tænke på mig selv smiley

• #51   28. dec 2007 jeg er oven på.. har overskudet, det har han ikke..! jeg snakker med en om det der evt sku være, gør han ikke..

Kommentér på:
Ung mor??

Annonce