{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.420 visninger | Oprettet:

MARSVINE EKSPERTER?!?!?!?!?! HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

.. inden i begynder på alt mulig med at "det høre til gnavergalleri" osv, osv .. jeg laver IKKE en gnavergalleri, for at jeg kan spørge om hjælp, det vil jeg ikke lige bruge penge på.. da der er så mange forrums omkring, alt mulig andet end hest smiley Så mon ikke lige i overlever? ellers bare kig vidre smiley

Hej mennesker! Har virkelig virkelig brug for hjælp til min lille marsvin dreng ! Han har de sidste 2 uger, vidst haft ondt i maven.. da han har tynd mave smiley
.. har tænkt nogen forskellige tanker om hvorfor han har det, men kan ikke hitte rede i det. Her lidt info om ham..
- 5 år gammel ca.
-Normal størelse,ikke tynd, ikke fed
-Altid to madskåle, da han er MEGET kræsen, og ellers taber sig, hvis han ikke får det mad han kan lide.
- For mad en gang om dagen, samme tid. Så ikke steds. En gullerod, mad i hans skål, hø og selvfølgelig vand smiley
-Altid rent bur.
-Tit og ofte pinde at gnave i
-Flere huse og andre ting at lege med, osv.

Og nej, han er ikke over fordret! Han har altid haft to madskåle og har kun haft problemer med hans tænder ( en uheld for 2,3 år siden) Hvis han ikke har to, bliver han meget tynd.. fordi han netop er kræsen.
Oven i får han det der D-vitamin, eller hvad det hedder, i hans mad smiley

Noget jeg mangler? Hmm.. håber virkelig virkelig virkelig nogen kan hjælpe!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MARSVINE EKSPERTER?!?!?!?!?! HJÆLP!
  • #1   1. jan 2013 Prøv at købe zoolac til ham, det får tarmsystemet i balance igen.

• #2   1. jan 2013 Dyrlæge på. Intet levende væsen bør have tynd mave mere end et par dage højst uden kendt grund, uden at blive tilset af en læge. Dette gælder mennesker såvel som dyr.

• #3   1. jan 2013 Ville prøve at tage til dyrelægen, i sær når det har været der i så lang tid smiley

• #4   1. jan 2013 Dr.dyr - hurtigt og præcist svar du for dig smiley

• #5   1. jan 2013 ved heller ikke lige om det har været så lang tid.. er bare lige oppe at køre, da jeg virkelig synes det er synd for ham ))):
    Han har ingen tegn på smerte, han opføre sig helt normalt. Men vil selvfølgelig plage min far vidre, om vi ikke snart kan tage bette mand til dyrelægen

• #6   1. jan 2013 huske du at vaske hans vand og mad skål en gang om dagen uden sæbe?
    har du skifte foder for nyligt?

• #7   1. jan 2013 Vasker hans vandflasker hver aften, når jeg giver ham mad. Han får nyt foder hver aften .)

• #9   1. jan 2013 ring til dyrlægen og hør, han er dog også ved at komme op i årene jo.

• #10   1. jan 2013 Du skal have fat i zoolac! Og imorgen smiley Er marsvin klarer ikke og have diarre i længere tid....
    5 år er jo en høj alder...så vil ikke sige, at du skal rende ud og finde en lille ven til ham, men til en anden god gang, så er marsvin flokdyr og man bør have mindst 2. Ved jeg jo så ikke om du har smiley

• #11   1. jan 2013 der kan godt opstå bakterier i hans madskål hvis du ikke lige vasker den før han for nyt mad der i.

men har du skifte foder type altså noget anderledes foder et nyt mærke

• #12   1. jan 2013 Prøv at rens drikkedunken med en flaskerenser. Jeg har avlet marsvin, og de kan få dårlig mave hvis der sidder alger på indersiden af flasken (hvilket der oftes gør)
    Ellers ville jeg også sige en tur til dr. Dyr smiley

• #13   1. jan 2013 Hov, jeg var lidt langsom smiley

• #15   1. jan 2013 Jeg synes du skal tage ham til dyrlægen, men inden I vælger at bruge en masse penge på behandlinger så husk på, at han er ved at nå den alder et marsvin får.. De bliver sjældent mere end 6-7 år gamle, så det kan godt være tegn på at han bare er ved at være gammel og kroppen er ved at blive dårlig og han måske mest af alt ville have bedst af at få fred, medmindre det er noget, der nemt og hurtigt kan behandles.

• #17   1. jan 2013 Som tidligere avler af forskellige racemarsvin, vil jeg give ret i, man skal tænke over at han ikke er helt ny mere, og et marsvin har en gennemsnitsalder på ca.4-4½ år. Så måske vil det rette være at gi ham fred. Har selv to pensionister gående tilbage.

• #18   1. jan 2013 har to marsvin, men begge er hanner, og stoppede i år med at kunne sammen, da den lille blev for duminerende..
    Selvfølgelig skal han til dyrelæge, og regner med at tage der ned i morgen, eller overmorgen smiley
    om jeg så selv skal betale!
    OG FOLKENS,ER ALTSÅ SIKKER PÅ JEG HAR OVERDREVET MED TIDEN! Han har haft det i omkring en uge, eller mindre!
    Han spiser og drikker normalt, og han viser ingen tegn på smerte, eller noget. Han leger og snakker, som han plejer smiley

• #19   1. jan 2013 Hej prøv lige at fjerne hans mad og kun give ham hø og i drikkedunken giver du ham kold kamillete så skal det være ovre på 2 dage og ellers er det dyrlæge, men giv intet andet end masser af hø.

Jeg har reddet flere marsvin og kaniner på den måde, arbejder i en dyrehandel.

• #20   1. jan 2013 1000 tak! Prøver jeg, Celina smiley

• #22   1. jan 2013 Ved ikke om andre har nævnt det, men gulerødder er ikke så gode til marsvin. Ikke i for store mængder i hvert fald. Så 1 hver dag er for meget.
    Derudover, så skal de have masser af C-vitamin, da marsvin ikke selv kan danne dette vitamin, ligesom alle andre dyr. Så masser af grøntsager med et højt indhold af c-vitamin. Det kan være rød peber frugt, hvidkål, den grønne del af porren, selleri, squash osv.
    Hvis du ikke vil bruge så meget energi på grøntsagerne, så kan man få foder, der er med et ekstra indhold af C-vitamin, eller man kan købe c-vitaminer i pulver form. Det må dog ikke være det til at putte i vandet, da vitaminet er vandopløseligt, og derfor ikke holder længe nok i vandet til, at marsvinet får det drukket.

Derudover, så er dit marsvin også ved at være oppe i alderen, så hans tænder kan også have nogle problemer. Ligesom de indre organer også kan være nedslidte.

Men tjek hans tænder og så lav en ændring i kosten.

• #23   1. jan 2013 Jeg er glad for at høre det omkring gullerødder, da vi altid har fået afvide det var det sundeste for dem! .. men vil så lige sige, det er sjælendt min spiser mere end højest en halv smiley
    Hans tænder er skæve, fra en gammel tand skade. Han tabte begge fortænder, og skulle håndfodres i jeg ved ikke hvor lang tid. Har været ved dyrelægen med ham SÅ mange gange, pågrund af det smiley Han spiser HELT FINT, og de er blevet godkendt af vores dyrelæge smiley

• #24   2. jan 2013 Min han tabte også sine fortænder i sommers. De voksede dog ud ret hurtigt. Han sad fast i deres hus med dem og fik så rykket dem af. Allerede efter et par dage lunne man se lidt tand igen. 2 uger efter var de vokset helt ud. Nu er hans tænder som før.

• #25   2. jan 2013 min drengs fortænder havde en perle rundt om den ene, og tabte den. Vi tog til dyrelægen for at få klippet den anden kortere.. og den faldt også af

Kommentér på:
MARSVINE EKSPERTER?!?!?!?!?! HJÆLP!

Annonce