Kan doping være noget godt? {{forumTopicSubject}}
Jeg læser medicinalkemi, og jeg skal fremlægge om værdier i medicinalkemien i morgen tidlig.
I den forbindelse er der doping oppe og vende, her tænker man jo straks på cykelryttere og steroide-pumpere.
For en rum tid siden var Jørgen Leth ude og sige at man burde tillade doping, for så kom der da orden i papirer og rytternes journaler, så man slap for det farlige hemmelighedskæmmeri...
Hvad så med hestene egentligt??
Ja hvad synes i? Nu tænker jeg f.eks på hestene der blev snuppet ved OL 2008 for den "creme" de havde på benene for at øge følsomheden af nervecellerne (med andre ord, det gjorde mere ondt hvis de ramte en bom). Dette lyder jo umiddelbart frygteligt, MEN er det ikke bedre end alternativet, som desværre FOR NOGEN er spidse/skarpe ting i bandager/gamacher, pigtråd om/strøm i bommene...
Naturligvis er vi (forhåbentligt alle mod det i det hele taget), men når vi nu ikke kommer uden om at det ikke er altid er træning på hestens præmisser, er følsomme ben så at foretrække, eller skal man følge "atlet-reglerne" og udelukke de ulovlige stoffer og så bare sige "det var ærgerligt" når de andre ting så sker i den daglige træning?
jul 2009
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 7 Emner: 83 Svar: 282
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.132
Dvs medicin der er nødvendig for trivsel/helbred og ligene.
Sådan noget som nerve cream er i mine øjne lige så forkert som skarpe ting i bandagerne, en ting er at det selvfølgelig er en mere "mild" form for misbrug, dette gær det ikke mere forkert!
Ud med alt det der er prestations relateret! En ting er når en cykelrytter før det, det er jo personen selv det gå ud over, og selv bestemmer at tage pisset.
Dyr bestemmer jo ikke selv, og når de så gå galt ja hvem har så skylden og hvem har smerterne!
Dette burte overhoved ikke kunne diskuteres, og desværre kan det jo, og gud hvor jeg forbander de mennesker langt væk, ØV altser!
Ikke i orden i min verden
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 272
Kan doping være noget godt?