{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.800 visninger | Oprettet:

Nytårstale????? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har fået en opgave i min klasse om at jeg skal lave en nytårs tale. men, jeg ved ikke helt hvad jeg vil sige.. Har i nogle gode ideer? eller bare gode rod? Kan heller ikke helt huske hvad for nogle ting der er sket i verden, udover stormen sandy og udspring fra 40.000 meters højde smiley Hjælp. Den skal desuden være færdig 3.1.2013 Hjælp smiley Skriv gerne og besked smiley

Kh. Caroline smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårstale?????
  • #1   10. dec 2012 Godaften, i går trådte vi ind i et nytår. For mange betyder dette en ny start, en ny chance, for at få gjort de ting der skal gøres. Selv for mig, har hele sidste år og dette år, betydet en ny start. Jeg er blevet statsminister, fået pålagt mig et kæmpe ansvar. Jeg har kæmpet, dette har ligeledes gjort jeg har måtte stille en ny regering og mange er faldet fra. Men ved en ny start, kommer der valg. Valg som man skal tage for landets skyld. Nogen har kæmpet og vundet, andre tabt. Ligesom vores kære soldater i Afghanistan, de kæmper for vores land, Danmark. For andre menneskers liv, og deres eget. Og de gør det godt, nogen har tabt kampen, men givet vores land ære. Andre vender tilbage i god behold, men med ar på sjælen. Mine tanker og min respekt går til dem, de kære soldater. Og alle de nære der har mistet. Danmark har også mistet, ikke blot vores soldater, men også mange andre ting. Vi har haft en finanskrise, denne har betydet meget store tab indenfor økonomien, men sammen har vi stået sammen og rettet det meste op, der er færre arbejdsløse, og folk bruger de penge de tjener på en helt anden måde. Der bliver færre unge men flere gamle. Men trods de økonomiske kriser har Danmark skaffet sig respekt, mere end vi havde i forvejen. Vi har handlet sammen, og i tide. For Danmark er et land der står sammen. Ligesom i skolen, dengang alting var sjov og spas, også dengang stod man sammen. Selvom vi har været nød til at lukke skoler, har børnene, forældrene og lærer stået sammen, for at vise deres skole betød noget, og at deres fælles skab var stærkt nok til at kæmpe. Danmark, er et stærkt land. Selvom valgene i år 2010 har været svære har de alle skabt en vej, en forandring, og et bedre Danmark. Dette har betydet tab for nogen og sejre for andre. Sammen har vi accepteret disse valg. For at stå sammen har vi brug for hinanden, alle lige fra landmanden til overlægen. Fra det lille barn, til den ældre. I skolen lærer vi at begå os i samfundet, og finder vores vej. Som voksen, arbejder vi for vores egen, og familien skyld. Vi tager vores egne valg, dette skaber sving på vejen. Som ældre, ser vi til at de unge gør de godt, støtter op om dem i deres valg, og ser tilbage på livets vej, den vej som for os snart er slut. Derfor er mit budskab, mit valg, min vej. At skabe bedre skolevelfærd og forberede vores unge på deres vej. At støtte de voksne i deres valg, og støtte deres valg på arbejdsmarkedet, og give dem en ordentlig løn. At skabe bedre vilkår for de ældre, give dem ordentlig mad, og væresteder, som tak for deres indsats i dette liv. Og at støtte og ære vores soldater, både dem som ser med oppe fra og dem som stadig kæmper for Danmark, og dens ære. For sammen er vi stærke, og kun sammen kan vi skabe en anden tilværelse, og åbne de ting vi vil. Danmark er ikke et perfekt samfund, men et godt samfund. Vi står overfor en ny begyndelse, med udfordringer, vi sammen skal gå i gennem.
    Sammen kæmper vi for det vi vil, både ude og hjemme. Godt Nytår.

Her er en kopi af den nytårs tale jeg skrev da vi gik ind i 2011, da gik jeg i 1.hf, måske den kan give noget inspiration smiley Der er helt sikkert stavefejl og tegnsætnings fejl. Men den kan nok godt give inspiration alligevel smiley

• #2   10. dec 2012 Jeg tror måske jeg ville vælge at skrive en om de ting man kan lære ud fra hvad der er sket....altså f.eks at man kan gøre utrolige ting hvis man sætter sig det for og tager alle forholdsreglerne:) Og at mennesket kan overkommer mange stor forhindringer (som at overleve en storm) Skrive at man skal følge sine drømme osv smiley

• #3   10. dec 2012 Tak smiley

Kommentér på:
Nytårstale?????

Annonce