{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Tør ikke at klippe min hest!! {{forumTopicSubject}}

Da jeg ikke tør at klippe min hest, da den nogle gange bakker helt tilbage i kæderne og flipper helt ud når han bare får smed. Men så er der nogle der siger at man kan give bedøvelse, men men men vil det være okay?

Det skal lige siges at han sveder meget efter jeg har redet ham (-:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tør ikke at klippe min hest!!
  • #1   22. nov 2012 Det er helt i orden at bedøve sin hest når man klipper dem. Flere ude ved os er blevet bedøvet for at blive klippet. Det er jo også træls hvis de sveder meget og man skal vente lang tid før de er tørre smiley
    Men det er jo ikke sikkert det er et problem at klippe den, fordi den nogle gange gør det når den får smed. Har du prøvet at have en klipper tændt i nærheden af ham? smiley

• #2   22. nov 2012 kender en pony der blev bedøvet forleden da den er rædselslagen for klippern så du kan sagtens få en dyrelæge ud for at bedøve den:-)

• #3   22. nov 2012 Man kan af dyrelægen få noget beroligende der hedder Domosidan. Det er sådan en pasta man skal ligge under hestens tunge, og så mener jeg det er 40 min det skal virke i. På den måde kan du spare dyrlægen, og selv bedøve, bare husk at snak med dyrlæge om hvor meget du skal bruge, og så tage egen erfaring med også. Min fik det efter lang tids boksro, for at hun ikke skulle fare rundt på folden og lave skade på sig selv, og der blev vi enige om at give hende lidt mindre end normal, da jeg af erfaring ved hun plejer at reagere ret godt på bedøvelse.

• #4   22. nov 2012 Du burde nok ikke bedøve den, men bare give den noget beroligene. Ring til dyrelægen og hør om han måske har nogle specifikke produkter du brude bruge på din hest.

• #5   22. nov 2012 Du kan sagtens ringe efter Dr. dyr smiley
    Men.. du kan også få en til at holde den i et trækketov også vende den stille og rolgt til klipperen smiley

• #6   22. nov 2012 Ville det ikke være federe at træne sig ud af denne adfærd?

• #7   22. nov 2012 Der flere der har stået ved siden af ham og blevet klippet. Men jeg når jeg prøver at lave de ting som smeden prøver på, bare med en børste flipper han ikke ud. Jeg prøver også at træne ham ud af det men, nu har han gjort det siden han var føl.

• #8   22. nov 2012 Det kan trænes. Men det kræver træning både i og udenfor stalden. Min kun e ikke bindes K kæder, nu står hun stille i stalden med og uden kæder. Takket være min fantastiske halvpart som har kæmpet en kamp med øvelser..
    Det har ikke taget hende mere end et par uger, men resultatet er fantastisk!

Men hvis du ikke har tiden, hvad så med bare at have en til at holde hesten i et tov? Eller klippe ham K boksen eller hvor han er tryg?

• #9   22. nov 2012 Hvis han er bange for klipperen så få ham bedøvet! Der ingen grund til at begynde at slås med ham om at få lov.. det bliver det ikk bedre af! Bedøv og og tag det rolig så kan han stå og vågne lige så stille mens du klipper så får han en god oplevelse ud af det. hvis han stadig er rolig ved lyden så brug noget vat i hans øre.

Held og lykke! smiley

• #10   22. nov 2012 Og nej klip IKKE i boksen! Du må ikke tage hans trykhedrum! Din hest føler sig sikker der hvilket du vil ødelægge ved at tage en klipper ind den er bange for! smiley

• #11   22. nov 2012 Synes også det er bedre hvis du træner ham til at kunne klippes, i stedet for at bedøve.

• #12   23. nov 2012 Det lyder som om det haster med at få klippet?
    I så fald ville jeg bedøve, har selv gjort det nogle gange.
    Hvis der først ska trænes, blir hesten jo ik tør hurtigere nu, og det er vel nu der er brug for det.
    Put noget vat i ørene osse, for det ka være at du så næste gang ka nøjes med det?

• #13   23. nov 2012 Bedøv ham. Hvis det haster. Du kan altid træne ham senere, når han er klippet. Men prøv at få bedøvelse, til en halv klipning. Fordi så er han vågen når du klipper til slut, og ser at det faktisk ikke er en så dårlig oplevelse.

• #14   5. dec 2012 Du kan også købe 2 klippemaskiner til mennesker, dem med akku. de støjer ikke så meget, men pas på at de ikke bliver for varme, derfor 2 stk så du kan skifte. Jeg har klippet heste, som var "umulige" at klippe, på den måde.

Kommentér på:
Tør ikke at klippe min hest!!

Annonce