1.312 visninger
|
Oprettet:
Tør ikke!!... {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har jo part på en fjordhest! ( gå ind og kig på Mon Cherie) og som sagt har jeg været ude for op til flere uheld med heste, så er en MEGET forsigtig rytter! Og jeg har kun turde at gallopperet på én! Så jeg skal jo os galloppere på Mon Cherie men jeg tør ikke! Hvad skal jeg gør?? Jeg vil super godt og sådan men jeg tør virkelig ikke!!
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 534
Hvis du ikke tør lige nu, så giv dig den tid du behøver.
Ellers kan du måske risikere at både dig og hesten får en skidt oplevelse.
Ellers så sørg for at der er nogle hos dig, som måske kan have dig i longe eller på anden vis kan være med til at gøre dig mere tryg ved situationen.
Held og lykke
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 886 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
okt 2012
Følger: 116 Følgere: 91 Heste: 20 Emner: 31 Svar: 633
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Husk at trække vejret hele vejen igennem så du ikke spænder op over det
Og hvis der går 2 måneder inden du sætter i galop så er det det der gør. Jeg tror ikke jeg var i galop på min nuværende part før jeg havde redet hende i 3 hele måneder. Og så blev hun flyttet og så gik der lige en lille måned inden jeg tog en lille bitte galop igen
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 227
Hvis du på en ridebane/ridehus, så kan du fek.s tage et halvt ride(hus/bane) også bare forsæt så du fek.s en dag kan tage et helt ride(hus/bane) du skal heller ikke presse dig selv til noget du ikke vil, kender det godt, så får man bare en dårlig oplevelse
Men du skal ikke presse dig selv til det, gør det når du føler du er klar! Om der går 1 uge, 1 dag eller 6 måneder
Men held og lykke!
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
Tag det fra en der ikke har galopperet i knap 2 år og første gang galopperede selv for lidt over en uge siden igen. Det betaler sig at vente.
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 956
Jeg startede med at ride for lidt over 2 år siden, og har aldrig redet som barn. Jeg turde først gallopere efter 6 måneder, så jeg kender det udmærket godt.
Men kan også godt huske at det ikke hjalp noget at presse mig selv ud i det. Rid en masse skridt og trav, og så en eller anden dag, så føler du dig bare klar, og så prøver du en lille volte. Og så går der ikke lang tid, så galloperer du rundt så let som ingenting.
Men vent til du er klar og bare slap af og nyd din ridning indtil da
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Tør ikke!!...