Stil :D {{forumTopicSubject}}
Jeg er igang med at skrive stil men ved ikke ´hvordan man skal formulere ridetimen nogen der gider hjælpe
Skal lige siges at den skal være på 600-100 ord og her er 430
Her er historien:
Jeg slog øjnene op, kiggede ud af vinduet. Jeg vidste godt hvad for en dag det var i dag, solen skinnede ind gennem gardinet. ”BANK BANK BANK”. Jeg lod som om jeg sov.”I dag er det Malou's fødsels dag, Hurra, Hurra, Hurra”. Lille bror hoppede af glæde ind på værelset. Jeg satte mig op og så glad på dem, men det var jeg ikke. ”Hun sikkert sig en gave for som hun har ønsket sig i år”. Ja klart tænkte jeg det er sikkert bare en bog eller en lille ubetydelig gave, ikke en pony. ”Med dejlig chokolade og kage til”. ”Tillykke min skat” mor smilede træt til mig, ”nu er du enlig blevet 14 år” far var som altid morgenfrisk. ”ja enelig” tænkte jeg men mumlede bare ”tak ”.”Når lidt morgen sur var” far jokkede som altid, når han var i strålende humør. Mor kiggede på far”Nå, morgen maden er klar nu, så klæd dig på og kom ned at spis”. Jeg klædte langsomt om, jeg tog det pæne tøj på jeg havde fundet dagen før. Jeg gik ned af trappen og satte mig ved bordet, på bordet lå der 7 pakker. Jeg kiggede lidt surt på dem, de havde jo råd til at give mig en hest de troede bare ikke at jeg ville holde interessen, men jeg havde snart redet i 4 år og havde altid elsket det. ”åben nu dine pakker” sagde lillebror ivrigt. Jeg pakkede dem op en for en, der var heldig vis nået jeg havde ønsket mig nemlig en ny ridehjelm, en sikkerhedsvest, nye ridestøvler og noget pænt tøj. Nå helt skidt kunne dagen da heller ikke blive, jeg skulle også ud at ride senere i dag.
Far læssede mig af ude foran stalden, jeg havde mine nye rideting med under armen. Jeg gik ind af den store port, jeg blev mødt af heste vrinsken, jeg gik ind i rytter stuen hvor min ridelærer sad som sandvanlig. Nå hvem skal du så ride på i dag” sagde hun. Jeg krydsede finger for at Jokum ikke var optaget. ”Kan jeg tage Jokum”. Min ridelærer så på mig ”selvfølgelig gå ud og sadel ham op. Jeg skreg af glæde inden i.”Tillykke med fødselsdagen” sagde hun venligt og kiggede på mine nye ting. Jeg gik ud og hentede Spanden med Jokum's navn på og satte den foran boks lågen. Jokum vrinskede glad til mig. ”Ja makker vi skal ud at ride i dag”. Jeg gav ham bare en hurtig omgang med børsterne og gik så ind og hentede hans dejlige brune sadel og hovedtøj.
Over vejer faktisk lidt at lave en gruppe hvor jeg så skriver et kapitel på 600 ord om måneden og så dem der gider følger mig kan det
sep 2011
Følger: 78 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 92 Svar: 696
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
så kan du skrive at da de skulle sadle af så står der tillykke med fødselsdagen min ny ejer på Jokums boks så Jokum blev hendes nye hest
sep 2011
apr 2008
du skal ikke gå så meget op i hvor mange ord der er i en stil for
en stil er færdig når opgaven er løst
det kan du sige til din lære næste gang han/hun siger sådan noget
sep 2011
apr 2008
husk opgaven er løst når sproget er godt og varieret og skrive måden er i orden
og hvis der er nogle krav fx en åben slutning eller skal skrives i spalter
fx det jeg skriver her er ikke i orden fordi jeg mangler , og . (jeg kan ikke finde ud af det)
jeg syntes det er en god stil men
Far læssede mig af ude foran stalden
der ville jeg nok skrive
Far satte mig af ude foran stalden
sep 2011
Stil :D