{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.160 visninger | Oprettet:

Dyrepasser-uddannelsen? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer, som har taget uddannelsen og ved lidt om den?
Jeg har kigget på ju.dk samt ug.dk, men synes det er meget begrænset hvad jeg kan finde ud over de praktiske oplysninger om selve uddannelsen.
Men hvad kommer der bagefter?
Hvad kan man få job som?
Er det en god uddannelse at have?
Og alt det der.. så hvis du har taget uddannelsen, er i gang med den eller blot ved en masse om den, så kom gerne med feedback smiley

Mit "mål" har de sidste par år været at starte på læreuddannelsen, men føler mig ikke rigtig klar til undervisning endnu, samt at jeg nyder i fulde drag at lave noget praktisk i hverdagene, frem for et mindre fysisk arbejde smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrepasser-uddannelsen?
  • #1   7. nov 2012
    Har læst en del rundt omkring om den, fra folk der har taget den eller været igang og de stemmer alle i med; der er ingen jobs. Folk vil hellere ansætte en 16årig til dårlig løn uden feriepenge og nok fridage osv.

Og det man kommer til at lave er at muge ud, lukke til og fra fold osv. også skulle praktikpladser/lærepladser ikke hænge i træerene.

• #2   7. nov 2012 Dyrepasser med speciale i heste = spild af tid.
    Da jeg tog grundforløbet lærte jeg intet, som jeg ikke kunne i forvejen. Du bruger år af dit liv på at tage en uddannelse, som du kan tage ud og arbejde med nu, uden en uddannelse.

Det er super svært at få arbejde bagefter - især hvis det er dyrepasser med speciale i zoo. Min veninde gik i klasse med, dem som ville i zoo, de var 30 elever, tror kun 2 af dem fik en læreplads.

• #3   7. nov 2012 følger da lidt med smiley

• #4   7. nov 2012 Jeg er i gang med uddannelsen. Mit første praktikforløb tog jeg med heste og nu skal jeg ud igen. Vil dog rigtig gerne arbejde med forsøgsdyr, så lige nu arbejder jeg på at komme til Bergen Universitet, Norge.
    Jeg nød rigtig meget arbejdet med heste og fik lidt forskellige indgangsvinkler, da jeg også var en tur i England der udover den læreplads jeg havde her hjemme i Danmark. For ikke så længe siden blev jeg færdig med første hovedforløb og synes du det var ganske spændende meget af det. Selvfølgelig var der noget jeg kunne i forvejen, men det kan man ligeså vel komme ud for på andre uddannelser. Det er ikke svært at få job som elev med heste, men ligger interessen i zoo eller forsøg er det noget svære. Er du villig til at flytte eller afprøve udlandet har er nogen flere muligheder.

• #5   7. nov 2012 Jeg er 4. års dyrepasser elev m. speciale i zoo.

Kan kun sige: Find en anden uddannelse. Vi var 35 da vi startede grundforløbet. 13 gik til Grundforløbs eksamen, 3 var videre til 1. Hovedforløb, da vi nåede frem til. 2. og 3. Hovedforløb var vi 2 tilbage. Sjovt nok mig og min bedste ven... smiley Han er min mand nr. 2. smiley

Men det viser bare, hvor svært det er med elevpladser. Jeg har taget første del af uddannelse i hestebranchen, og er nu i zoo..

Jeg har været heldig, at jeg er blevet tilbudt arbejde i en Dyrehandel, når jeg er udlært til sommer. Jeg har fået god kontakt til en zoo, som også gerne vil ansætte mig bagefter, men grundet en stram økonomi, kan de ikke garantere løn.

Det er svært, at finde arbejde bagefter, for det er ikke fag, hvor folk stopper med at arbejde når de fylder . Det er ikke et arbejde, det er en livsstil. Derfor bliver der først ledige stillinger, når nogle andre er for svage og gamle til at fortsætte.

Skole opholdene bliver først interessante på 3. hovedforløb. De andre føles som spild af tid.

• #6   7. nov 2012 Du kan skrive til Sara Maria under mine venner, hun er i gang med den.
    Jeg har taget grundforløbet til landmand. Som giver nogle flere muligheder end dyrepasser.
    Du kan få praktik pladser som er godkendt til, at have dyrepasser elever.
    Det kan være med alle dyr, ikke kun heste.
    Uddannelsen består af grundforløb, praktik, skoleophold, praktik, skoleophold og så fast arbejde mener jeg. Uddannelsen er blevet lavet en del om siden jeg tog grundforløbet i 08.

• #7   7. nov 2012 Jeg har grundforløbet men måtte stoppe grundet skade.
    Som de andre siger, der er ingen jobs.

• #8   7. nov 2012 Okay, tak for jeres svar smiley
    Jeg er godt nok kun interesseret i den med speciale i heste.

Men jeg har læst at men efterfølgende kan læse videre til berider evt - er der noget positivt ved det? smiley

• #9   7. nov 2012 Du kan ikke læse videre til noget bagefter. Berider kan du altid starte på. Det eneste adgangskrav, udover de ridemæssige prøver, er 9 kl. afgangs eksamen.

Derudover, så er der også snak om, at de vil lukke berider uddannelsen. Dog vil de så gøre noget mere ved træner uddannelserne 1 og 2.

• #10   7. nov 2012 jeg tog grundforløbet i 2010, men kom aldrig videre bagefter, kunne simpelthen ikke finde praktikpladsen smiley
    & så igen ingen jobs.

• #11   7. nov 2012 Der er 100 der søger ind som berider, hvor 2 går videre.

Mht. uddannelsen, stoppede jeg også, da jeg ikke blev behandlet godt.
    Der er meget få jobs, og man bliver udnyttet i en vis grad.
    Jeg har været på Capa City og på Søborggård hestecenter med heste. Og så har jeg været 1 sted med køer og 2 steder med grise. Det eneste sted jeg kunne lide, var det første sted med grise smiley

• #12   7. nov 2012 Det er næsten umuligt at få en praktikplads og der er intet hjælp at hente på skolen.

• #13   7. nov 2012 Jeg har taget grundforløbet og bestod med et stort flot 10 tal, det er desværre møg svært at få praktikplads fik dog en, men min ryg holdte ikke til det i længden. Desuden var der kun 1 ud af min klasse på 20+ som fik en praktikplads og gik videre med det smiley

Nu har jeg så taget HG og arbejder pt i Gentofte kommune smiley

• #14   7. nov 2012 Er den eneste mulighed for at arbejde med heste kun at tage en anden uddannelse, få et arbejde så man har råd til at starte noget småt med heste selv, og så bygge noget selvstændigt op med tiden? smiley
    smiley

• #15   7. nov 2012
    Ja det er det nok, eller få et arbejde på en gård/stutteri/rideskole men det er ikke noget man kan leve af og have børn på. Du får jo ikke meget udbetalt pr. måned.

• #16   7. nov 2012 Nej, det er jo det smiley

Men tak for jeres svar allesammen smiley

Men en sidste ting; Jer der har været/er i gang med uddannelsen, hvorfor valgte i at starte på den?

• #17   7. nov 2012 Jeg arbejdede som hestepasser i forvejen, ville gerne arbejde i zoo. Men det var svært med praktikpladser, så jeg startede uddannelsen, fordi jeg i forvejen lavede præcis det samme som en dyrepasser elev i en hestestald lavede. Og så kunne jeg jo ligeså godt få en uddannelse ud af det.

• #18   7. nov 2012 Altså der er da andre muligheder end dyrepasser for at komme til at lave noget med heste smiley
    Der er veterinærsygeplejerske, men det er vidst også svært at få praktikplads/arbejde.

Nu ved jeg jo ikke om du har en studentereksamen og hvordan du har det med naturvidenskab. Hvis du har en studentereksamen er der jo også muligheder som veterinærmedicin og husdyrvidenskab.

• #19   7. nov 2012 Ida: ved du hvad de sidste to du nævner går ud på? smiley

• #21   7. nov 2012 Basis uddandelsen for dyrepasser med heste giver adgang til berider uddandelse,
    Ellers skal du tage et halvt år med en lære mester der skal instille dig.

Du skal havde disse ting for at kunne starte på berider/træner uddandelsen,
    Så det er ikke sandt du kan starte altid, dov er der ingen optagelser krav på grundforløbet og alle dem der er der få så mulighed for at tage til optagelser prøve på berider

• #22   7. nov 2012 Ps det er også super svært at finde pladser som vetarinærmedicin

• #23   7. nov 2012 Sarah: Du skal ikke finde praktikplads for at læse Veterinærmedicin.

• #24   7. nov 2012 som sygeplejeske skal du da?
    ikke som dyrelæge nej smiley

• #25   7. nov 2012 Veterinærsygeplejerske er ikke lig med Veterinærmedicin. Du skrev: "Ps det er også super svært at finde pladser som vetarinærmedicin", det var det jeg svarede på ;o) men ja, det er svært at finde en plads, hvis man vil være Veterinærsygeplejerske.

• #26   7. nov 2012 Ja undskyld jeg mente nok vetarinæsygeplejeske og skrev forkert, det gik i alt fald galt et eller andet sted smiley

• #28   8. jan 2013 Ville ikke anbefale at tage dyrepasser uddannelsen for det første er der ingen lærepladser, der er alt for mange frivillige hjælper rundt omkring... og hvis nu du har været så heldig og få en læreplads bliver du behandlet godt nok dårligt...du skal arbejde over timer og du få ikke løn for det hvis du siger noget til det og siger at hvis ikke de tager sig sammen og betale dine overtimer får du dem men så står du igen uden læreplads... er selv dyrepasser elev og måtte skifte læreplads for 4. gang her i oktober (jeg nået ingengang ind i første hovedforløb) men ja tror også jeg dropper ud og finder noget nyt i stedet... selvom jeg lige nu har en okay læreplads...

Kommentér på:
Dyrepasser-uddannelsen?

Annonce