Dyrepasser uddannelsen {{forumTopicSubject}}
Hej alle
-jeg går og tænker på at tage dyrepasser uddannelsen med speciale i heste (mest fordi at jeg er hunderæd for edderkopper og små insekter, så tænker at en zoo ikke ville passe til mig, når jeg ikke er til de to slags dyr. ) eller landbrugs.
-Jeg går lige nu på gymnasium, men det har vist sig at jeg ikke kan tackle den uddannelse 100% som jeg har taget. ( IB )
-Det med at det er møg hårdt med heste verdenen, ved jeg godt. Har haft staldarbejde før, med forskellige mennesker.
Men, er det normalt at starte i en alder af 17?
Og så med praktiksteder. (Hvilket kan være svært) Hvad skal der til før at et sted kan tage en ind? Hvilken uddannelse skal de have mm?
Håber nogle har et svar
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 351
Men det er klart det hele vær.
Det første havle år mener jeg det er (grundforløbet) kommer du rundt og prøve alle linierne, landbrug, heste, zoo, laboratoriedyr.
Første praktikperiode må du tage i hvilken somhelst linie du vil ha, men derefter skaal du sætte dig fast på hvilken linie du vil sætte dig fast på og så er det indenfor den linie du efterfølgende skal finde praktik med.
Udd. tager 3 år 8 måneder og 2½ år er praktik fordelt ud på tre perioder.
(var det i hvert fald den gang jeg tog den)
Held og lykke med det...!!!
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Mit råd er at prøv at færdig gøre gymnasiet.
dec 2006
Følger: 196 Følgere: 186 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.558
og hvis det så ikke går, hvis du f.eks. ikke kan finde et praktiksted jamen så har du en ungdomsuddannelse at falde tilbage på.
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
selv er jeg også en af dem der droppede ud fra gym, og det var det bedste jeg havde gjort for mig selv, for jeg var så træt at det hele. Nu er jeg så i gang på studenterkursus, for at tage min eksamen og er meget mere motiveret og klar på den nu end dengang - hvilket både ses på mit fremmøde, engangement og karakterer.
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 72 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 123
Ja det kan være svært at finde praktikplads, men IKKE umuligt, hvis man selv er lidt fleksibel.
Jeg synes at du skal springe ud i det!
Dyrepasser uddannelsen