veterinærsygeplejersker uddannelsen + dyrlæge kvote 2. {{forumTopicSubject}}
Halløj halløj alle jer mennesker
Jeg har søgt inde på ug.dk og lidt på nettet omkring hvor meget ens gennemsnit skal være på for at kunne starte på veterinærsygeplejersker uddannelsen.
Hvor meget er gennemsnitet på?
Jeg ved gennemsnittet på dyrlæge kvote 1 er over 10. men hvad med kvote 2?
Til jer der er igang med dyrlæge uddannelsen, er det svært? Jeg klarer mig meget godt i biologi og ligger pt. i 10.klasse på 10 i matematik og arbejder mig hele tiden op af. Dog er jeg til fysik mindre god. Alt det med atomer og huske de kemiske symbolers navne m.m er hårdt for mig.
Hver med jer som er igang med veterinærsygeplejersker uddannelsen?
Hvor lang tid er grundforløbet på veterinærsygeplejersker uddannelsen? og hvad med dyrlæge?
Dyrlæge, kvote 2, betyder det at dine dyrlægemuligheder er begrænset? At man f.eks kun må arbejde på kliniker og ikke med heste m.m?
Jeg er en tumpe til det med nettet og søgning, men jeg synes lige at disse svar kan jeg ikke rigtig finde nogen om.
Håber I kan hjælpe mig
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 427
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
apr 2006
Som regl søger man ind via kvote 1 (gymnasie gennemsnit) når man er igang/færdig med skolen og ellers via kvote 2 hvis du har særlige kvalifikationer eller erhvervserfaring.
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
apr 2006
og kvote 2:
http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaende_uddannelse/kot_-_optagelsesregler_i_kvote_2.aspx
dec 2008
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 96
jul 2009
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 1 Svar: 67
Hvis du skal læse Veterinærmedicin skal du lige et smut på gymnasiet (Mat A, Fysik B, Kemi B). Det tager 3 år på bachelor og 2,5 år på kandidaten. Alt afhængig af ens snit fra ens bachelor, er der forskellige differentieringer at søge ind på, heraf er hestesygdomme en af dem. Studiet er hårdt, men det er også meget spændende. Der er så meget, man skal lære udenad, så det handler om at lære sin hjerne at huske ting, også kemiske symboler, knoglers navne osv.
Jeg er selv kommet ind via kvote 2, hvilket kræver at man har et snit fra sin adgangsgivende eksamen over 6,0, samt har bestået de adgangsgivende fag (Dansk A, engelsk B, Mat A, fysik B, kemi B). Ellers det er det godt med erhvervserfaring, udlandsophold og så hjælper det meget at sætte sig ind i uddannelsen opbygning, fag, osv.
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Og herefter skal du til en optagelsesprøve + et interview.
dec 2008
Jeg undersøger og der er godt nok meget jeg lige skal have styr på, men det er en af disse veje jeg vil gå - helst dyrlæge, men det kræver jo at jeg lige kan finde rundt og ved hvor jeg skal arbejde hvor
Jeg tror sagtens jeg kan lære en del i fysik, men der er en masse med strøm, lys, stjerner, verdenen m.m, som jeg vel ikke skal bruge? Det er vel kun gasser og væsker jeg egentlig skal have aller mest styr på, når man nu skal dosere forskellige mediciner?
Jeg kan se du ikke behøver Kemi B, hvis du bare har bioteknologi A.
Vil det betyde at jeg kan rejse til Spanien f.eks og rejse rundt med min gamle dyrlæge, holde øje med hvad han laver, huske de forskellige metoder til at redde dyreliv f.eks(uden at lave indgreb, når jeg nu ingen uddannelse har) og skrive en masse noter ned og ellers passe og pleje dyrene?
jul 2009
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 1 Svar: 67
Det kunne f.eks. være studierelevant. Dog vil jeg sige at de lægger meget vægt på arbejde med produktionsdyr, så et års arbejde i en svine-eller kvægproduktion er også givet godt ud.
dec 2008
veterinærsygeplejersker uddannelsen + dyrlæge kvote 2.