{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.788 visninger | Oprettet:

veterinærsygeplejersker uddannelsen + dyrlæge kvote 2. {{forumTopicSubject}}

Halløj halløj alle jer mennesker smiley

Jeg har søgt inde på ug.dk og lidt på nettet omkring hvor meget ens gennemsnit skal være på for at kunne starte på veterinærsygeplejersker uddannelsen.

Hvor meget er gennemsnitet på?

Jeg ved gennemsnittet på dyrlæge kvote 1 er over 10. men hvad med kvote 2?

Til jer der er igang med dyrlæge uddannelsen, er det svært? Jeg klarer mig meget godt i biologi og ligger pt. i 10.klasse på 10 i matematik og arbejder mig hele tiden op af. Dog er jeg til fysik mindre god. Alt det med atomer og huske de kemiske symbolers navne m.m er hårdt for mig.

Hver med jer som er igang med veterinærsygeplejersker uddannelsen?

Hvor lang tid er grundforløbet på veterinærsygeplejersker uddannelsen? og hvad med dyrlæge?

Dyrlæge, kvote 2, betyder det at dine dyrlægemuligheder er begrænset? At man f.eks kun må arbejde på kliniker og ikke med heste m.m?

Jeg er en tumpe til det med nettet og søgning, men jeg synes lige at disse svar kan jeg ikke rigtig finde nogen om.

Håber I kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  veterinærsygeplejersker uddannelsen + dyrlæge kvote 2.
  • #1   28. okt 2012 Kvote 1 og 2 er udelukkende om du søger udelukkende på dit gennemsnit (kvote 1) eller på baggrund af dine andre kvalifikationer, erhvervserfaring osv. (kvote 2)

• #2   28. okt 2012 Dét fattede jeg hat af smiley

• #3   28. okt 2012 Altså kvote 1 og 2 er den måde du søger ind på uddannelsen på - det har intet med selve uddannelsen at gøre smiley
    Som regl søger man ind via kvote 1 (gymnasie gennemsnit) når man er igang/færdig med skolen og ellers via kvote 2 hvis du har særlige kvalifikationer eller erhvervserfaring.

• #4   28. okt 2012 (link fjernet) smiley

• #6   28. okt 2012 men hvad er erhversefaringer, når det nu handler om dyrlæge?

• #7   28. okt 2012 ved intet om dyrlæge men veteinærsygeplejeske skal du ikke have et bestemt gennemsnit for at komme ind. det er en erhvervsudd. men du skal have en praktikplads før du kan starte og du skal være opmærksom på at det kun er i kolding de har den udd. altså skal du være i kolding i skoleperioderne som er 5x10 uger spredt udover uddannelses tiden

• #8   28. okt 2012 Jeg ved ikke om det kræver noget at komme ind på grundforløbet til veterinærsygeplejerske, men det er vist ret svært at få praktikplads.

Hvis du skal læse Veterinærmedicin skal du lige et smut på gymnasiet (Mat A, Fysik B, Kemi B). Det tager 3 år på bachelor og 2,5 år på kandidaten. Alt afhængig af ens snit fra ens bachelor, er der forskellige differentieringer at søge ind på, heraf er hestesygdomme en af dem. Studiet er hårdt, men det er også meget spændende. Der er så meget, man skal lære udenad, så det handler om at lære sin hjerne at huske ting, også kemiske symboler, knoglers navne osv. smiley

Jeg er selv kommet ind via kvote 2, hvilket kræver at man har et snit fra sin adgangsgivende eksamen over 6,0, samt har bestået de adgangsgivende fag (Dansk A, engelsk B, Mat A, fysik B, kemi B). Ellers det er det godt med erhvervserfaring, udlandsophold og så hjælper det meget at sætte sig ind i uddannelsen opbygning, fag, osv.

• #9   28. okt 2012 Så vidt jeg ved, så er veterinærmedicin unik hvad gælder kvote 2. F komme inde på kvote 2, skal skal du opfylde kravene til studiet http://studier.ku.dk/bacheloruddannelser/veterinaer/
    Og herefter skal du til en optagelsesprøve + et interview.

• #10   28. okt 2012 Så det vil sige jeg først og fremmest skal søge ind på bachelor som altså ingen "kvote" har - men når jeg så er færdig med den, så er det kandidaten der afgører kvote 1 og 2?

Jeg undersøger og der er godt nok meget jeg lige skal have styr på, men det er en af disse veje jeg vil gå - helst dyrlæge, men det kræver jo at jeg lige kan finde rundt og ved hvor jeg skal arbejde hvor smiley

Jeg tror sagtens jeg kan lære en del i fysik, men der er en masse med strøm, lys, stjerner, verdenen m.m, som jeg vel ikke skal bruge? Det er vel kun gasser og væsker jeg egentlig skal have aller mest styr på, når man nu skal dosere forskellige mediciner?

Jeg kan se du ikke behøver Kemi B, hvis du bare har bioteknologi A.

Vil det betyde at jeg kan rejse til Spanien f.eks og rejse rundt med min gamle dyrlæge, holde øje med hvad han laver, huske de forskellige metoder til at redde dyreliv f.eks(uden at lave indgreb, når jeg nu ingen uddannelse har) og skrive en masse noter ned og ellers passe og pleje dyrene?

• #11   28. okt 2012 Efter gymnasiet søger du på studiet. Ønsker du at søge kvote 2, skal dette gøres senest 15. marts. Så kalder de dig til en optagelsesprøve, 80 spørgsmål (fra biokemi til landbrugspolitik). Er du blandt de 180 bedste, går du videre til en samtale, hvor de så vælger 90 ud af 180. Er du flittig og får et snit på 10.4, så kan du måske komme ind via kvote 1. Det afhænger af hvor højt snit de forskellige ansøgere har det pågældende år.

Det kunne f.eks. være studierelevant. Dog vil jeg sige at de lægger meget vægt på arbejde med produktionsdyr, så et års arbejde i en svine-eller kvægproduktion er også givet godt ud.

• #12   28. okt 2012 Okay smiley Jamen jeg må jo bare arbejde hårdt igennem HTX fra næste år og snakke med min studievejleder og bede ham om at hjælpe mig med at vejlede mig smiley

Kommentér på:
veterinærsygeplejersker uddannelsen + dyrlæge kvote 2.

Annonce