1.069 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Har fundet killinger Har fundet killinger

Hej!
Her til aften fandt min far 2 små søde killinger uden deres mor på vores gamle loft uden for. Moren er ikke vores tror vi og kattene havde nok ikke fået mad i nogle dage da 3 ud af 5 killinger var døde. Vi har ikke så meget tid til at passe killingerne så vi prøver at finde et nyt hjem til dem hvor nogle kan give dem mad og varme næsten hele tiden. Hvis ikke vi finder et andet sted til dem bliver det nok aflivet inden weekenden er over - Medmindre de ikke overlever weekenden over.

Nu er mit andet store spørgsmål. Kender i nogle katte internater som tager killinger ind uden at vi skal betale noget? Gerne i Nordjylland området.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har fundet killinger
  • #1   26. okt 2012 Inges Kattehjem plejer at tage killinger ind uden betaling

• #2   26. okt 2012 skynd dig og ring til sysser fra nordjysk dyreredning...du finder hende på facebook. dk

• #4   26. okt 2012 Jeg har lige lagt et link ind på sysser/Nordjysk dyreredning facebokk og del det...så håber jeg der er hjælp at hente...Sysser plejer bare at kunne hjælp, hun er fantastisk smiley

• #5   26. okt 2012 SOF: det er dælme da mere humant for killingerne at blive aflivet inden der går alt for lang tid, da de ellers lider hvis de ikke kan få pleje den tid i døgnet som de har brug for!

TS: Flot at du vil forsøge at redde dem ved at give dem videre til en ammekat/mor - killingerne har klart de bedste chancer for at komme sig, hvis de får rigtig kattemælk og omsorg. Det er et meget stort arbejde at flaske killinger op, så det er fint at i siger at det ikke er noget i har overskud til. smiley

håber i finder dem et godt hjem med en god mormis

• #7   26. okt 2012 SOF - Nu må du altså undskylde at vi prøver at gøre noget! Men vi har ikke tid her efter weekenden til at kunne give dem mad og pleje da vi har skole og arbejde at tænke på.
    Min fars første ting han sagde da han havde fundet dem var: Dem skal vi aflive med det samme for de overlever ikke.
    Så var det ikke for os børn så ville killingerne ikke være her nu så det er derfor vi prøver at finde et hjem til dem. Vi gør hvad vi kan, vi giver dem en chance så helt onde er vi altså ikke!

Skal vi så lagde dem ligge og dø derude eller aflive dem med det samme? Nej vi står op klokken lort om natten for at give dem mad for at give dem en chance for at overleve!

Tak til jer andre. Vi er igang med at undersøge vidre med Nordjysk dyre redning.

• #8   26. okt 2012 Ved at Nordjysk Dyreredning har ammemodre...så der var en i sidste uge der havde en missemor til rådighed....sikker på de kan hjælpe jer smiley

Kom gerne med en update herinde smiley Håber det lykkes smiley

• #10   26. okt 2012 Har skrevet to opslag på Nordjysk dyreredning...håber der er nogen der kan hjælpe..har skrevet til sysser privat også...håber...tror det skal gå hurtigt...har i prøvet at gi dem mad og vand...de behøver væske..!! Hvor gamle tror I de er ca??

• #11   26. okt 2012 SOF - så skulle hun bare have dem ladet lig og lide til døde?

jeg ville gerne hjælpe, men jeg kender ikke lige nogen smiley

• #12   26. okt 2012 Skal vi så bare lade dem ligge ude i stalden og høre dem langsomt dø?
    Hellere dø hurtigt og smertefrit end dø en langsom død.

Men vi vil jo helts ikke aflive dem. Det er grunden til vi prøver at finde et nyt hjem til dem som kan gøre det bedre end os.
    Killingerne kan ikke gå men har øjne og kan miave som bare pokker (-:
    Stod det til mig ville jeg selv gerne beholde dem men vi har igen ikke den mulighed.

Hvad ville du selv gøre i denne her situation?

• #14   26. okt 2012 Dorte - Dejligt men vi prøver også at høre min storebrors kæreste efter om de kan have killingerne. Men vi gør ikke mere før i morgen også må vi se om de overlever natten over. For det er helt klart sulten.
    De kan ikke gå men kravler meget rundt og de har øjne smiley

• #15   26. okt 2012 så er de ikke ret gamle, de behøver væske, kan i ikke prøve at gi dem vand - altså ta noget på fingerne og lad dem slikke på fingerne....i har ikke en sutflaske. ellers kom vand i en lille pose og prik et par huller med en nul i det ene hjørne eller så der kan komme lille stråle ud og put hjørnet med strålen hen til deres mund...eller ind i munden på dem...ved altså ikke om de kan tåle mælk

Hvis sysser svarer omlidt...hvor kan jeg få fat i dig ??

• #16   26. okt 2012 SOF - Min far troede at det var vores anden missemor som var mor til dem så han tog dem med ned for at finde vores missemor. Der missemor Bella ikke gad at kendes ved killingerne stod vi med et problem.
    Men vi har også tid -kun i weekenden men regner nok også med at inden weekenden er ovre så har vi fundet et nyt hjem..

• #18   26. okt 2012 Hvis sysser svarer omlidt...hvor kan jeg få fat i dig ??

• #19   26. okt 2012 Det er da mere humant at aflive dem end at lade dem ligge og sulte .
    Håber i finder en løsning

• #20   26. okt 2012 Vi venter med at finde ud af noget til i morgen. Så i morgen tidligt finder mig og min mor ud af hvad vi gør og kontakter dem vi skal kontakte smiley

• #21   26. okt 2012 tror altså det er vigtig at i prøver at gi dem væske, ellers er det en lang nat de skal ligge og lide...kunne i ikke prøve det og måske tage dem ind i varmen ??

• #22   26. okt 2012 Bare tag det roligt. Vi har givet dem noget og drikke lige for 10 min siden så her omkring midnat står min storebror op + kæreste for at give dem noget væske igen og så her omkring klokken 4 igen skal jeg så op for at give dem noget.

De står i vores dejlige varme fyrum med hø og et dejligt tæppe omkring sig smiley

• #23   26. okt 2012 Det lyder dejligt...;) Vil de gerne drikke ?? Hvis bare de tar noget til sig skal de nok overleve...skal gøre hvad jeg kan for at hjælp...de stakler..

• #24   26. okt 2012 læser lige at man kan gi dem Kitten Milk Replacement - måske i kan købe det imorgen??

• #25   26. okt 2012 Ja de drikker og så spænder de også helt vildt efter de har fået noget og spise smiley

• #26   26. okt 2012 Super det lyder rigtig meget lovende...:)

• #27   26. okt 2012 er det vand de drikker - drikker de selv ??

• #28   26. okt 2012 Vand og fløde tror jeg det var min mor havde lavet af blanding.
    Vi køber mælke erstatning i morgen (-:

• #29   26. okt 2012 Hvor er det dejligt, at de er kommet i jeres hænder og at I prøver at hjælpe dem - det er super dejligt smiley

• #30   26. okt 2012 hvor befinder de sig, jeg har en missemor der stadig har 1 killing, som får mælk?

• #31   26. okt 2012 I Nordjylland

• #32   26. okt 2012 Sille A - Husk at være forberedt på at det ikke er sikkert at din mormis vil tage killingerne, så du skal have en plan B hvis det er smiley

Anna Kirstine - Jeg har sendt en pb med forslag til hvor du kan få hjælp smiley

(Og PS. Det kan aldrig være synd for et dyr at blive aflivet humant, men det er synd for det at sulte eller fryse ihjel. Så ja, kan I ikke skaffe hjælp her i løbet af weekenden, så er det en god idé at få dem aflivet ORDENTLIGT :))

• Sysser N
    Sysser N Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 1
    #33   27. okt 2012 Jeg har på min side Nordjysk Dyreredning dette indslag fra d. 23.10.Om det stadig er aktuelt ved jeg ikke men prøv da at kontakte ejer af ammen smiley Katte amme haves! Mangler du akut en ammemis, så har jeg pt en der kan tage nogle ind. Missemor har mistet alle killinger med undtagelse fra én, så hun har mælken og pladsen. Står du og mangler en amme, så kontakt Jytte Dansbo. Jytte bor i Mejling og har tlf: 60128682

• #34   27. okt 2012 Tak sysser, du har givet besked. Håber vedkommende ser din besked - prøver at sende en PB til hende nu også smiley

• #35   27. okt 2012 Nu er der en der gerne vil tage dem ind og flaske dem op, hun er fra nordjylland. Jeg får hendes nr i en privat besked hurtugst muligt og vender tilbage til dig - sender nr til dig over PB. Så kan i selv aftale nærmere omkring aflevering af kilingerne. Håber natten er gået godt..:)

• #36   27. okt 2012 OPDATERING!
    Vi har besluttet os for at beholde dem og flaske dem op med erstatning mælk.
    Kattene har det godt det gik fint natten over uden problemer.
    Hvis vi ikke havde fundet dem igår ville de nok nu være døde pga frosten.

Men går det galt så kontakter vi dem som har tilbudt at overtage killingerne og tak for i gav os de tilbud (-:

Lige nogle billeder fra i morges af: http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/386722-killinger?status=1

• #37   27. okt 2012 Jeg vil foreslå at ringe til hittekilling.dk og få nogle af deres gode tips med på vejen smiley De har jo meget erfaring i at flaske killinger, og det ville da være synd hvis jeres døde af fejlernæring eller ikke at kunne komme af med afføring eller lign. smiley

• #38   28. okt 2012 har i en amme til dem ? dvs en voksen der passer dem, altså vasker dem og kan lære dem, de basale katteting ?
    Ellers er det ikke lovligt det at i gør
    Efter de har spist og sovet skal de hjælpes med at komme af med afføring og tis
    Hvor gamle vil du skyde på de der ,? alt efter hvor gamle de er skal de have mad hver anden-tredje time døgnet rundt og ikke kun om dagen når du er vågen

• #39   28. okt 2012 I skal have fat i noget KMR det kan fåes ved enhver dyrlæge almindelig modermælkserstatning dur ikke til killinger og fløde og vand er heller ikke godt til dem
    al ros til i har taget dem ind, men ved man ikke hvad man har med at gøre kan man gøre mere skade end gavn

• #40   28. okt 2012 det lyder godt:) men ellers kontakt mig smiley

Kommentér på:
Har fundet killinger

Annonce