{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Puha, godt der ikke skete noget! {{forumTopicSubject}}

Igår havde min lille pruhest smed, og jeg vidste godt at han ikke var særlig god sammen med smeden. Nå men smeden, starter så med den ene hove hvor han stadig har sko på, og det går fint nok. Så gåt han over til den ene forhov, hvor det hele så begynder at gå galt. Smeden vil så tage de 2 bagehove, og det har min hest ikke noget i mod. Men da han så er færdig, skal han jo gøre den anden hov færdig. Så han prøver at gå igang, mens Chagall kaster med sine ben(Han tror han kan stå på 1 ben).Chagall han kaster sig bare tilbage. Han knækker den ene kæde, river sin grime lidt op. Jeg er hurtig til at rive den anden kæde, af så der ikke skulle ske mere. Så efter det der lige var sket, ville vi ikke sætte ham i kæderne igen, så var tar så 2 trækketove, og sætter dem i vær side af grimen, så han kunne trække sig tilbage, uden der vil ske noget slemt. Men nu har han jo fundet ud af at for smed hvis han bakker. Så var der en der kom med at vi kunne gå i spiltovet, hvor hvis han bakke, vil han ramme en væg. Så vi gik der ned, uden at spænde ham fast til kæderne dernede, så vi holdte stadig fast i ham. Han blev så træt af kæmpe imod, at da han skulle have den sidste sko på, at han faldte i søvn. Jeg er glad for at der ikke skete noget med smeden.

Men er der nogle der har nogen gode idé til hvordan jeg skal få ham til stå fint stille når smeden kommer og orrdne? Det skal lige siges, at vi står og snakker og nuser ham. OG det med at han kaster sig tilbage i kæderne er noget han har gjort fra føl (-:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha, godt der ikke skete noget!
  • #1   24. okt 2012 Hvorfor ikke bare holde ham i et trækketov? I stedet for at binde ham i kæderne? For som du selv siger, så kan det gå grueligt galt, hvis hesten "hænger" sig i kæderne... Der var en overgang, hvor jeg blev nødt til at holde Figaro i træktorvet, når smeden kom, fordi han havde fået en ide om, af han bare kunne bakke, når han var bundet i kæderne. Dette førte til ødelagte grimer og kæder, men efter noget tid fandt han ud af, at det ikke kunne betale sig... Og nu står han igen bundet i kæderne, når smeden kommer smiley

• #2   24. okt 2012 Fordi det var første gang jeg var med til se han skulle have smed, og han havde ikke gjort det først gang fik smed (-: Men nu vælger vi spiltovet og træktov (-: Vil bare høre om der var andre der havde gode idé (-:

• #3   24. okt 2012 Hvad med at prøve med godbider og slikkesten ? smiley

• #4   24. okt 2012 Min fuldblod havde det også med overhovedet ikke at kunne fordrage smeden, og har endda også bidt min gamle smeds lillefinger af, fordi min hest var så meget oppe at kører.
    Hver gang smeden kom vidste han det, men jeg holdte ham altid i et træktov, og sørgede for han havde mad, for at få ham til at tænke på noget andet. Så godbidder, mad, sliksten whatever, og så sørge for at han ikke står bundet, det er vidst det eneste man kan gøre.

• #5   24. okt 2012 Godbidder og sliksten virker ikke (-:

• #6   24. okt 2012 Tjah . Det eneste råd jeg har, som har virket for mig er : bliv ved . Men hold jer i ro, så hesten ikke bliver yderligere stresset . Husk at tage dine forholsregler mht. at binde hesten og generelt omgangen med den, når den bliver sådan . Smeden er nok så inde i sit fag, at han ikke bliver så bange . Så hvis du lader ham gøre sit, og du holder dig til at holde hesten, så tror jeg nok det skal gå .

• #7   25. okt 2012 Min vallak har fået den ide at han sparker ud med sine forben, nogen der et forslag til det??

• #8   25. okt 2012 Prøv at næste gang så skal smeden have god tid, og så skal han vel bare stå ved hesten lidt og så lige så stille prøve det smiley ellers så hold ham i et træktorv og stil ham op af en væg, altså så smeden kan komme til den rigtige side smiley
    Vi prøvede ved Ricko fordi at han sparkede og prøvede at stikke af så han blev skubbet over til væggen smiley

Kommentér på:
Puha, godt der ikke skete noget!

Annonce