1. nov 2008 Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
Puha, godt der ikke skete noget! {{forumTopicSubject}}
Igår havde min lille pruhest smed, og jeg vidste godt at han ikke var særlig god sammen med smeden. Nå men smeden, starter så med den ene hove hvor han stadig har sko på, og det går fint nok. Så gåt han over til den ene forhov, hvor det hele så begynder at gå galt. Smeden vil så tage de 2 bagehove, og det har min hest ikke noget i mod. Men da han så er færdig, skal han jo gøre den anden hov færdig. Så han prøver at gå igang, mens Chagall kaster med sine ben(Han tror han kan stå på 1 ben).Chagall han kaster sig bare tilbage. Han knækker den ene kæde, river sin grime lidt op. Jeg er hurtig til at rive den anden kæde, af så der ikke skulle ske mere. Så efter det der lige var sket, ville vi ikke sætte ham i kæderne igen, så var tar så 2 trækketove, og sætter dem i vær side af grimen, så han kunne trække sig tilbage, uden der vil ske noget slemt. Men nu har han jo fundet ud af at for smed hvis han bakker. Så var der en der kom med at vi kunne gå i spiltovet, hvor hvis han bakke, vil han ramme en væg. Så vi gik der ned, uden at spænde ham fast til kæderne dernede, så vi holdte stadig fast i ham. Han blev så træt af kæmpe imod, at da han skulle have den sidste sko på, at han faldte i søvn. Jeg er glad for at der ikke skete noget med smeden.
Men er der nogle der har nogen gode idé til hvordan jeg skal få ham til stå fint stille når smeden kommer og orrdne? Det skal lige siges, at vi står og snakker og nuser ham. OG det med at han kaster sig tilbage i kæderne er noget han har gjort fra føl (-:
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
nov 2008
Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
aug 2008
Følger: 163 Følgere: 142 Heste: 7 Emner: 225 Svar: 1.657
jan 2007
Følger: 59 Følgere: 50 Heste: 7 Emner: 3 Svar: 47
Hver gang smeden kom vidste han det, men jeg holdte ham altid i et træktov, og sørgede for han havde mad, for at få ham til at tænke på noget andet. Så godbidder, mad, sliksten whatever, og så sørge for at han ikke står bundet, det er vidst det eneste man kan gøre.
nov 2008
Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 349
feb 2009
Følger: 153 Følgere: 151 Heste: 13 Emner: 4 Svar: 964
nov 2008
Følger: 140 Følgere: 124 Heste: 5 Emner: 193 Svar: 3.284
Vi prøvede ved Ricko fordi at han sparkede og prøvede at stikke af så han blev skubbet over til væggen
Puha, godt der ikke skete noget!