Puha... {{forumTopicSubject}}
Ja.. Var forbi en rideskole i dag, og så nogle unge piger (12-15 år) fik undervisning, de både rykkede hesten i munden, sparkede den i siderne og piskede den. Nejnejnej. Hvad sker der for det? Hvordan kan de få lov til det, uden nogle siger det er FORKERT? Har de ikke lært at tackle frustration eller hvad?
Det er så sørgerligt. De sidder og giver modstridende signaler. Hiver den i munden og sparker den på samme tid. Kan godt forstå ponyen er forvirret.
Gik så hen for at hilse på en skolepony senere, det første den gør er at se utroligt vred ud, lægge ører og dens næsebor bliver fuldstændig stramme. Dette gør den ved alle, der vil klappe den. Senere kommer rytteren op på den, og den bliver pisket i røven og når hun endelig får den frem stopper hun den med det samme.... HVAD SKER DER?
Hvorfor behandler folk deres heste sådan? Og hvad er det for noget (ja undskyld mit sprog), ''lorteundervisning'' folk får?
Ja sorry.... Måtte bare ud med det. Synes det er skamløst at se på.
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 343
aug 2008
Følger: 67 Følgere: 65 Heste: 4 Emner: 6 Svar: 69
Jeg synes selv at jeg altid har været rimelig god til at håndtere frustration. Jeg har da engang imellem fået trukket lige lovlig hårdt eller sparket til hesten fordi "den ikke vil høre efter", men de gange har jeg virkelig fortrudt det bagefter, og synes selv at jeg her på det sidste er blevet virkelig tålmodig, og engang imellem lige råbe lidt af mig selv i stedet for at lade det gå ud over hesten
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 121
Nye og ordenlige ridelærer, det andet er ved at være old school...
nov 2009
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 88 Svar: 531
Sådan er det desværre på rigtig mange rideskoler. Det er små børn som lige lærer at ride. Jeg lærte først at ride "ordenligt" da jeg kom på privatpony. De der elevponyer er mega hårde i munden og helt døve for bensignaler. Det er ærveligt, men desværre sådan det er..
jul 2008
Følger: 140 Følgere: 170 Heste: 5 Emner: 221 Svar: 4.623
Det er nogen gange en trist verden vi lever i...
feb 2008
Følger: 164 Følgere: 156 Heste: 7 Emner: 26 Svar: 506
Nu hvor jeg har mere styr på mit temperament, hopper jeg bare af og går rundt med min pony, når jeg synes den er krop umulig. Mange gange formulere jeg nok ikke mine signaler godt nok, men sådan tænker jeg ikke i situationen. Men den der med bare at hoppe af og så går rundt med hesten i stedet for at slåsse videre, virker godt for mig
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 883
Er også glad for at, den rideskole min hest står på, er et sted hvor børnene lærer den slags
Tror desværre at mange steder har alt for meget fokus på, at tjene penge, uden egenlig at tænke nærmere over hvor vigtigt det er at lære børnene ordenlig ridning og omgang med hestene, helt fra starten af.
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.875
Glad for at det ikke er sådan hos os!
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Hun er dygtig, men der er ting jeg ikke bryder mig om.
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 357
Jeg synes, at hvis man ser sådan noget, så skal det kommenteres.. Nu jeg også ældre end mange piger herinde, men os voksne skal sku sige noget.. For både børnenes indlæring, men absolut også for hesten´s ve og vel..
Håber nogen kan følge mig..
nov 2009
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Det er så sørgeligt, for det sker virkelig. Og hvorfor fa'en ansætter man en underviser der er så ringe til sit arbejde?.... I dont get it.
nov 2009
Vores undervisere styrer selv gården. Så de har ansat dem selv. Men heldigvis begynder vi at holde "Kom godt igang" timer på vores rideskole. Ved dog ikke hvor meget det kommer til at hjælpe med pisken..
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.276
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 357
Puha...