{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Køb af trailer {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er.

Jeg står overfor nok at skulle have min egen hestertrailer for første gang nogensinde, hvilket jeg glæder mig meget over.

Jeg tænker lidt på om der er noget man bør være opmærksom på, når man tager ud og ser trailere? (det er brugte trailere jeg ser på, men trailere i fin stand da jeg ikke vil byde mine heste noget gammelt skrammel!).

Håber I kan være mig behjælpelige smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af trailer
  • #1   24. okt 2012 Håndtagene på bagklappen ikke er for svære at åbne og lukke, det er et stort minus for mig da det altid er træls hvis man har lidt travlt og står og bøvler med den smiley

• #2   24. okt 2012 Jeg ville tage den med på min kammerats værksted og få ham til at tjekke den inden jeg siger ja til at købe den. Eller ta kammeraten med.

Så hvis du kender en mekaniker, eller lign., som ved hvad man skal holde øje med, så ta vedkommende med

• #3   24. okt 2012 Det med håndtagene er bare et spørgsmål om at give det lidt vd40 hvilket kan købes hos haraldnyborg. De sætter sig tit stramt og med lidt vd40 kører de nemt igen smiley Køb en trailer som er synet og ikke skal omsynes ved omregistrering. sikre dig alt lys virker og at bunden ikke er rådden.

• #4   24. okt 2012 Jeg har en veninde som har en rigtig fin bøckmann til salg som ikke skal synes til 17000 hvis det kunne ha interesse. den er dog på sjælland. er til salg herinde.

• #5   24. okt 2012 Xenia - Jo, det er rigtigt. Men jeg har oplevet på adskillige trailere at det var sådan, selvom de var smurte. Jeg gav bare mit råd smiley

• #7   24. okt 2012 Tak for jeres svar smiley

Xenia - har du et link??

Luna & Bettemus - altid godt med andres indput, men jeg foretrækker bomme (de skal dog kunne justeres).

Generelt ser jeg efter traileren stand i det hele taget og har også planer om at tage kæresten (som er mekaniker) med, da han har bedre styr på alt det mekaniske i det. Sådan en ting, som at rampen er nem at åbne og lukke er rart - nogle traileren har nogle tonstunge ramper! puha!! :-9

Og ja, at låger, håndtag mm fungerer nogenlunde er et stort plus. smiley

• #9   24. okt 2012 Tænk på har du egentlig brug for den mere end det par gange i måneden

• #10   24. okt 2012 Det du skal være opmærksom på er:
    - bund - er der nogen form for råd både invendig og nedenunder
    - Siderne - Er der steder med huller eller noget, da det er en invitation til råd
    - lys - Virker ALLE lys
    - aksler og hvor der dækkende sidder på - Tjek for rust
    - dæktryk og stand, da det hurtigt kan blive dyrt at skifte dæk.
    - bremserne skal tjekkes (træk håndbremsen og kør mens den er trukket. Er der modstand, er de som regel okay).
    koblingshoved - ryg op og ned i traileren mens traileren er spændt for bilen og tjek om der er slør. tjek om der er rust.
    - Kør en tur i den og mærk om den kører jævnt.

- Skub og hop godt og grundtigt på traileren, inde i traileren osv.

Og så er det altid en god ide at tage ud og kigge efter regnvejr, da man så kan se om traileren er tæt smiley

Det var vidst lige det jeg kunne komme i tanke om pt.

• #11   24. okt 2012 Luna - ja, det er nemlig vigtigt at vide hvad man vil have. Også derfor jeg altid har lagt mærke til trilere når jeg lånt nogle - hvad kan jeg lide og hvad kan jeg ikke lide.

Haha - ja, jeg har prøvet at forklare kæresten at jeg egentlig har et behov for en trailer (men eftersom jeg selv betaler kan han jo være ligeglad). Hans ide om brug af trailer er jo kun til stævnebrug, hvilket kun er i sommerhalvåret. MEN jeg skal køre efter ridehus og mulighed for at ride i skov, så jeg låner mig til trailer 4-6 gange om måneden.... Så selvom man kan låne en gratis (hvis den er ledig) så ville det nu være skønt med en selv smiley

• #12   24. okt 2012 Tak mette - det var da en masse gode input. Mange af tingene er jeg obs på, men en ting som at se den i regnvejr havde jeg fx ikke lige overvejet.

• #13   24. okt 2012 Xenia - ikke nødvendigt med link alligevel. Jeg har fundet den smiley Og netop den trailer fandt jeg tidligere i dag og fik tilsendt billeder af Alice. Den ser nemlig rigtig fin ud, så har spurgt yderligere ind til den og venter på svar smiley

• #15   24. okt 2012 Jeg vil anbefale en cheval liberté ! Den er virkelig fantastisk! smiley

• #16   24. okt 2012 Ja det er lige nøjagtig Alice der har den smiley Held og lykke med at finde en super trailer. Jeg har før selv haft bøckmann. Nu har jeg en Humbauer som ligner bøckmann og jeg har været og er glad for begge.

Kommentér på:
Køb af trailer

Annonce