988 visninger
|
Oprettet:
Køb af trailer {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er.
Jeg står overfor nok at skulle have min egen hestertrailer for første gang nogensinde, hvilket jeg glæder mig meget over.
Jeg tænker lidt på om der er noget man bør være opmærksom på, når man tager ud og ser trailere? (det er brugte trailere jeg ser på, men trailere i fin stand da jeg ikke vil byde mine heste noget gammelt skrammel!).
Håber I kan være mig behjælpelige
okt 2008
Følger: 72 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 673
maj 2006
Følger: 137 Følgere: 145 Heste: 4 Emner: 32 Svar: 267
Så hvis du kender en mekaniker, eller lign., som ved hvad man skal holde øje med, så ta vedkommende med
maj 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 8 Svar: 40
maj 2008
okt 2008
Følger: 72 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 673
jan 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 27 Svar: 262
Xenia - har du et link??
Luna & Bettemus - altid godt med andres indput, men jeg foretrækker bomme (de skal dog kunne justeres).
Generelt ser jeg efter traileren stand i det hele taget og har også planer om at tage kæresten (som er mekaniker) med, da han har bedre styr på alt det mekaniske i det. Sådan en ting, som at rampen er nem at åbne og lukke er rart - nogle traileren har nogle tonstunge ramper! puha!! :-9
Og ja, at låger, håndtag mm fungerer nogenlunde er et stort plus.
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 2.846
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 62
- bund - er der nogen form for råd både invendig og nedenunder
- Siderne - Er der steder med huller eller noget, da det er en invitation til råd
- lys - Virker ALLE lys
- aksler og hvor der dækkende sidder på - Tjek for rust
- dæktryk og stand, da det hurtigt kan blive dyrt at skifte dæk.
- bremserne skal tjekkes (træk håndbremsen og kør mens den er trukket. Er der modstand, er de som regel okay).
koblingshoved - ryg op og ned i traileren mens traileren er spændt for bilen og tjek om der er slør. tjek om der er rust.
- Kør en tur i den og mærk om den kører jævnt.
- Skub og hop godt og grundtigt på traileren, inde i traileren osv.
Og så er det altid en god ide at tage ud og kigge efter regnvejr, da man så kan se om traileren er tæt
Det var vidst lige det jeg kunne komme i tanke om pt.
jan 2006
Haha - ja, jeg har prøvet at forklare kæresten at jeg egentlig har et behov for en trailer (men eftersom jeg selv betaler kan han jo være ligeglad). Hans ide om brug af trailer er jo kun til stævnebrug, hvilket kun er i sommerhalvåret. MEN jeg skal køre efter ridehus og mulighed for at ride i skov, så jeg låner mig til trailer 4-6 gange om måneden.... Så selvom man kan låne en gratis (hvis den er ledig) så ville det nu være skønt med en selv
jan 2006
jan 2006
jul 2008
Følger: 68 Følgere: 65 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 22
maj 2008
Køb af trailer