{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Køb af trailer {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Jeg skal ud og købe trailer, men ved ikke hvad jeg skal gå efter.
Jeg skulle kunne læsse en Dansk Varmblod på 165 cm. Når hun bliver bange slår hun med hovedet så den skal være så høj at hun ikke knalder hovedet op i loftet smiley
Det har ingen betydning om den er til én eller en to heste. Den skal være synet.
Hvilke prisklasse vil i sige den ville ligge i? Hvilken højde, længe og bredde skal jeg kigge efter? Og andre ting jeg skal være opmærksom på? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af trailer
  • Lone C
    Lone C Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 1
    #1   29. sep 2014 Der er nogle mærker som er højere (lidt) end andre mener bla chaval liberty har en med ekstra højde og lav læsse rampe - men de ligger ikke i den helt billige ende tror du skal regne med 30000 og op

• #2   29. sep 2014 Valgte selv at undgå trailer lavet af træ, da glasfiber holder bedre smiley jeg vil hellere ofre lidt ekstra for noget der holder.
    Man kan være heldig at finde en god glasfiber trailer til 25-30000, men så er den lidt gammel smiley

• #3   29. sep 2014 Humbaur maximus er 2,35 og rigtig rummelig... min hest er heller ikke glad ved lave trailere så min er lige blevet renoveret og hævet så den er standard 2,25 smiley

• #4   29. sep 2014 Prøv at læse denne her, det er lidt mere omfattende end som så. Der skal tages hensyn til længde/bredde mål passer til hesten. smiley

Mål i parentes er bredde/længde ved kørsel hvor hest står med hoved i kørselsretning. Angivet som mindstemål.

Voksne heste 1,75 m2 (0,7 x 2,5 m )
    Plage (6-24 måneder) 1,20 m2 (0,6 x 2,0 m )
    Ponyer (under 144 cm ) 1,00 m2 (0,6 x 1,8 m )
    Føl (0-6 måneder) 1,40 m2 (1,0 x 1,4 m )

Længde = stangmål x 1,5 Pladskrav

Tallene kan variere med højst 10 pct. for voksne heste og ponyer og med højst 20 pct. for plage og føl afhængigt af ikke blot hestenes vægt og størrelse, men også af deres fysiske tilstand, vejrforholdene og transportens sandsynlige varighed.
    Indvendig bredde på 240 cm er lig med stangmål på højst 160 cm ved hest placeres som sidevejs kørsel.

Kommentér på:
Køb af trailer

Annonce