15. mar 2008 Følger: 102 Følgere: 94 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 277
Et helt år efter opresionen. Knæ. {{forumTopicSubject}}
Idag er det et år siden jeg fik fjernet hele minisken og nyt forrest korsbånd.
I lokalbedøvelse. Ville ikke andet. Så også minisken blive fjernet på et fjernsyn.
Det startede med for 5 år siden at jeg var springgymnast og kom forkert over et spring også røg korsbåndet. Alle lægerne troede bare at det var en forstuning. Jeg vrækkede om 2 dagligt, mindst. Men det var ikke så slemt. Kunne gå efter 5 min igen.
Men så kom det med minisken.... Jeg var staldmester og styrede hele rideskolen i 3 år. (Er stoppet på den rideskole for lidt over et halvt år siden. Begrund af personlige oplysninger)
Når men. Så skulle jeg skrave sne væk fra cementbakken til møddingen. Så satte jeg min venstre ben på (det ben jeg havde fået slået korsbåndet med. Det skal lige siges at jeg ikke vidste en dyt om
At der var noget galt. Havde opsøgt mange læger og hospitaler før. Inden kunne sige noget).
Brag sagde det.... Det føltes som at have fået tyret en kæmpe hammer ned i knæet flere gange! Har aldrig oplevet så meget smerte før! Selvom jeg humpede på det andet ben i sneen. Så gjorde det forbandede ondt! Hold da kæft! Også var det lige inden kvadrille opvisningen..... So great. Det jeg havde ventet sygt langt tid tid og nu kunne jeg ikke være med!!!!.
Når men. Fik en kæmpe metalskinne på i 3 uger. ØV!.
Hvor var jeg ked....
Så for jeg en MR scanning. Der siger den så at det er mit korsbånd og minisk der er noget galt med. De ville have jeg skulle blive opereret lige inden sommerferien og ligge hele sommerferien i sengen. No way! Så blev jeg opereret D. 12/10-11. Kl. 9 om morgnen til kl. 12. Jeg var helt lam i benene. Ved nu hvordan dem som har lammede ben har det. Kæææmper for at løfte bare en tå. Men den rører jeg bare ikke!
Jeg blev lokal bedøvet. Var helt vågen og så hvordan de fjernede minisken. De brugte skruemaskine samt hamrede på mine knogler. Pyha...
Når men. Jeg var allerede hjemme halv 4 ;).
Men nu har jeg lige så løse knæ som før. Og skal have nyt knæ inden 15 år fordi jeg for slidgigt, fordi jeg ikke har min minisk. Har været til sindsyge dygtige læger som operere store fodboldtspillere og er venner med Michal Laudrup og jeg ved ikke hva.
Det er en sindsyg dygtig læge! Ingen klage til hende!
Stavefejl er gratis
Har i oplevet noget?
mar 2008
Følger: 102 Følgere: 94 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 277
mar 2008
Men blev rigtig først fremvist til Køge! PYHA!
En pony hvor det var meningen at jeg skulle tilride den. Dens ejers søn blev opereret af den læge jeg blev fremvist til, 9 gange om.
Derefter har lægen sagt at det ville være sjovt at åbne hans knæ og se hvordan det nu så ud. Jeg var helt måløs. Mange læger burde bare ikke være læger. Alle laver det ikke perfekt hver gang men...
Nu "bor" jeg næsten på sygehuset fordi jeg har næsten brækket alt på kroppen og jeg ved ikke hva jeg ikke har lavet :S. Rigtig mange dårlige læger....
mar 2008
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.289
Jeg har heller ikke andet end dårlige oplevelser med offentlige sygehuse..
Faldt engang for 3 år siden og slog mit knæ. Det viste sig at jeg havde ødelagt min slimstreng i knæet og fik den fjernet (På privathospitalet) det tog dem i alt 3 måneder og finde ud af hvad det var.
Hvilket er INGENTING i forhold til det offentlige! Et halvt år efter operationen faldt jeg på en trampolin og fik igen ondt i knæet. Lægerne i holbæk mente det blot var en forstuvning, og at det ville gå væk efter uger. Det gik kun lidt væk og efterfølgende har jeg været hos adskellige læger og hver gang fået en ny forklaring. Har prøvet gentoptræning i 3 måneder, som blot gjorde det hele endnu værre. Jeg fik af vide at jeg aldrig ville komme til at ride igen. Hvilket jeg så lige er begyndt på igen :).
Selvom jeg stadig har ondt, og lægerne stadig ikke kan finde ud af hvad det er.
Nu har jeg så givet op med lægerne og så længe det ikke chikanerer min ridning eller min normale hverdag (udover når jeg anstrenger mig ekstra eller tager en løbetur), så gider jeg ikke det danske læge system længere.
Det danske sygehus tænker på besparelser og ikke behandling, ifølge mig og min familie.
feb 2004
Følger: 60 Følgere: 26 Heste: 9 Emner: 86 Svar: 719
Det hele startede da jeg var 10-11 år gammel i idræt i skolen. Jeg blev skubbet og faldt ned på mit højre knæ, så det hævede sindsygt op. Jeg var ved lægen RIGTIG mange gange, hvor de troede det var en blodansamling. Efter lang tid, blev jeg opereret 1. gang hvor de fjernede 25% af min menisk osv, der var jeg omkring 11 år.
Mit knæ blev ved med at være lige så tyk som en fodbold efter mange måneder efter operationen. Så tog vi op til en anden læge på sygehuset, som sagde han ikke troede det havde noget med operationen at gøre men at han troede jeg havde leddegigt. Blev derefter sendt over til reumatologisk afd, og havde rigtig nok leddegigt. Kom i behandling, men det er aldrig gået helt væk i alle led..
Mit højre knæ blev ved med at gøre ondt, og en dag jeg var på arbejde, rendte en hest mig ned, og kunne derefter ikke bevæge knæet. Jeg kom på syghuset og de gav mig en akuttid til operation dagen efter.
Da jeg blev opereret fandt lægen ud af der var alt galt med mit knæ. Leddegigten (og slidgigt) har ødelagt det af. Fik afvide jeg aldrig måtte ride mere, og ikke lave andet end at ligge i min seng/sofa resten af livet da mit knæ ikke kan holde til det.
Derefter er jeg blevet opereret 9 gange i alt i knæet, så nu har jeg intet korsbånd, menisk, brusk osv tilbage, og mit knæ er 6-7 gange ældre end mig selv som lægen sagde.
Mit knæ er meget smertefuldt, men jeg går da endnu, og rider også, men det gør rigtig ondt.
Jeg går da endnu, men det er takket være min dejlige læge der har opereret mig 8 af de 9 gange jeg er blevet opereret, og han er også den eneste som har "licens til at stikke mig med binyrebarkhormon" og "licens to kill" som der så fint står i min journal Så det er KUN ham der får lov at røre mit knæ og andre steder hvis jeg skal have sprøjtet det ind.
Der er nemlig ikke mere at gøre for mig, end at jeg går så lang tid som muligt, inden jeg skal have nyt knæ. Og håber først det er om MANGE år, da hvis det kunstige knæ går løs på mig, kan jeg ikke få et nyt og så er der ingen anden vej end enten at gøre mit knæ stift eller få amputeret det.
Et helt år efter opresionen. Knæ.