Ondt i ryggen under ridning?! {{forumTopicSubject}}
Hej Hg!
Nu skal i høre.. Normalt siger man at det er sundt at ride, og det skulle styrke ryggen. Men jeg får endnu flere problemer når jeg rider - jeg har ikke redet ret meget det sidste års tid, og min ryg har aldrig haft det bedre mens jeg holdte pause. Nu er jeg så begyndt igen, og selvfølgelig skal min ryg have tid til at bygge muskler osv op igen. Men jeg synes bare at det er underligt?
Jeg er hybermobil, og det kan tydligt mærkes i mange af mine led. Udover det har jeg en del spændinger i ryggen, som jeg nok burde få gjort noget ved (har bare ikke pengene) - har også en skævhed i ryggen, men den skulle ikke betyde noget. Jeg har også ekstremt svært ved at sætte mig ordenligt tilbage i sadlen, jeg kan ikke få rettet ryggen op. Når jeg så har redet, så går jeg også foroverbøjet, fordi jeg ikke kan komme tilbage igen..
Jeg har ikke behandlet min krop godt, for har arbejdet rigtig hårdt gennem mange år. Men har i oplevet noget lignende, og hvad kan man evt gøre ved det?
Tak på forhånd!
okt 2008
Følger: 70 Følgere: 76 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.271
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
dec 2011
Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
Det var dog en nem beslutning for mig, fordi jeg ikke havde en anden hest i forvejen.
Håber for dig at du finder en løsning.
Ondt i ryggen under ridning?!