{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Ondt i ryggen under ridning?! {{forumTopicSubject}}

Hej Hg! smiley

Nu skal i høre.. Normalt siger man at det er sundt at ride, og det skulle styrke ryggen. Men jeg får endnu flere problemer når jeg rider - jeg har ikke redet ret meget det sidste års tid, og min ryg har aldrig haft det bedre mens jeg holdte pause. Nu er jeg så begyndt igen, og selvfølgelig skal min ryg have tid til at bygge muskler osv op igen. Men jeg synes bare at det er underligt?
Jeg er hybermobil, og det kan tydligt mærkes i mange af mine led. Udover det har jeg en del spændinger i ryggen, som jeg nok burde få gjort noget ved (har bare ikke pengene) - har også en skævhed i ryggen, men den skulle ikke betyde noget. Jeg har også ekstremt svært ved at sætte mig ordenligt tilbage i sadlen, jeg kan ikke få rettet ryggen op. Når jeg så har redet, så går jeg også foroverbøjet, fordi jeg ikke kan komme tilbage igen..

Jeg har ikke behandlet min krop godt, for har arbejdet rigtig hårdt gennem mange år. Men har i oplevet noget lignende, og hvad kan man evt gøre ved det?

smiley Tak på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i ryggen under ridning?!
  • #1   2. okt 2012 spar på noget andet og smut en tur til kiropraktor ! jeg har også døjet rigtig meget med ondt i ryggen , også når jeg red , og jeg valgte at gå til kiropraktor og blive løsnet der hvor jeg var låst og fik så nogle øvelser til at opbygge og smidiggøre de muskler jeg fik ondt i , det hjalp rigtig meget

• #2   2. okt 2012 Du skal sørge for at skridte meget når du varmer op,det varmer også din ryg op . Tænk over din opstilling når du rider, er jo de muskler der skal bygges op. Og så gå en god tur bagefter .

• #3   2. okt 2012 Jeg har en arbejdsskade i ryggen, og kan ikke holde til traven. Derfor har jeg valgt en alternativ løsning, nemlig en gangartshest. På den måde kan jeg nyde ridningen, på ligefod med alle andre, uden at få ondt i ryggen smiley
    Det var dog en nem beslutning for mig, fordi jeg ikke havde en anden hest i forvejen.

Håber for dig at du finder en løsning.

Kommentér på:
Ondt i ryggen under ridning?!

Annonce