{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Aflivning af hest - Godkendelse fra forsikring? {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg står i den situation at min hest skal aflives og har forsikring på ham så derfor skal deres dyrlæge godkende aflivelsen.
Så jeg ville høre om nogen har erfaringer med hvor lang tid der går inden forsikringen giver svar fra sig?

Hvis det kan hjælpe er hesten forsikret i Tryg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning af hest - Godkendelse fra forsikring?
  • #1   2. okt 2012 uha det kan tage flere måneder afh af hvad hesten fejler

  • #2   2. okt 2012 der går nok lang tid - især når det er tryg forsikring

  • #3   2. okt 2012 kan desværre ikk hjælpe på det punkt... men er da lidt i chok over at det kan tage så lang tid... hvad nu hvis hesten ikke kan vente på de får gjort det færdigt???

  • #4   2. okt 2012 Er selv i tryg og har min hest sygeforsikret,det har taget 3 mdr bare for at få den første dyrlægeregning tilbagebetalt,så du må desværre nok have en del tålmodighed.Er ked af at høre det med din hyp smiley

  • #5   2. okt 2012 Det lyder da helt absurt?
    - Tager det også så lang tid hvis hesten går og har ondt ?


  • #6   2. okt 2012 TS: os lige min tanke... det er da synd...

  • #7   2. okt 2012 forsikringerne vil helst slippe for at betale noget som helst ,så ja, hvis de kan trække den så gør de det. især tryg og first horse - enten skal du pine hesten eller glemme forsikringssummen smiley har selv dansk hesteforsikring, og de er heldigvis hurtige med pengene.

    men ja, du skal nok regne med omkring et halvt års tid måske.


  • #8   2. okt 2012 Jamen altså er sådanset ligeglad med hvornår jeg ser pengene, men er det ikke bare dem man skal vente på så
    Eller er det simpelthen bare fordi at dyrlægen inde fra Tryg ikke godkender aflivelsen før efter 3 måneder eller hvad?

    Det kan da ikke være rigtigt at en hest skal gå i smerter?


  • #9   2. okt 2012 Altså kender nu mange, der har fået hurtigt svar fra TRYG. Kan ikke nikke genkendende til at TRYG er langsomme om at udbetale uanvendelighed/livs forsikringen. Men det kommer jo an på hvad hesten fejler, og om der er noget hesten skal undersøges for inden der bliver noget godkendt. Der må stå i deres reglsæt hvor langtid der må gå, før du hører fra dem..

  • #10   2. okt 2012 har kun hørt skidt om tryg og first horse, såe..

    men jo, de vil have den igennem alt det de overhovedet kan komme på, førend de gir sig.. hvad har den været igennem af behandlinger indtil videre?


  • #11   2. okt 2012 Jeg havde tryk til min hest og dyrlægen sendte sagen ind som en hastesag og efter 5 dage havde vi den godkendelse vi skulle have. Og ud over det har jeg aldrig haft dårlige oplevelser med tryk forsikring, tror dog også at det kommer an på om man vil have forsikringerne til at tage livs- eller uanvendeligheds forsikringen, da hesten nærmest skal falde død om på stedet for at en livs forsikring dækker,
    Men hvis du ikke vil have at der går for lang tid så snak med dyrlægen om at de sender den som en hastesag smiley


  • #12   2. okt 2012 Har kun gode erfaringer med Tryg. Hurtige til at udbatale og ingen problemer i forhold til godkendelse af skader. Hvorledes er den forsikret? Liv / uanvendelighed / sygeforsikring?
    Du skal kontakte forsikringsselskabet og sende journalen fra dyrlægen til dem, så de kan vurdere sagen.


  • #13   2. okt 2012 Emilie det var ikke for at lyde økonomisk,det var det jeg lige havde oplevet og kan godt se det ikke havde noget med dit indlæg at gøre,det beklager jeg.
    Håber du får hurtigt svar smiley mvh Stine


  • #15   2. okt 2012 Jeg har haft flere heste forsikret ved Tryg og har ALTID fået hurtig respons både mht når jeg skulle have penge retur via sygeforsikringe, har endda oplevet flere gange at jeg har fået pengene fra dem, før jeg har skulle betale regningen!!

    Har fået udbetale uanvendelig på en af mine heste, der gik halvanden uge fra papirene var sendt ind fra dyrlægen til pengene stod på min konto.

    Man kan bare ringe derind for at høre, hvordan det ser ud med sagen?.

    Jeg har altid være MEGET tilfreds med Tryg og har aldrig haft problemer med dem overhovedet, tværtimod har de altid været MEGET behjælpelige smiley


  • #16   2. okt 2012 Jeg har MEGET dårlig erfaring med dansk hesteforstiking. havde en hest, som gik med mange smerter i LANG tid 9 mdr, vi valgt til sidst at aflive uden om forsikingen, da det var for snyd for dyret at lide

  • #17   2. okt 2012 Da jeg skulle have godkendt aflivningen af min gik der en uge så lå papiret i postkassen. Og det var hos tryg !

Kommentér på:
Aflivning af hest - Godkendelse fra forsikring?

Annonce