Modgang, på modgang, på modgang....... {{forumTopicSubject}}
Ih altså, hvor livet dog uretfærdig nogen gange.
Jeg blev i foråret sygemeldt med stress. Arbejds relateret stress. Jeg er i gang med uddannelsen til dyrepasser m. speciale i zoo. Jeg skiftede speciale i foråret og er rigtig glad for det.
Jeg er uddannet til marts måned 2013.
Under mit speciale skift, har skolen været yderst modarbejdende. Jeg snakkede med dem i Januar, hvor alt var i den skønneste orden. Jeg fik af vide, at jeg var blevet skiftet i deres systemer og jeg skulle ikke spekulere mere over det.
Til hingstekåringen i Herning møder jeg tilfældig min kontakt lærer fra skolen, som siger, at jeg ikke kan skifte speciale alligevel, og hvis jeg vil have en lille mulighed, så skal jeg selv snakke med det faglige udvalg. På det tidspunkt er der 1 uge, til jeg skal starte på skole, den skoleperiode, hvor man låser sig fast på et speciale, så jeg var jo fuldstændigt slået ud.
Alt var jo ordnet flere måneder før. Det havde de jo selv sagt.
Nu stod jeg med det hele selv. Min kontakt lærer, som har til den slags, ville ikke hjælpe. Jeg kontakter det faglige udvalg, som siger de skal bruge en læge erklæring. (jeg har dårlige knæ), jeg tager til lægen, betaler de 400 kr, for en læge erklæring, som de faktisk slet ikke ville give mig, da man ikke bruger sådan noget mere.
2 dage efter ringer en dame fra det faglige udvalg, som siger de slet ikke skulle bruge læge erklæringen, for det var ikke dem jeg skulle have fat i.
Det var skolen, som skulle beslutte om jeg kunne skifte speciale.
På det her tidspunkt er jeg startet på mit skoleforløb.
Jeg kontakter min kontakt lærer, og fortæller hende, hvad jeg fik af vide fra det faglige udvalg.
Hun bliver nærmest sur på mig og råber af mig, at det ikke kan være hendes hovedpine, at jeg vil skifte til zoo. Og hvis de lod mig skifte, så ville alle jo det.