Modgang, på modgang, på modgang....... {{forumTopicSubject}}
Ih altså, hvor livet dog uretfærdig nogen gange.
Jeg blev i foråret sygemeldt med stress. Arbejds relateret stress. Jeg er i gang med uddannelsen til dyrepasser m. speciale i zoo. Jeg skiftede speciale i foråret og er rigtig glad for det.
Jeg er uddannet til marts måned 2013.
Under mit speciale skift, har skolen været yderst modarbejdende. Jeg snakkede med dem i Januar, hvor alt var i den skønneste orden. Jeg fik af vide, at jeg var blevet skiftet i deres systemer og jeg skulle ikke spekulere mere over det.
Til hingstekåringen i Herning møder jeg tilfældig min kontakt lærer fra skolen, som siger, at jeg ikke kan skifte speciale alligevel, og hvis jeg vil have en lille mulighed, så skal jeg selv snakke med det faglige udvalg. På det tidspunkt er der 1 uge, til jeg skal starte på skole, den skoleperiode, hvor man låser sig fast på et speciale, så jeg var jo fuldstændigt slået ud.
Alt var jo ordnet flere måneder før. Det havde de jo selv sagt.
Nu stod jeg med det hele selv. Min kontakt lærer, som har til den slags, ville ikke hjælpe. Jeg kontakter det faglige udvalg, som siger de skal bruge en læge erklæring. (jeg har dårlige knæ), jeg tager til lægen, betaler de 400 kr, for en læge erklæring, som de faktisk slet ikke ville give mig, da man ikke bruger sådan noget mere.
2 dage efter ringer en dame fra det faglige udvalg, som siger de slet ikke skulle bruge læge erklæringen, for det var ikke dem jeg skulle have fat i.
Det var skolen, som skulle beslutte om jeg kunne skifte speciale.
På det her tidspunkt er jeg startet på mit skoleforløb.
Jeg kontakter min kontakt lærer, og fortæller hende, hvad jeg fik af vide fra det faglige udvalg.
Hun bliver nærmest sur på mig og råber af mig, at det ikke kan være hendes hovedpine, at jeg vil skifte til zoo. Og hvis de lod mig skifte, så ville alle jo det.
Jeg fortæller hende så, at jeg er berettiget, til at skifte speciale helt ind til 3. hovedforløb og det var der på det tidspunkt stadig 5 uger til.
Hun siger hun vil finde ud af noget.
Alle instanser kaster mig frem og tilbage og ingen vil tage ansvar for noget. Mit i det hele bliver min kontakt lærer sygemeldt på ubestemt tid. Og jeg får ikke tildelt en ny. De generer mig ikke, for jeg fik ikke så meget hjælp fra hende alligevel.
Det ender med, at jeg skriver til direktøren for skolen, som så endelig tager affære og indkalder til et møde.
Jeg tager min gamle far med, da jeg er fuldstændig ødelagt og har brugt ret meget energi på, at kæmpe med skolen i flere måneder.
Han starter med, at undskylde den behandling jeg har fået og skriver under på et stykke papir, at jeg nu er skiftet til zoo specialet. Dejligt!
Med til mødet er ham, der er studievejleder for dyrepasserne. Han begynder at snakke om mit tidl. arbejdsforhold, som ende knapt så godt og jeg gik ned med stress. Han presser på og jeg ender med, at sidde og tude.
Efter endt skoleophold, skal jeg starte i skolepraktik, da det jo er ret svært, at finde en praktikplads i zoo. Skolen siger de vil sende en ansættelses kontrakt og nogle andre papirer. Jeg modtager aldrig noget fra skolen og tager kontakt til dem mange gange.
Efter en måned får jeg en mail fra studie sekretæren, at hun kan se jeg ikke opfylder kravene, for at være i skolepraktik, da jeg ikke har meldt mig aktivt søgende. Koden til det skulle de have sendt.
Jeg forklarer hende, at jeg endnu ikke har modtaget nogen papirer fra dem, så derfor har jeg ikke kunnet gøre det endnu.
Hun lover at sende dem.
De kommer efter endnu en måned. I de 2 måneders tid har jeg kæmpet med dem, for overhovedet at få min løn udbetalt.
Da papirerne endelig kommet, kan jeg se, at jeg stadig står meldt til under det forkerte speciale.
Jeg kontakter studie sekretæren og gør hende opmærksom på fejlen, forklarer at der har været en masse bøvl, så det var nok bare en computer fejl.
Hun melder tilbage med store bogstaver og udråbstegn mailen, at det aldeles ikke var en computerfejl. For man kom i skolepraktik på det speciale, man har arbejdet med inden.
Jeg bliver sur og skriver tilbage, at den måtte hun tage med X (studievejlederen) og direktøren, for vi havde været til et møde, hvor det fald på plads.
Jeg finder efter dage i skolepraktik en zoo, hvor de gerne vil have mig i virksomheds forlagt undervisning. Jeg arbejder der, og skolen betaler lønnen.
Jeg fik aldrig bearbejdet min stress og pga. alt det her med skolen, kommer min stress væltende tilbage for fuld styrke i starten af august. Jeg går til min læge, som sygemelder mig.
Jeg er nu frisk igen, jeg har styr på det og vil gerne tilbage til den zoo, hvor jeg var. De vil gerne have mig tilbage og jeg har været rigtig glad for at være der.
Jeg kontakter skolen (som i øvrigt aldrig har svaret tilbage på mail, om at jeg sygemeldte mig med stress), i går og siger, jeg gerne vil starte på arbejde igen på Mandag ude i Y. De melder tilbage, at det var en dårlig ide, da jeg jo ikke skulle ud og have en dårlig oplevelse.
Jeg skriver tilbage, at jeg aldrig har haft dårlige oplevelser derude, tværtimod så har de hjulpet mig, mens jeg har været sygemeldt og skaffet mig en jobsamtale i en stor zoo, hvor de har en ledig elevplads. Og at jeg er rigtig glad for, at være ude i Y.
Skolen har nu lige meldt tilbage, at de fastholder, jeg starter i deres zoo på mandag.
What to do?
Jeg sidder med den største opgivende følelse i kroppen og har mest af alt lyst til, at sygemelde mig igen.
Skolen har ikke gjort andet end, at puste til min stress hele tiden.
Undskyld, det blev så langt, men måtte lige få det ud.
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.415
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.844
sikke nogle idioter
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 35 Emner: 31 Svar: 671
jul 2005
Jeg er så ked af det. Jeg håber sådan, at de giver sig.
Og samtidigt så tæller jeg dagene til jeg er færdig på Hansenberg. Aldrig har jeg mødt så ukompetente vejledere.
jul 2005
jul 2005
Specielt ikke, når de siger vi skal være aktivt søgende i skole praktikken, vi skal ud og finde os en elevplads, hvorfor skal jeg så tilbage til skolen?
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
jul 2005
Nadia: Ja, men har været vant til at klare mig selv, siden jeg var 16. Derfor er det lidt hårdt for mig, at skulle spørge om hjælp.
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
jul 2005
Det viser sig, at skolen (uden at oplyse mig) har opsagt mig I den zoo, hvor jeg har været i skolepraktik. De har jo troet, at jeg har været med inde over den beslutning, så de har ansat 2 nye frivillige, så der er ikke plads til mig nu. Dette finder jeg først ud af i går.
Herfter skriver jeg en mail til den skolepraktikansvarlige på skolen, hvor jeg beder om, at få et møde med ham, så jeg kan få en forklaring på, hvad der foregår. Jeg hører intet fra ham, men hertil morgen ha jeg modtaget 3 mails fra studiesekretæren, hvor der står. Hej Pernille. Jeg er blevet bedt om at sende dig dette.
Det er så en indkaldelse til et møde, hvor de truer med at smide mig ud af skolepraktikken.
Jeg har nu stor tudet i 45 min. med min stakkel far hængende i den anden ende af telefonen. Jeg kan slet ikke overskue, hvis jeg skal være i skolepraktik indtil marts måned næste år.
Måske længere, for der er ingen der reelt ved, hvornår jeg er udlært. Jeg har fået 4 forskellige datoer på, hvornår jeg er udlært. De svinger fra medio marts 2013 til oktober 2013.
Min modgang fortsætter åbenbart.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Jeg krydser fingre for, at du finder ud af det.
jul 2005
Tænk, hvis de smider mig ud af skolepraktikken, jeg har kun 5 måneder til min sidste eksamen.
Modgang, på modgang, på modgang.......