Pyha, en anstrengende nat. :/ {{forumTopicSubject}}
Lige så I kan følge med, så får I lige lidt baggrundsviden.
Min kæreste har denne her "lille" konge python i et terrarie. Den her slange fodrer vi med mus.
For, at holde det så billigt som muligt har vi selv musene i et bur, hvilket er fint nok med mig. Så længe de bliver i buret.
For en lille månedstid siden, da min kæreste er i Østrig, vælger de her mus, at stikke af. -.- Hvilke jeg først opdager, da jeg står op en Tirsdag morgen. Jeg er i forvejen en smule stresset om morgenen, så at skulle indfange alle de her mus, var ikke lige det, jeg syntes jeg havde mest tid til.
Jeg er ikke helt sikker på, hvor mange vi har, men mener jeg får fanget dem alle.
Det viser sig så den efterfølgende nat, at jeg mangler en. Denne ene, vælger, t være sporløst forsvundet, da jeg står op og vil fange den.
Og den er hverken hørt eller set siden.
Alt ser fint ud, da vi tjekker til både marsvin og mus, inden vi går i seng igår aftes.
Da jeg vågner kl. 03.34 og noget der skratter i vores soveværelse, bliver jeg en anelse bekymret. Af en eller anden grund, forventer jeg, at der er et eller andet uopdaget monster i mit soveværelse, så jeg får hurtigt vækket Sikker.
Han tænder lyset, kigger bag sengen, og jeg peger så den anden vej, med glæden i mit ansigt. Der sidder jo en mus.
Jeg udbryder: Nej, det er den som har været væk!
Sikker er lidt mindre glad og mener, det måske er den, men vil lige tjekke, at buret er som det skal være.
Her kommer det ubehagelige scenarie.
De har gnavet sig ud af buret.
Vi talte dem for 2 dage siden, hvor der var 17.
17 mus er nu fri i vores lejlighed.
Jeg sætter mig opgivende i sengen og har nærmest lys til at tude.
Jeg har ikke den store lyst til, at røre dem, tiltrods fr, at jeg snart er udlært dyrepasser m. speciale i zoo.
Men de bider. Vi har natal mus, som er rigtig nuttede og lugter ikke så meget, men hunnerne er ret arrige. Og det gør temmelig ondt, når de bider, og de giver ikke bare sådan lige slip igen.
Vi har nu her til morgen fanget ca. 13 mus. Og jeg kan IKKE høre de sidste 4.
Men jeg har fanget en af de ca. 13 mus, så jeg har tilladt, at klappe mig selv på skulderen.
Nu har de fået et midlertidigt bur, i form af vores kuglegrill.
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 50 Heste: 10 Emner: 4 Svar: 56
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 2 Svar: 406
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
God fornøjelse med musene
Natasja
mar 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 384
Apropos mus, så boede jeg for 5 år siden på anden sal i en boligblok og den ene aften sidder mig og manden i sofaen og ud af øjenkrogen ser jeg en mus. Jeg springer op af sofaen og prøver at overbevise manden om at der var en mus - han troede seriøst at jeg var blevet sindssyg, men jeg vidste hvad jeg havde set.
En time efter og efter at have endevendt stuen fandt vi stadig ingen mus - manden må virkelig have troet at jeg var bims..
Men nede bag radiatoren havde ci et mikro hul i gulvet og jeg siger til Bjarne at det må være der den kommer op. Han troede stadig ikke på mig men. Vi stoppede en handske i hullet..
Næste dag var der bidt hul i handsken og nu troede han på mig.
Musen kom dagligt op i stuen og kiggede efter brødkrummer, og jeg. Indrømmer også gerne at jeg tit lagde lidt ned til den.
Den var så sød, ødelagde intet og mit hjerte kunne ikke nænne at slå den ihjel.
2 måneder efter skulle vi flytte og der levede musen stadig.
Ja jeg ved det - mit hjerte er for stort
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 447
Slip slangen løs, så må den fange dem. HAHA
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.724
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 10 Emner: 82 Svar: 683
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
Jeg ved godt det er pinligt, når jeg arbejder i zoo. Haha .
Vi fandt 3 mere på badeværelset lige efter jeg havde skrevet herinde. De nåede desværre at smutte under vaskemaskinen. Men døren er lukket, dårligt vi ved hvor de er. Vi har sat 2 fælder op i gangen, steder hvor hunden ikke kan komme til.
dec 2010
Følger: 69 Følgere: 51 Heste: 7 Emner: 1 Svar: 33
jul 2005
Og jeg træner endda 2 rotter på mit arbejde, så jeg har faktisk ingen problemer med sådanne dyr. Men lige natal mus, dem skal jeg ikke for tæt på, når jeg ikke ved om det er en hun eller han.;)
Og jeg har intet imod, at vi har musene herinde, bare de er i buret.
Har det lidt skidt med, at vi mangler 4 endnu. Der er ikke gået nogen i fælderne, men selvom vi "bare" har dem som foder, så er de bare vildt nuttede, og vi passer godt på dem. De får et generelt sundheds tjek en gang imellem. Lige nu har jeg en ynglings mus. I know, det er lidt mærkeligt. Men dens aftegn sidder bare perfekt.
Den er heldigvis fanget igen.
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
jeg har gået på skole med en som havde mus i køkkenskabene..hver gang han opdagede en mus i skabet, sømmede han lågen til...så inden længe havde han ingen skabe i køkkenet der kunne åbnes
det kan man da kalde konfliktsky..
jul 2005
Pyha, en anstrengende nat. :/