{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Dansk Pas, når hesten i forvejen har udenlandsk? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Hvordan får jeg dansk pas, med de nye medicin sider som jeg skal have i, men når den har et udenlandsk pas i forvejen? smiley
Jeg har hørt noget med at jeg skal sende det til udlandet for at få de sider i, hvilket jeg ikke er meget for, da jeg er bange for, ikke at få det retur igen :s

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk Pas, når hesten i forvejen har udenlandsk?
  • #1   20. jul 2012 Den skal afsted, desværre... Prøv dog at høre hos Landskontoret. Jeg fik en tillægssedel fra dem med ejerskifte der ellers skulle være registreret hos hovedstambogen, så jeg kunne lave konkurrencepas hvis jeg ønskede.

• #2   20. jul 2012 Ring og hør Landscentret ad hvad du skal/kan gøre..

men tror du skal sende passet til udlandet, de kan vist ikke lave to pas på samme hest...

• #3   20. jul 2012 Nu var der medicinsider i Jamiros pas da jeg købte dem, fordi tyskerne begyndte med det lang tid før vi gjorde, men havde han manglet, så skulle jeg have haft sendt det til Tyskland for at få dem i, det fik jeg at vide da jeg ringede ind til landskontoret.

Hesten skal, så vidt jeg kunne forstå på dem, beholde det pas den har fået i udlandet, og kan ikke få et dansk pas hvis den har f.eks. et tysk i forvejen. Men jeg ved ikke om det gør en forskel når det er en hest i et avlsforbund.

• #4   20. jul 2012 Træls smiley
    Det skal nemlig helt til Holland, så det skal på en lang tur, både frem og tilbage smiley

• #6   20. jul 2012 Ja, desværre, men der er vist ikke så meget at gøre ved det /;

• #7   20. jul 2012 Øv øv Ida smiley Vi må bare kopiere siderne og få sendt det afsted smiley
    Men mange tak for svarene smiley

• #9   20. jul 2012 Nej, tror desværre det er hele passet der skal sendes afsted, men jeg ville bare kopiere de vigtigere sider og gemme dem herhjemme, i tilfælde af at passet blev væk i posten smiley

• #10   20. jul 2012 I kan sende det rekommenderet eller med afleveringsattest.
    Så har I bevis på det er sendt.
    Men ja - det skal desværre til Holland for at få de rigtige sider i, hvis de ikke allerede er der ..

Jeg havde selv en holstener, hvis pas skulle have været i Tyskland, men han blev aflivet inden kravet ...

• #11   20. jul 2012 Det har jeg aldrig hørt om før, det rekommenderet, og afleveringsattest, hvordan sørger man for det?

Er ked af høre at den skulle aflives smiley

• #12   20. jul 2012 Det er noget du betaler ekstra for ved postvæsnet .. Så har du bevis på at du har sendt det, og at det er værdi.

Tak.

• #13   20. jul 2012 Det er ikke noget problem med de udenlandske EU forbund. Vi har mange heste og dermed mange pas og deraf en hel del Tyske bla. Og det er absolut problemfrit - de skal blot sendes anbefalet til modtager med præcis skriftlig angivelse af, hvad der skal ske med passet eller papirerne.
    Lionell DVH 571 fik for eksempel sit Tyske hestepas fra Holstener Verband helt, helt problemfrit og egentlig med ret hurtig ekspetidition. Ligesom jeg har en tysk statspræmie hoppe fra Hannoveraner, der skulle have opdateret, det var også totalt problemfrit. Sålænge som hesten er korrekt ejerskiftet i sit moderforbund. Her er det nemlig ikke nok, at kun ejerskifte i Danmark - det er ikke gyldigt ejerskifte udenfor Dk.

• #14   21. jul 2012 Jeg ved ikke da med ejerskifte fra Holland til Danmark, da jeg købte ham af hestehandler dengang..
    Men eftersom han havde passet, må han jo have nogle papirer også fra dengang må jeg håbe :s

Kommentér på:
Dansk Pas, når hesten i forvejen har udenlandsk?

Annonce