1.658 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Dårlige sygeplejersker :-( Dårlige sygeplejersker :-(

Ligger indlagt på ridshospitalet på 2. med en 3. gradsforbrænding. Og bliver mere og mere chokeret over nogle er personalets opførsler. Prøver at være positiv igennem det her og ikke lade mig gå på af alt sådan noget, men synes at det er lidt svært.
Første problem var at jeg ikke var smertedækket og at de nægtede mig smertestillende fordi jeg havde fået to pamoler (mod et brandsår!!).. havde så mange smerter at jeg ikke kunne holde ud at være i min egen krop.

Et par dage senere havde jeg ikke fået frokost (fordi personalet ikke har fortalt køkkenet at jeg er vegetar) og jeg blev derfor ved 4 tiden ret sulten og bad om en skål suppe og et stykke brød. Men det gad sygeplejersken i hvert fald ikke at lave til mig fordi at der kun var en time til aftensmaden. Endte med først at få min aftensmad næsten to timer senere.

Er så blevet opereret og efter operationen måtte jeg ikke selv gå så blev kørt rundt i kørestol hvis jeg skulle på toilettet eller børste tænder. En sygeplejerske kørte mig over til håndvasken så jeg kunne børste mine tænder og gik så ud af lokalet. Hun kom først tilbage 40 min. efter. Det gjorde så forfærdeligt ondt at sidde oprejst og det begyndte at pible ud med blod fra mit fornyligt opererede sår. Med så meget blod at en helt serviet blev total gennemvæddet. Kørestolen var fastlåst og placeret sådan så jeg ikke kunne komme over og ringe efter hjælp med klokken.
Der var også en dag hvor jeg lå uden tøj på fordi at mit sår skulle have luft. Min papfar ville komme på besøg den dag så bad ovenstående sygeplejerske om at sætte sådan et "bur" over mig hvor de så lægger et lagen over så man er tildækket. Hun satte buret over mig og kastedet lige hurtigt lagnet op så det dækkede hmm måske 1/4 del og så gik hun igen og kom ikke tilbage da jeg råbte efter hende.
Og idag overhørte jeg en samtale hun havde med en patient, hvor hun højlydt stod og brølede om at "perkere skal bare tage hjem til deres eget land og de lever jo fanme af at få børn". Der var ingen skam i det, alle kunne høre hende. Det må man da ikke når man er ansat sådan et sted her??

Jeg er meget rystet over at sådan nogle ting kan finde sted på et hospital. Man føler sig behandlet som en genstand som ikke har et liv eller følelser, og det er meget svært at have med at gøre når man ligger og er rimelig hjælpeløs smiley Har overvejet at sende en klage ind når jeg er udskrevet. Er normalt ikke den type som klager over alting, men sådan nogle ting burde ikke finde sted og der er mange andre fremtidige patienter som vil blive udsat for lignende. Måtte lige ud med det, er meget frustreret. Undskyld længden

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlige sygeplejersker :-(
  • #1   2. jul 2012 ligger indlagt på rigshospitalet på 2. uge*

• #2   2. jul 2012 Og så skal det lige siges at jeg igennem alt det her har været sengeliggende, så har på ingen måder kunne gøre noget selv, har været 100% afhængig af personalet mht til alt

• #3   2. jul 2012 Sikke en grim oplevelse :(( Du må have en læge tilknyttet? Har du snakket med ham/hende? Det kan jo ikke passe, du skal finde dig i sådan en inkompetent sygeplejerske!

• #4   2. jul 2012 Det var da rystende!! smiley

• #5   2. jul 2012 Kender godt dine "klager" og selvom personalet har rygende travlt er det ingen undskyldning.
    Har du ikke et "kald" så du kan ringe på personalet? også på toilettet!
    Tit har de mindre travlt om natten, måske du skulle snakke lidt med en personale i den sene aftentime om hvordan du har oplevet det og bede om det bliver ført i journalen, det er ikke en klage, men de vil blive opmærksomme på hvordan du har det.
    En anden ting er at det er assistenter der skal hjælpe dig med personlig pleje, hèr har du chancen for at skue dagvagterne og hægte dig på èn . Sørg for at være klar så godt du kan og husk det hele på en gang, det gør dig til en superpatient.
    Kan godt forstå dig, få evt. hjælp af dine pårørende til det videre forløb.
    mvh merete

• #6   2. jul 2012 Sygeplejerskene har virkelig til tider været ubehagelige så jeg vil helst bare vente med at sige det til nogle til jeg er udskrevet. Er bange for at nogle af dem måske kunne gå hen og blive mere ubehagelige hvis de vidste at jeg har klaget.
    Det er selvfølgelig ikke hele personalet som er sådan, men en del af dem kan være ret "bitchede"..

Jeg har spist the ud over mit lår og lyske. Det var lige akkurat kommet af kedlen. Og jeg var godt snaldret da det skete så istedet for at skylle med koldt vand med det samme gik jeg op for at sove smerterne væk. Noget af det dummeste jeg nogensinde har gjort!! smiley

• #7   2. jul 2012 Du skal ikke være bange for en snak med dem om dine problemer, du udlevere ikke nogen og det er den eneste måde at de kan gøre det bedre.
    Hvis nogen er stride, så lad som om du er døv, så siger de det nok en gang til, men pænt. Desværre er det tegn på stress når plejepersonalet snerre og er stride.

• #8   2. jul 2012 Merete: Jo, men det var desværre ved håndvasken på min stue at jeg var blevet placeret. Jeg har godt tænkt på at tage fat i en af de sygeplejerske som jeg godt kan lide, men er stadig lidt bange for om det kunne gå hen og få lidt konekvenser for mit ophold her. Nogle af dem er direkte ubehagelige at snakke med eller være i rum med.

Har hørt noget om at den her afdeling engang var en af landets bedste og mest eftertragtede arbejdsplads. Men det ændrede sig ligepludselig og idag kan ingen lide at være her. Tænker de har fået ny ledelse. Derfor tror jeg også det er vigtigt at jeg "klager" når jeg er kommet ud, så de blive rmere opmærksomme på det. Det er ikke en decideret klage. Min onkel har givet mig en formular jeg skal udfylde, ved ikke præcis hvad forskellen på den og en klage er, men der skulle vidst være en forskel

• #9   2. jul 2012 En snak med god sygepl. er ikke en klage! Og det får ikke konsekvenser for dig, tværtimod .Ved at morgenmøder mellem pers. har positiv virkning for dem der er for stride, uden navne nævnes så ved de det selv.
    Den du skal udfylde er tids nok når du er kommet hjem og har det på afstand.

• #10   2. jul 2012 Overvejer det meget, skal være her en lille uge endnu så det kunne være rart hvis det blev en behagelig tid. Er du selv sygeplejerske?

• #11   2. jul 2012 synes du skal tage kontakt til patientklagenævnet med den oplevelse og hvis jeg var i dit sted ville jeg tage kontakt til øverste leder på afdelingen og klage over den sygeplejerske

• #12   2. jul 2012 Det lyder sørme ikke rart.

Jeg har lige været indlagt på rishospitale i 1 uge på 7. etage (kæbe kirugi) og jeg har absolut kun godt at sige, de var søde og venlige alle sammen!

• #13   2. jul 2012 Det er også en dårligt fungerende afdeling jeg er på. Har hørt det fra to andre sygeplejerske jeg kender nu. Det er efter de har fået ny ledelse sådan som jeg forstår det. Skide ærgerligt sådan noget, det må heller ikke være sjovt at være ansat her, hvis der generelt er en lidt trykket stemning

• #14   2. jul 2012 Jeg synes du skal klage! Bliver helt sur og ked af det på dine vegne smiley Det kan godt være det ikke er den bedste arbejdsplads, men det er altså ikke din skyld de har fået en ny og dårlig ledelse og man er i forvejen sjældent indlagt på hospitalet på noget muntert grundlag, så et personale som det du beskriver, må være rigtig svært at skulle finde sig i.

• #15   2. jul 2012 Nu er jeg selv på den anden side, nemlig i kitlen som social og sundhedsassistent smiley
    Mht klokken, så spørg evt sygeplejesken, hvor klokken er, så du kan ringe når du er færdig smiley
    En kørestol skal kunne åbnes af brugeren - hvis ikke du er blevet introduceret til den, så spørg sygeplejesken, jeg er næsten hundrede procent sikker på den er ved dine forhjul.

Hvis jeg var dig ville jeg snakke med en af dine 'gode sygeplejersker', for det vil ikke ændre din pleje, det handler jo også om at mennesker skal kunne sammen smiley når du bliver udskrevet, så skal der holdes en udskrivningssamtale, hvor du kan komme med feedback til plejen - her kan du fortælle dine oplevelser omkring episoden med sygeplejerskens ubehøvlede sprog. Husk også at du ikke bare skal sige ja og amen til den samtale, for den er til så vi kan forbedre os smiley

• #16   2. jul 2012 Først og fremmest - rigtig god bedring! Jeg er rigtig ked af at hører at du skal opleve ALT det samme tid med at du i forvejen har det rigtig dårligt pga. af brændsårene.

Selv kan jeg fortælle at jeg overvejer at skifte karrierer, og uddanne mig til sygeplejerske - udelukkende på baggrund af de oplevelser jeg fik med sygehusvæsnet og dets sygeplejerske, nogle uger tilbage, hvor min mor stadig var indlagt. Her blev man nemlig behandlet så dårligt at man skulle tro det var nok. Derfor aggerede jeg sygeplejerske for min mor, og den anden dame som var indlagt på samme stue. Jeg hentede mad til dem, hjalp dem ud på toilettet, og sørgede for at de fik hjælp hvis de var i smerter. Begge lå på neuroisk afdeling, og var derfor begge blevet skadet i hjernen af deres sygedomme, hvilket resulteret i at ingen af dem kunne gå eller stå. Men personalet var underbemandet al den tid min mor var indlagt, og der var derfor stort set ingen hjælp at hente.

Men der var mange ubehagelige oplevelser da min mor var indlagt. På et tidspunkt skulle min mor have drop. Hun fik det 3 gange om dagen, og det tog rigtig lang tid når hun fik det. Og hun måtte ikke bevæge sig ret meget når hun havde det i, så hun kunne hverken sætte sig op eller komme på toilettet når det var i. Når droppet var færdig, skulle hun have saltvand igennem. Det tog kun et par minutter. Hun spørger så den sygeplejerske som sætter det i, om hun bare skulle ringe med snoren når saltvanden var færdig (da de ofte glemte at fjerne den igen - og dette var aftalen med flere af de øvrige sygeplejersker) - da hun ingen mulighed havde for at komme på toilet eller andet mens den sidder i. Sygeplejerske svarer så "Nej det må du ikke! For jeg skal på toilettet, og så bliver jeg bare stresset hvis den ringer!", hvorefter hun gik. Det skal siges jeg IKKE var ved min mor den eftermiddag, da jeg var nødt til at tage til et møde i forbindelse med en eksamen. Hun blev glemt, og måtte ligge og holde sig i over en time.

Derudover var der flere af sygeplejerskene der ikke kunne finde ud af at sætte droppet til (i en maskine), og det endte ud med at jeg 4 ud af 5 gange måtte sætte apperatet op for dem (jeg lærte det nemlig efter første gang jeg så hvordan man gjorde). Det syntes jeg bare ikke er i orden.

Sidst men ikke mindst, syntes jeg det er kritisabelt at en sygeplejerske ikke sætter sig ned til en patient der græder af smerte og frustration, og holder patienten i hånden, eller i det mindste yder en eller anden form for støtte, og empatisk venlighed... Nej i stedet stod de fleste sygeplejerske blot og gloede på flere meters afstand hvis de blev mødt af denne situation, og selv om de sagde ting som "så så det skal nok gå", kunne man se på deres kropssprog, og udtryk at de var skide ligeglade...

Jeg kunne blive ved med at remse den forsømmelse op, som min mor blev mødt af...

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 444
    #17   2. jul 2012 Da min mor blev såret i Afganistan blev hun også indlagt på Riget, da hun kom til DK, da sårede soldater skal indlægges der pga. karantæne. Efter den oplevelse har vi fået et ordsprog hjemme hos os, der hedder at vi sagtens kan forstå, at folk bliver syge og dårlige på Riget. Sikke en ringe behandling både under og efter!

Rigtig god bedring til dig!

Kommentér på:
Dårlige sygeplejersker :-(

Annonce