Piskesmæld? Piskesmæld?
Igår da jeg var til undervisning på Coco, så trænede vi lidt galopbomme.. Det gik fint, men så tog fanden ved hesten, og det resulterede i at han ''faldt''.. Jeg ved ikke helt nøjagtigt hvad der skete, men han må på en eller anden måde være faldt lidt forover (dog uden at komme helt ned) og så have rejst sig hurtigt op, for jeg fik i hvert fald et ordentligt ''piskesmæld'' .. Først kunne jeg kun mærke at det gjorde lidt ondt i nakken, men så da jeg hoppede af ham efter timen, så kom hovedpinen og alle smerterne.. Iaftes og i nat kunne jeg slet ikke finde ro til at sove, pga nakken.. Vildt øv!
Men idag, der er der kun lidt hovedpine og knap så mange smerter - kan det være et piskesmæld jeg har fået og skal det undersøges hvis det bliver ved?? Og hvilke ting burde jeg holde mig fra lige pt?
Gider ingen kommentarer om at det er uforsvarligt at ride galopbomme hvis hesten pludselig mister balancen/benene pga det.. Det var EFTER bommene at han lige fik sine små retarderede momenter, og vi klarede dem bagefter igen uden at han faldt.. Men det er første gang vi prøver det sammen, såå..
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 427
Men jeg vil sige lad være med at bøj hovedet bag over. Og ellers er der ikke så meget du kan gøre.,. Det eneste lægerne kan gøre er, at scanne din nakke og se på knoglerne, og det lyder ikke umiddelbart som om, du har brækket noget.. MR-scanning kan de jo også lave, men det gør de som regel kun, hvis smerterne fortsætter, fordi det koster en krig at lave sådan en scanning...
Så hvis det var mig ville jeg bare vente lidt, men tag endelig til lægen hvis det ville gøre dig mere tryg!
Jeg undskylder for stavefejl
nov 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 237
Jeg har piskesmæld, og med forsikringen har det været MEGET vigtigt at jeg blev tjekket med det samme. Havde jeg ikke fået konstateret piskesmæld med det samme efter ulykken ville jeg ikke kunne få en krone. De smutter udenom alt. Så derfor tænkter jeg det er godt fo en god ordens skyld at blive tjekket.
Men jeg tror mest det er "slaget". Dine muskler har jo kæmpet for at beskytte din krop, så de er jo nok meget ømme nu, og kan foresage ´mange smerter.
jan 2005
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 297
Jeg har oplevet det samme engang. Ro og smertestillende... er vidst den eneste kur...
Men få det tjekket af lige vel...
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.875
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.707
Piskesmæld?