{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Nye dæk på trailer - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal på en eller anden måde have skiftet to af dækkene ud på min hestetrailer, men jeg er virkelig bare helt blank på det område. Jeg ved at dækkene skal være af typen 170/70r13 82t, men jeg aner ikke hvor man køber dem billigt og hvordan de skal skiftes - skal man ikke også hve fælge med?

Ellers skal jeg finde en der kan gøre det for mig - altså en automekaniker eller noget? Og går kører man bare ind og siger 'hej, jeg skal have skiftet dæk' eller hvad?

Ha' en god dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye dæk på trailer - hjælp
  • #1   27. maj 2012 Kør ind til et dækcenter, for størrelsen alene er ikke nok.. Det skal også være dæk, der er godkendt til den korrekte belastning...

  • #2   27. maj 2012
    En alm. mekaniker værksted kan sagtens lave det hele for dig og bestille nye dæk - som michael siger, er det ikke alm. dæk i den størrelse, men dem der kan holde til den tunge vægt.

    Vil råde dig til at ringe til et værksted og bestille tid smiley


  • #3   27. maj 2012 Okay tak. Men da de to dæk der skal skftes er flade, kan jeg så godt køre ned med traileren til en mekaniker?

  • #4   27. maj 2012 Så skal mekanikeren ihvertfald bo MEGET tæt på.. Du risikerer at ødelægge fælgene ved at køre med flade dæk, og lovligheden i det er også forsvindende lille, da den jo ikke kan bremse ordentligt på de flade dæk.. Ligeledes risikerer du at dækkene går i stykker, og flyver af i bidder undervejs, hvilket kan ramme andre i trafikken..

    Har den fået skiftet de 2 af dækkene, siden det kun er 2, du skal have skiftet?

    Men ellers så løft traileren op, skru hjulene af, og klods den op mens du er afsted med hjulene ved en mekaniker. Husk at fortælle at det er til en hestetrailer, så du får monteret den rigtige slags, med den rigtige tilladte belastning..


  • #5   27. maj 2012 Micheal B: Ja det er kun to af dækkene der er punkteret. De to andre har det fint.

  • #6   28. maj 2012 Så klods den op, og pil hjulene af, og så ned til mekanikeren med de 2 flade hjul. smiley

Kommentér på:
Nye dæk på trailer - hjælp

Annonce