Hest i trafikken? {{forumTopicSubject}}
Hej HG-ere
Jeg var ude og ride tur på en dejlig pony i dag. Vi har tidligere redet den tur, vi red, dog sammen med en anden. Ponyen var utrolig nysgerrig og alt skulle undersøges, kigges på og hoppes af - dog kun i sæt, hvor han 'stivner' og stopper op. Da vi var på turen med den anden hest var der intet.. vi rider ned omkring en sø, hvor der er et par broer, som man skal over. Den første går forholdsvis godt, anden måtte jeg hoppe af og trække ham over efter lang tids overtalelse fra ryggen af.. ved godt at det var forkert at give op der. Et par andre steder var jeg også nødt til at hoppe af og trække ham forbi, for at vise ham at det ikke var farligt..
Vi sidder så videre og når op til en lettere trafikeret vej. Jeg kommer op på ham igen og vi rider videre langs vejen.
Op af en sidevej kommer en lettere 'gejlet' sort vw passat.. han accelerere voldsomt, men da ponyen ikke reageret på hans 'provokation' vælger bilisten at lave hjulspin lige ved siden af os.. Kun et lille piv fra hjulene, men stadig nok til at få ponyen til at sætte en lille smule. Langt fra hvad bilisten havde håbet på jo..
Men hvad sker der for folks respekt?
Det kan jo gå grueligt galt med sådan en hest.. men skal der ikke også være plads til os? Eller er vi selv 'uden om' de provokationer der kommer fra diverse bilister eller andet?
Ved at det blev lidt langt.. men skulle lige ud med det
Mvh
Natascha.
mar 2007
Følger: 140 Følgere: 82 Heste: 27 Emner: 20 Svar: 264
og syntes det er fuldstændigt respektløst!
nu har jeg for det meste redet på ældre trafikvandte heste, men får snart min unghest hjem fra ridning, og hun giver et spjæt bare en coladåse bliver åbnet.
folk tænker sig ikke om, det kunne lige så godt være en unghest der var ved og blive gjordt traffikvandt, og den ville så være skræmt for livet, og man har en ødelagt hest.
syntes der bør laves nogle særlige regler om heste i trffikken.
der er nogle der kører rigtig stærkt forbi hesten, og det bliver jeg sur over, men så er der ogaå dem der, kører i snegletempo bagved hesten, indtil man drejer eller de kan komme forbi, og dette forvier hesten endnu værre, så syntes der burde værre en regel om hvor stærkt man må kører forbi en hest, og at der ikke bremses eller dyttes i nærheden. dette er jo livsfarligt for rytteren:)
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.342
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.551
nov 2004
Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.349
- jeg har selv lige bestået teoriprøven i april. Man skal give god afstand og holde farten når man kører forbi en ekvipage
jul 2007
og som Sasha siger: ingen horn ved heste.. skal selv til teori prøve lige om lidt
aug 2008
Følger: 120 Følgere: 118 Heste: 3 Emner: 249 Svar: 737
mar 2007
Følger: 140 Følgere: 82 Heste: 27 Emner: 20 Svar: 264
syntes bare at folk virkelig skal vidde at det altså er alvorligt, hvad ville de gøre hvis hesten stod i vejret, og rytteren kom alvorligt til skade?
har selv prøvet og ride på en trafikeret vej, hesten var trafiksikker.
og så kom han lige et skridt ud mod vejen fordi han skulle udenom en vejpæl.
og så var der en bil bag os der bremsede så det hvinded, hvilket ikke var nødvendigt, og min hest blev selfølgelig forskrækekt, og så dyttede idioten kraftedme af os, så min hest stak i løb, og det tøg noget tid at få ham stoppet, han fik da et kæmpe chok den lille hest.
så er man da en idiot, hvis man dytter af en hest. det gør det hele meget værre
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Det kunne jo lige så godt være en nervøs hest man var ved at gøre vant til at ride ture. Hvis det var min egen var han sgu vendt på en femøre, tror jeg, og så var det endt galt.
Enten ved de bare ikke hvad heste bliver bange for, eller også er de bare nogle idioter der synes det er ''sjovt'' at se andre stå i en ulykke eller lign.
Det er ihvertfald et fjols der kan finde på sådan noget!
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 35
jul 2007
Og de må for min skyld også gerne holde den fart, men med god sideafstand, ja..
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
jul 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 287
sep 2008
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 330
jeg har selv en rigtig øv oplevelse med sådan noget... dog ikke på hesteryg.. men med min lille (på det tidspunkt nyfødte) søn... vi var ude og gå en tur og han sov i barnevognen... og de her fjolser i bilen blev ved med at kører forbi med hornet i bund... tror de kørte forbi os ca 7 gange... hvad sker der li for den slags mennesker altså... suk...
Hest i trafikken?