{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Sikker i trafikken med hest {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er en af dem der gang på gang har været ude for at der ikke vises hensyn, trods at jeg har en trafikker pony og holder mig til sikkerhedsrådets anbefalinger....hvad gør man så.....jo, jeg har taget mig sammen og skrevet til sikkerhedsrådet og forespurgt om der er mulighed for en kampagne omkring sikkerheden for både bilist og hest på vejen.

Jeg har også skrevet til TV2 i håb om at de vil bringe et indlæg omkring det. Det er forår nu og vi er nok mange der gerne vil kunne ride os en tur i naturen og kunne føle os lidt mere sikre.

Så nu må jeg jo så se om der er nogen der vil lytte til mig og hjælpe med at lære den danske befolkning hvordan et møde mellem hest og bilist gøres bedst. Synes aldrig der er kampagner omkring os ryttere.

Jeg har fået svar fra TV2 om at mit forslag til indlæg er videresendt til journalisterne, men man ikke kunne love mig at indlægget ville blive sendt.

Hvis der er andre end mig, der vil prøve at gøre en forskel, så skriv til Nyhederne på TV2, med forslag til dette indlæg. Og evt. også til sikkertrafik.dk om de vil lave en kampagne om det.

Hvis vi løfter i flok, kunne det tænkes at vi bliver hørt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikker i trafikken med hest
  • #1   6. apr 2009 godt initiativ smiley

• #3   6. apr 2009 Jeg har skrevet til TV2 på følgende link.

http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=24

Valgt nyhederne.

Jeg skrev følgende til dem:

Nu er foråret kommet og vi er mange ryttere der tager vores heste og rider en tur
    langs vejen nu, men som altid møder vi utrolig mange bilister der ikke viser hensyn
    når de passer os med vores heste. Efterhånden er vi blevet overset af befolkningen
    og betragtet som en irriterende faktor på vejen og bliver behandlet derefter, det
    synes vi ryttere er meget forkert og farligt i fremtiden. Heste er dyr og kan kun
    styres til en hvis grænse, trailere der hopper bag en hurtigkørende bil og folk som
    synes det er sjovt at køre op bag en hest og trykke hornet i bund udsætter os for
    stor fare, da vi ikke kan styre hestens reaktion på denne opførsel.

Er det muligt at man i nyhederne kunne lave et indlæg omkring bilister og heste på
    vejen?
    Hvordan kan man i fællesskab gøre det mere sikkert for begge parter.

• #4   6. apr 2009 super intiativ!
    vil meget gerne sende, må jeg få en kopi af dit sendte brev, samt en email-adresse?

• #6   6. apr 2009 super initiativ smiley

Jeg vil dog lige fortælle om en super oplevelse jeg havd forleden dag i trafikken, min lille 3års hoppe står på en stille og rolig veje dag er der en dele marker der og det betyder at i øjeblikket er det er del traktor på vejen. jeg var ude og trakke en tur på vejen med hende der er en ok græs rabat og flere steder god mulighed for at komme langt ind i siden, der kommer så en meget stor traktor med gyldevogn på, jeg finder et sted hvor jeg kan komme langt ind og står og snakker og beroliger min lille pige, føreren kunne se min hest ikk var helt tryg og tog farten helt af og trillet bare stille og roligt forbi, jeg var simpelhen så glad da min hest jo så fik en rigtig god oplevelse. (hun er ikke bange for biler) så hun skal helt sikkert nok få det lært.

desuden sys jeg at mange rytter er dybt uforsvarlige når de færdes i trafikken, har flere gange oplevet en hel flok på op til 8-10 rytter gollopper midt på vejen og bestemt ikk vise hensyn til andre trafikanter.

• #7   6. apr 2009 Brevet er det der står lidt højere oppe sammen med linket.

OG TUSiNDE TAK for hjælpen.

• #8   6. apr 2009 god ide,men....
    Syns ikk man kommer ud til dem det skal henvende sig til. Jeg mener at det er unge mennesker der ikk viser hensyn ældre mennesker sætter som regl farten ned og viser hensyn.
    Tror en fyr på de 20 ville være ligeglad med et indslag i TV. men der er sikkert en masse "ældre voksne" der ikk er klar over at man skal vise hensyn, dem vil et TV indlæg nok virke på men den store part af synderne får man ikk fat i.
    Men har ikk selv et bedre forslag så syns måske ikke jeg kan tillade mig at være negativ men ..

• #9   6. apr 2009 Super oplevelse, dem kan vi godt bruge mange af og ja, der er bestemt også ryttere der bør lære at begå sig i trafikken.

• #10   6. apr 2009 tror også det er vigtigt at understrege, at det står i LOVEN at der skal tages hensyn til heste på vejene!

• #11   6. apr 2009 Godt initiativ...

• #12   6. apr 2009 så er det sendt smiley

• #13   6. apr 2009 Ditte R.

Hos mig er det både ældre og yngre der er fartsyndere og ligeglade. Men hvis vi kunne gøre mere opmærksomme på os selv, kunne det jo være at vi på et tidspunkt kunne råbe regeringen op og få nogle regler om at det skal være en del at teorien til kørekort, samt måske hjælpe Dansk rideforbund med at få ændret nogle af regeringens regler ang. heste på vejen. Lige nu er det rytteren der er skyldig hvis der er et uheld, selvom det måske egentlig var bilisten. Dansk Rideforbund prøver at få ændret reglerne, så jo mere vi råber jo mere bliver de måske hørt.

• #14   6. apr 2009 jeg har også sendt i mail, jeg var faktisk ude for en traktor med påhæng som simpelthen satte farten OP i dag da jeg var ude at ride..

• #15   6. apr 2009 Har oplevet begge dele, både folk der tager super hensyn som bare er skønt. og en kæmpe idiot som gassede sin traktor op for fuld hammer så hestene hoppede til siden og heldigvis stoppede ude i marken.
    Ville være super med lidt oplysning på området. Ved ikke om man rammer målgruppen, men mange (især mænd bag rattet jeg har oplevet)
    Regner med man kan programere hesten som en maskine.
    Så ja Super godt initiativ.

• #16   6. apr 2009 Det bare frygtelig irriterende. Tænker de da slet ikke på den ulykke det kunne komme til. Forstår bare ikke hvad der foregår i hovedet på dem.

Man må sige, at det bestemt ikke altid er vores egen skyld som regeringen lægger op til. Vi bliver bestemt udsat for mange mærkelige ting i trafikken.

• #17   6. apr 2009 Det kunne måske være dejligt hvis der var nogen der havde overskud til at lave en underskrift indsamling, samt et brev til trafikministeriet. Så ville jeg bestemt skrive under.

• #18   6. apr 2009 TeamRORK•Trine&Maracash•

Tusinde Tak

• #19   6. apr 2009 • SigneKryger™

Og Tusinde tak til dig også

• #20   6. apr 2009 Hvad er det helt præssist i ved opnå med indlæget, skal tv2 tage fat i regeringen for at få ædret det, at en hest betragtes som bil? Eller er det bare en kampange der skal ud af det.
    Vil gerne skrive til tv2, men vil gerne komme med noget konkret til dem.
    Eks. heste burde betragtes på ligefod med cyklister, sådan at evt ulykke var bilistens ansvar. eller lign.

• #21   7. apr 2009 Jeg har bare et ønske om at TV2 vil tage emnet op og oplyse billister og ryttere om de færdelsråd der er. Der er enten for mange der ikke kender til rådene eller som måske ikke lige tænker over at vi egentlig har brug for lidt hensyn, når de passerer os. Sikkert også ryttere der godt kunne bruge en opfrisker.

Så en form for kampagne vil jeg sige. Det det jeg gerne vil opnå.

• #22   7. apr 2009 På sikkertrafik.dk er der nogle fine råd til hvordan bilister, cykelister og ryttere bør begå sig i trafikken, når de møder hinanden. De kunne sagtens bruges i et indlæg i nyhederne.

Kommentér på:
Sikker i trafikken med hest

Annonce