1.015 visninger
|
Oprettet:
Er det rigtigt? {{forumTopicSubject}}
jeg sidder tit på forskællelige chat sider og alle de sider jeg kommer på er der altid nogle der har nogle fordomme om ridesporten og hesteverdnen så nu vil jeg spørge jer om det er rigtigt eller forkert svar gerne med forklaring.
Er det rigtigt at:
alle eller næsten alle mænd i ridesporten er bøsser?
At der ikke er penge i ridesport?
at der ikke er nogle lebber i ridesporten?
det er mere okay at være homoseksuel i ridesporten?
at ridesporten er en kvinde sport?
at kvinder er bedre til at ride end mænd?
Håber at i gider at svare på dem
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Der er ingen penge i ridesporten med mindre du rider på proff niveau, har stor proff stald med masser af kunder osv. :o)
"hyggeavl" og at arbejde i en stald er ikke noget du kan brødføde en familie på.
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
Nej.. Kun på meget højt niveau..
Jeg har ikke mødt nogen, men der er sikkert nogen rundt omkring..
Det handler vel bare om at fokus er på noget andet og når man er en dygtig rytter betyder seksualiteten ikke noget..
Det er den vel i bund og grund domineret af.. Men de fleste topryttere er jo mænd..
Igen - de fleste topryttere er mænd..
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.598
Hvis du kigger i topsporten består størstedelen af mænd. Mændende går bare ikke på rideskole og hygger på samme måde som os andre.
(og jo der er da også andre der har hyggeheste så det er ikke alle over med en kam)
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.551
nej, det tror jeg ikke, min mad er ikke bøsse, da heller ikke dem vi kender- men det er jo egentlig travfolk...
Tja. det er de færeste der kan tjene på hestehold, men den der sælger ting til heste dyrlæger osv. tjener vist ok...
at der ikke er nogle lebber i ridesporten?... hm. ?.. der er nogen til travløbene...
det er mere okay at være homoseksuel i ridesporten? aner det ikke.. vi er jo "udenfor" alle os der kan li´ heste, så det kan da godt være...
at ridesporten er en kvinde sport? nej, men der er mange kvinder...
at kvinder er bedre til at ride end mænd? nej ikke altid, jeg synes der er flest mænd på top-plan... det er lidt ligesom i erhvervslivet... det er ikke fordi kvinder ikke kan det samme som mændene, fagligt, men de prioriterer på en anden måde, tror jeg.
feb 2006
Følger: 111 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 1.077
nej det er helt sikkert forkert.. mange af de mænd der udgør eliten i dressur og spring har koner og nogen har også børn :)..
der findes sikkert mange homoseksuelle mænd i ridesporten, men sikkert mindst lige så mange der er heteroseksuelle
Nej der er ikke penge i sporten, forstået på den måde at du selv skal tjene din løn.
en fodboldspiller får f.eks. løn for at være ansat på et fodboldhold hver måned - det er et arbejde lige som at sidde på kontor i butik osv.
i ridesporten skal du tjene pengene ved at vinde pengepræmier til stævner, have heste i ridning og evt undervise.. laver du ikke alt dette, så kommer der ingen penge ind i kassen..
jo det er der sikkert.. nu når jeg tænker over det har jeg vist ikke mødt nogen.. men mon ikke der er
tror generelt det er mere ok i nutidens samfund.. men det er det jo nok på baggrund af fordommen om at de fleste mænd i sporten er bøsser, så tænker man jo at det er jo bare sådan det er..
det er helt bestemt forkert.. Man ser mange piger på rideskolerne, men kommer man ud på stævnepladserne ser man at der er mange mænd.. verdenseliten i springning består hovedsageligt af mænd
det er også forkert.. tror ikke på at det ene køn er bedre end det andet.. det er alt efter hvilken gren af sporten, og hvor meget personen går op i det.
sep 2004
Følger: 53 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 107 Svar: 926
På Proff. niveau i ridning og avl. ellers ikke , man tjener ikke meget i en stald.
at der ikke er nogle lebber i ridesporten? Har ikke selv mødt nogle men ved der er flere herinde
det er mere okay at være homoseksuel i ridesporten? for mig personligt er det meget normalt over det hele
at ridesporten er en kvinde sport? kigger du tilbage i gamle dage så nej. Ridder var mænd, landmænd, osv. med forskellige formål med heste
feb 2006
Følger: 111 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 1.077
tænker bare at væddeløb er en rigtig "mandeting" at tage på charlottenlund og se væddeløb og drikker bajere..
springning handler om fart og "styrke"..
hvor dressuren er finpudsning, perfektion, det skal se let og harmonisk ud = lidt feminint..
hvor i spring f.eks. gælder det jo "bare" om at komme fejlfrit over springene i hurtigste tid..
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
dec 2008
Følger: 121 Følgere: 124 Heste: 6 Emner: 68 Svar: 553
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Der er MASSER af penge i ridesport. Det går bare den forkerte vej. Udgifter i stedet for indtægter x)
nov 2010
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 190
alle eller næsten alle mænd i ridesporten er bøsser?
Nej og dem der for penge har en masse sponsor:)
måske:)
ja hvorfor ikke:)
Nej verdens eliten i ridning består af mænd:)
nej igen verdens eliten er af mænd:)
Er det rigtigt?