1.264 visninger
|
Oprettet:
Fantasy bøger {{forumTopicSubject}}
Heij, jeg elsker at læse, men har efterhånden læst de fleste fantasy bøger jeg kan finde. Er der nogen der kender nogle der er spændende?
(Alt med hekse, troldmænd, vampyrer, varulve, nekromantikere, drageryttere eller djiner. ALT!!!)
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 259
jan 2012
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 79
Arven serien er også min favorit, kan ik vente til 4'eren udkommer på dansk!!!
Kan ogs rigtig godt lide Skyggens lærling bøgerne, er der egentlig flere end 10 om Halt, Will og de andre, udover den der beskriver deres fortid (11'eren)?
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 259
Har du læst Det Gyldne Kompas-trillogien? Eller... Det Skjulte Rige-serien? Sidstnævnte har jeg virkelig også hygget mig til mange gange, men jeg tror faktisk ikke den er så kendt som de andre jeg har nævnt (:
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 250
Løvindens sang (4 bøger)
de udødelige (4 bøger)
de svages beskytter (4 bøger)
Det anbefales at de læses i denne rækkefølge da personer fra løvindens sang også optræder i de senere serier :o)
sep 2008
Følger: 63 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 538
nov 2008
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.593
Serier:
Arven
The Vampire Diaries
Fallen
Stefan's dagbog
Nightshade
Hush Hush
Beautiful dead
The Night World
Twilight
Nattens hus
Vampire academy
The Morganville Vampires
Hex Hall
Harry Potter
ellers så har Tellerup.dk generelt mange fantasy bøger (:
jan 2012
(Har heller ikke læst Stefans dagbog, men kunne ikke så godt lide The vampire diaries som bøger, så har ik prøvet at læse den. Er den god??
Derudover har jeg kun læst en Septimus Heap bog, hvordan er resten?
Og gik lidt død i etteren om Morganville vampires, fordi jeg flippede lidt ud over at hovedpersonen var super klog, men troede at 2. verdenskrig var mellem kineserne og et-eller-andet-land!!!)
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.279
jan 2012
Har prøvet at læse nogle af dem på dansk, men det kunne være jeg skulle prøve på engelsk
nov 2008
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.593
Beautiful Dead læste jeg virkelig hurtigt fordi de fangede mig så meget!
Stefan's dagbog kan jeg rigtig godt li, det er meget tiden før Elena, men det er ikke som serien i tv'et, dog sys jeg de her er bedre end The Vampire Diaries bøgerne (:
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Jeg er ved at kæmpe mig igennem Ringenes Herre, men synes ikke at jeg har tid og overblik til at sætte mig ned og læse kapitler på 30-40 sider med en million informationer i. Det er ellers ret interessant at læse.
Og så holder jeg meget af Narnia x)
jan 2012
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.569
Hvis du vil læse på dansk, er der af ungdomsbøger:
The amazing Maurice and his educated rodents
og bøgerne om Tiffany, en hekselærling
The wee free men
a hat full of sky
the wintersmith
i shall wear midtnight (er i tvivl om den er oversat)
Pratchett er en af de bedste nulevende fantasy forfattere. Hans bøger er en refleksion af specielt det engelske samfund og menneskers natur
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 178
Er ikke sikker på hvordan jeg skal forklare plottet for det er ret kompliceret, men den er skrevet fra flere forskællige karakterers synspunkter og man får derfor et indblik i flere forskællige sociale lag og kulturer rundt omkring i verdenen, selvom den hovedsageligt forregår i "Westeros". Skrivestilen virker meget ægte og til tider grusom og i starten er der ikke meget magi i bøgerne men med tiden bliver der introduceret mere og mere. Bøgerne indeholder både politik, flere religioner og kulturer, krig, sygdom, dværge og drager. Den virker virkelig gennemtænkt og jeg har stadig kun en svag ide om hvem der kommer til at sidde på tronen i Westeros, hvem der kommer til at være dragens andre to hoveder og hvem der er Azor Ahai selvom der kun er få bøger tilbage. Virkelig værd at læse men den er ikke for alle aldre.
jan 2012
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.569
Hvis du vil igang med at læse bøger på engelsk, så kan du evt starte med terry pratchett's
The last hero
derefter tiffany bøgerne
Discworld bøgerne til voksne
og derefter a song of ice and fire
jan 2012
Tilføjer lige et udsnit af den, så du (hvis du har lyst) kan skrive om a song of ice and fire er lige så svær; "He finds himself in an immense hexagonal hall, looking at incomprehensible script carved into the floor."
Og det fortsætter nogenlunde sådan hele bogen igennem. Hvis a song of ice and fire er lige så svær, er den nok ikke noget for mig.
Er det også Terry Pratchett der har skrevet den?
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 178
Fantasy bøger