{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fantasy bøger
  • #1   27. feb 2012 Arven-serien (Eragon) og Skyggens Lærling-serien er klart dem jeg gennem tiden har nydt flest gange (:

• #2   27. feb 2012 Tak smiley
    Arven serien er også min favorit, kan ik vente til 4'eren udkommer på dansk!!!
    Kan ogs rigtig godt lide Skyggens lærling bøgerne, er der egentlig flere end 10 om Halt, Will og de andre, udover den der beskriver deres fortid (11'eren)?

• #3   27. feb 2012 Puh, det ved jeg faktisk ikke.. Det er et stykke tid siden jeg sidst har set på dem (:
    Har du læst Det Gyldne Kompas-trillogien? Eller... Det Skjulte Rige-serien? Sidstnævnte har jeg virkelig også hygget mig til mange gange, men jeg tror faktisk ikke den er så kendt som de andre jeg har nævnt (:

• #7   27. feb 2012 Hvad med Tamora pierce bøger?
    Løvindens sang (4 bøger)
    de udødelige (4 bøger)
    de svages beskytter (4 bøger)
    Det anbefales at de læses i denne rækkefølge da personer fra løvindens sang også optræder i de senere serier :o)

• #9   27. feb 2012 Harry Potter, tweilight serien, skammerens datter..

• #10   27. feb 2012 Jeg remser bare alle dem jeg har og dem jeg har læst op
    Serier:
    Arven
    The Vampire Diaries
    Fallen
    Stefan's dagbog
    Nightshade
    Hush Hush
    Beautiful dead
    The Night World
    Twilight
    Nattens hus
    Vampire academy
    The Morganville Vampires
    Hex Hall
    Harry Potter

ellers så har Tellerup.dk generelt mange fantasy bøger (:

• #11   27. feb 2012 Har aldrig prøvet at læse Beautiful dead, Jordens Børn eller Sagaen om Marrah, så det kunne være jeg skulle prøve dem smiley
    (Har heller ikke læst Stefans dagbog, men kunne ikke så godt lide The vampire diaries som bøger, så har ik prøvet at læse den. Er den god??
    Derudover har jeg kun læst en Septimus Heap bog, hvordan er resten?
    Og gik lidt død i etteren om Morganville vampires, fordi jeg flippede lidt ud over at hovedpersonen var super klog, men troede at 2. verdenskrig var mellem kineserne og et-eller-andet-land!!!)

• #12   27. feb 2012 The Spook's bøgerne er gode! På dansk hedder de vist Heksejægerens lærling, men de er bedst på engelsk - og lette smiley

• #13   27. feb 2012 Takker smiley
    Har prøvet at læse nogle af dem på dansk, men det kunne være jeg skulle prøve på engelsk smiley

• #14   27. feb 2012 SEH .
    Beautiful Dead læste jeg virkelig hurtigt fordi de fangede mig så meget! smiley
    Stefan's dagbog kan jeg rigtig godt li, det er meget tiden før Elena, men det er ikke som serien i tv'et, dog sys jeg de her er bedre end The Vampire Diaries bøgerne (:

• #15   27. feb 2012 Artemis Fowl serien af Eoin Colfer. De har dog lidt store typer, og virker lidt lette at se på. Men historien er god smiley

Jeg er ved at kæmpe mig igennem Ringenes Herre, men synes ikke at jeg har tid og overblik til at sætte mig ned og læse kapitler på 30-40 sider med en million informationer i. Det er ellers ret interessant at læse.
    Og så holder jeg meget af Narnia x)

• #16   27. feb 2012 Elsker Artemis Fowl, men må indrømme at jeg ikke rigtig kan få mig selv til at komme i gang med Ringenes herre, selvom jeg synes Hobitten er en god og velskrevet bog

• #17   27. feb 2012 the spook er de bedst. På dansk heksejægeren. Elsker dem smiley

• #18   27. feb 2012 Terry Pratchett's discworld serie, der er både bøger til voksne og unge.

Hvis du vil læse på dansk, er der af ungdomsbøger:
    The amazing Maurice and his educated rodents
    og bøgerne om Tiffany, en hekselærling
    The wee free men
    a hat full of sky
    the wintersmith
    i shall wear midtnight (er i tvivl om den er oversat)

Pratchett er en af de bedste nulevende fantasy forfattere. Hans bøger er en refleksion af specielt det engelske samfund og menneskers natur

• #19   27. feb 2012 Hvad med a Song of Ice and Fire? (historisk) High Fantasy godtnok og ved ikke om man kan få den på dansk.

Er ikke sikker på hvordan jeg skal forklare plottet for det er ret kompliceret, men den er skrevet fra flere forskællige karakterers synspunkter og man får derfor et indblik i flere forskællige sociale lag og kulturer rundt omkring i verdenen, selvom den hovedsageligt forregår i "Westeros". Skrivestilen virker meget ægte og til tider grusom og i starten er der ikke meget magi i bøgerne men med tiden bliver der introduceret mere og mere. Bøgerne indeholder både politik, flere religioner og kulturer, krig, sygdom, dværge og drager. Den virker virkelig gennemtænkt og jeg har stadig kun en svag ide om hvem der kommer til at sidde på tronen i Westeros, hvem der kommer til at være dragens andre to hoveder og hvem der er Azor Ahai selvom der kun er få bøger tilbage. Virkelig værd at læse men den er ikke for alle aldre.

• #20   28. feb 2012 Mange tak Anne Sofie, Renee og Piwi, specielt a Song of Fire and Ice lyder rigtig spændende, og lige som noget for mig Hvad hedder forfatteren?

• #21   28. feb 2012 A song of ice and fire findes ikke på dansk, og sproget i dem er for svært hvis man ikke er vant til at læse bøger på engelsk.

Hvis du vil igang med at læse bøger på engelsk, så kan du evt starte med terry pratchett's
    The last hero
    derefter tiffany bøgerne
    Discworld bøgerne til voksne

og derefter a song of ice and fire

• #22   29. feb 2012 Jeg har læst alle Twilight bøgerne, Alanna bøgerne, Daine bøgerne, bog 1 + 2 af the vampire diaries, samt omkring halvdelen af en meget spændende bog, der hedder The stormcaller på engelsk. (desværre er den lige en tak for svær for mig, så har kun fået læst 187 sider.
    Tilføjer lige et udsnit af den, så du (hvis du har lyst) kan skrive om a song of ice and fire er lige så svær; "He finds himself in an immense hexagonal hall, looking at incomprehensible script carved into the floor."
    Og det fortsætter nogenlunde sådan hele bogen igennem. Hvis a song of ice and fire er lige så svær, er den nok ikke noget for mig.

Er det også Terry Pratchett der har skrevet den?

• #23   2. mar 2012 Ja den er rigtig god. Forfatteren hedder vidst George RR Martin og du kan sikkert finde en smagsprøve på amazon (det plejer de at have) den kan godt være lidt svær at læse da den er baseret på middelalderen så sproget er lidt anderledes men du kan jo læse et udsnit og se om den er for svær.

Kommentér på:
Fantasy bøger

Annonce