{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.099 visninger | Oprettet:

En gammel kat {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har ret ondt af min gamle kat ( 16 år ) han har nemlig tabt sig en del, og har dålige tænder smiley
Han spiser næsten ikke men drikker meget, så vi tror at det kan være noget med nyrene.. Så han skal snart tjekkes igen og så måske have en ny kost,, men hvis det nu ikke er nyrene den er gal med, så må det være tænderne, og det vil kræve bedøvelse at lave hans tænder - og dyrelægen har sagt at han nok ikke vil kunne overleve bedøvelsen :´(
Jeg kan ikke holde tanken ud at han skal aflives for vi har haft ham siden han var 2 mnd. Men på den anden side vil jeg ikke trække livet ud af ham, så hellere aflive mens han stadig har det "godt"

Vi er ret splittede, hvad ville i stille op ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En gammel kat
  • #4   24. feb 2012 Er helt enig med Ida..
    Har selv en kat som er 14 og den har vi haft siden den blev født - så kan sagtens sætte mig ind i jeres situation, det må være rigtig hårdt smiley

• #5   24. feb 2012 Team &T - hvorfor?

Ida: Ja det er også planen - men hvornår ville du sige stop??

Carina: Det er enormt hårdt, og jeg græder tit mig selv i søvn bare ved tanken ;´( Men sådan er livet jo desværre, og jeg møder ham sikkert igen en dag? tror jeg har været mere sammen med den kat end mine egne forældre smiley

• #7   24. feb 2012 Ida: ja det er bare så sørgeligt når de bliver syge, gid de bare kunne sove stille ind, så man ikke selv skulle bestemme det.. smiley

• #8   24. feb 2012 jeg voksede op sammen med en kat, vi var lige gamle, har har kunne huske hende siden altid.. men en dag i vinteren for 3 år siden (vi var 16 år) kunne hun ikke mere, hun fik en hjerne blødning og blev lam fra halsen og ned.. da vi vidste at hun ikke ville nyde turen til dyrlægen (det var det værste man kunne udsætte hende for) valgte vi at få en af vores venner (en jæger) til at komme og skyde hende i nakken der hjemme.. det var utroligt hårdt men den bedste løsning.. da jorden var for hård til at grave i tog han hende med hjem og begravede hende nær der hvor vi havde boet nogle år tidligere.. (boede i campingvogn nær ham hos nogle andre fra familien)..

det var hårdt og om sommeren kunne vi ikke klare det uden kat i huset og vi fik to nye.. og de nyder nu livet hos os..
    men husk at det er svært men nok den bedste løsning.. men jeg håber at det er noget almindeligt og som kan behandles

• #11   24. feb 2012 Stine: øv det er bare ikke sådan man ville sige farvel/vi ses smiley
    Vi skal have dyrelægen herhjem, så han ikke vil bemærke noget

Team T: Ja det kan du have ret i.. smiley

• #12   24. feb 2012 Min mor har også sagt at hvis dyrelægen siger at han har den mindste smerte skal han aflives....

Men ja, det er rimelig pludseligt at han har fået det så dåligt - havde aldrig tænkt over at døden var så nær smiley

• #14   24. feb 2012 Jeg måtte aflive min gamle kat efter at have haft hende i 17 år, det var sindssygt hårdt men det var det rigtige at gøre. Hun havde haft nyrerproblemer men var blevet skyllet igennem hos dyrlægen hvilket han håbede ville give hende et ekstra eller to år. hun havde dårligt syn og slidgigt i ryggen men klarede sig helt fint trods alt, sov jo det meste af tiden alligevel. Så vi følte ingen grund til at aflive hende før en dag hvor hun kollapsede totalt og ikke kunne bevæge bagparten så var det slut. Det er 2 år siden nu og savner hende da, men at se hende lide kunne jeg ikke bære.

Vi har også fået 2 nye katte siden, den første fik vi efter 3 mdr og han er en totalt modsætning af hende hvilket er rart så man ikke sammenligner. Den nyeste vi har fået er mere som hende, dog mere social

• #15   24. feb 2012 16 år er en rigtig fin alder for en kat!
    Og sandsynligheden for at det er nyrene er rimelig stor, sandsynligheden for at det er noget kost heller ikke kan klare er desværre også til stede..
    Jeg ville give den fred nu. hvis det var min kat..

Det er hårdt, men det aller vigtigste job for os som dyreejere er at sige stop, når det er tid. Katten kan ikke selv sige stop, den lider.
    Man skal til en hver tid tænke på hvad der er værdigt for dyret. Skal den i gennem et helved med medicin der måske ikke virker? også bliver den endnu dårligere - mens man kæmper for at få medicinen til at virke ordentligt.. Eller hvis det er tænderne, jamen så skal de måske alle ud er det værdigt for en udekat at det aldrig kommer til at jage mus igen? Eller også overlever den simpelthen ikke narkosen.. Også går i og har dårlig samvittighed over at i sendte den ud i det, i stedet for bare at sige stop mens tid er..

• #17   24. feb 2012 Har selv en gammel kat der fylder 18 år i år. Hun har siden hun var ung døjet med gigt i bagbenen, hvilket gør hun halter lidt indimellem(især om vinteren) og har lidt svært ved at springe op. For et års tid siden var hun til dyrlæge pga. en knækket tand. Dyrlægen sagde at vi kan gi en halv kodimagnyl, til at tage smerterne når hun vi kan se hun har ondt pga. gigten. Men der går min grænse. Når hun ikke længere trives eller har konstante smerter får hun fred, Der behøver jeg ingen betænkningstid eller tvivl om det er det rigtige jeg gør.
    Når først et gammelt dyr er begyndt at skrante eller bliver syg kommer det sjældent på toppen igen. Var det min kat blev den aflivet.

• #18   24. feb 2012 Når man anskaffer sig et dyr, påtager man sig også, ansvarede for liv og død. Dyren skal leve imens de har det godt, og ikke holdes i live for vores skyld... Deres liv skal være værdigt, og for mig lyder det ikke længer værdigt for jeres kat, så håber for den at i er uselviske og lader ham sige farvel... Held og lykke

Kommentér på:
En gammel kat

Annonce