En gammel kat {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har ret ondt af min gamle kat ( 16 år ) han har nemlig tabt sig en del, og har dålige tænder
Han spiser næsten ikke men drikker meget, så vi tror at det kan være noget med nyrene.. Så han skal snart tjekkes igen og så måske have en ny kost,, men hvis det nu ikke er nyrene den er gal med, så må det være tænderne, og det vil kræve bedøvelse at lave hans tænder - og dyrelægen har sagt at han nok ikke vil kunne overleve bedøvelsen :´(
Jeg kan ikke holde tanken ud at han skal aflives for vi har haft ham siden han var 2 mnd. Men på den anden side vil jeg ikke trække livet ud af ham, så hellere aflive mens han stadig har det "godt"
Vi er ret splittede, hvad ville i stille op ??
aug 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 646
Har selv en kat som er 14 og den har vi haft siden den blev født - så kan sagtens sætte mig ind i jeres situation, det må være rigtig hårdt
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.043
Ida: Ja det er også planen - men hvornår ville du sige stop??
Carina: Det er enormt hårdt, og jeg græder tit mig selv i søvn bare ved tanken ;´( Men sådan er livet jo desværre, og jeg møder ham sikkert igen en dag? tror jeg har været mere sammen med den kat end mine egne forældre
maj 2009
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
det var hårdt og om sommeren kunne vi ikke klare det uden kat i huset og vi fik to nye.. og de nyder nu livet hos os..
men husk at det er svært men nok den bedste løsning.. men jeg håber at det er noget almindeligt og som kan behandles
maj 2009
Vi skal have dyrelægen herhjem, så han ikke vil bemærke noget
Team T: Ja det kan du have ret i..
maj 2009
Men ja, det er rimelig pludseligt at han har fået det så dåligt - havde aldrig tænkt over at døden var så nær
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
Vi har også fået 2 nye katte siden, den første fik vi efter 3 mdr og han er en totalt modsætning af hende hvilket er rart så man ikke sammenligner. Den nyeste vi har fået er mere som hende, dog mere social
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 752
Og sandsynligheden for at det er nyrene er rimelig stor, sandsynligheden for at det er noget kost heller ikke kan klare er desværre også til stede..
Jeg ville give den fred nu. hvis det var min kat..
Det er hårdt, men det aller vigtigste job for os som dyreejere er at sige stop, når det er tid. Katten kan ikke selv sige stop, den lider.
Man skal til en hver tid tænke på hvad der er værdigt for dyret. Skal den i gennem et helved med medicin der måske ikke virker? også bliver den endnu dårligere - mens man kæmper for at få medicinen til at virke ordentligt.. Eller hvis det er tænderne, jamen så skal de måske alle ud er det værdigt for en udekat at det aldrig kommer til at jage mus igen? Eller også overlever den simpelthen ikke narkosen.. Også går i og har dårlig samvittighed over at i sendte den ud i det, i stedet for bare at sige stop mens tid er..
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 21
Når først et gammelt dyr er begyndt at skrante eller bliver syg kommer det sjældent på toppen igen. Var det min kat blev den aflivet.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 226
En gammel kat